Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Lite karneval, mat og aktiviteter, 2-4 år

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-13, 17:09   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lite karneval, mat og aktiviteter, 2-4 år

Overskriften sier det meste. Klumpen gikk glipp av karneval i barnehagen pga sykdom og var temmelig lei seg da søsteren fikk dra i kostymet og han måtte bli hjemme. Tenkte jeg skulle invitere tre av de som de leker med på fritiden(kanskje fem, har ikke bestemt meg for de to siste enda) til en ettermiddag med karneval her. Det er ei som snart er 2 år, tre på 2,5 år og ei som er 3,5år. + eventuelt to 3-åringer til.

Ønsker tips til mat, leker, aktiviteter osv som kan passe/fenge. Når det gjelder mat må alt være uten egg og nøtter/mandler/peanøtter(heller ikke spor av).

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 17:25   #2
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lite karneval, mat og aktiviteter, 2-4 år

Minipizzaer, kjøttboller/pasta, pølser eller pitabrød m div? Gele, frukt og litt godteri. Frilek og slå katta ut av sekken.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 17:47   #3
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lite karneval, mat og aktiviteter, 2-4 år

Gele har faktisk ikke mine trolls makt enda, det kunne ha vært noe. Eller rett og slett en stor bolle fruktsalat med vanilekrem til. Takk for tips!
Varmmaten kjenner jeg at jeg tenker litt på fortsatt. Innbakte pølser kanskje? Det er jo enkel fingermat. Har noen en god oppskrift på deigen?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 17:53   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lite karneval, mat og aktiviteter, 2-4 år

Min erfaring er at med såpass små unger trenger man ikke noe særlig opplegg. De leker fint på egenhånd.

Pølser serveres i alle bursdager, og det er en grunn til det. De fleste unger elsker det og det er innmari enkelt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 17:57   #5
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lite karneval, mat og aktiviteter, 2-4 år

Ja, det trenger ikke akkurat være planlagt fra start til slutt. Tenkte bare det hadde vært kjekt med noe ekstra, noe utenom det vanlige. Tror jeg går for innbakte pølser og fruktsalat, enkelt og noe alle liker.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 21:17   #6
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lite karneval, mat og aktiviteter, 2-4 år

Jeg bruker vanlig pizzadeigoppskrift til innbakte pølser.
Når det gjelder fruktsalat så syns jeg ofte de spiser mer når de forskjellige fruktene er i ulike skåler.
Hvis de liker musikk, kan du kjøre litt disco. Slå katta ut av sekken eller fisking bruker også å slå an.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no