Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-07, 09:59   #521
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Sier valgmålingen noe om man er rødstrømpe eller ikke?

Kanskje Tutta egentlig mente "røde" som i politisk røde? For ellers skjønner ikke jeg det heller - man kan vel være rødstrømpe og tilhøre de fleste partiene, skulle jeg mene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:03   #522
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Sier valgmålingen noe om man er rødstrømpe eller ikke? Sier økomat noe om man er rødstrømpe eller ikke? Sier bruk av sminke noe om man er rødstrømpe eller ikke? Sier Nestléboikott noe om man er rødstrømpe eller ikke?

Jeg må få lov til å skrive at jeg synes det er få som går under kategorien rødstrømpe her inne. Det er mitt bilde av Fpere. Det ble tydeligere for meg etter valgmålingen her inne. Vi legger tydeligvis forskjellig mening i ordet rødstrømpe.

Det går fint ann å være opptatt av miljøet,like stæsj,spise økologisk og gjenbruke og ikke være rødstrømpe.

  Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:04   #523
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kanskje Tutta egentlig mente "røde" som i politisk røde?

Jepp, det var det tutta mente.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

For ellers skjønner ikke jeg det heller - man kan vel være rødstrømpe og tilhøre de fleste partiene, skulle jeg mene.

Har en følelse av at jeg har en annen definisjon på rødstrømpe.

  Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:11   #524
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Jepp. Det var det tutta mente.

Aha, men det er faktisk noe helt annet. Når et ord betyr noe så kan man ikke bare velge å legge noe helt annet i ordet enn det det faktisk betyr. Rødstrømpe betyr nemlig feminist og ordet har sitt opphav i en dansk kvinneforening som igjen tok navnet sitt fra en amerikansk.

Jeg skjønner heller ikke at det å stemme rødt (nødvendigvis) skal ha en sammenheng med at det andre du nevnte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:14   #525
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Har en følelse av at jeg har en annen definisjon på rødstrømpe.

"Rødstrømpe" betyr mer eller mindre det samme som "feminist", som Glitter påpeker. Og jeg skulle mene man kan være feminist og tilhøre de fleste norske partiene (selv om det sannsynligvis er færre selverklærte rødstrømper i f.eks. FrP og KrF enn i de sosialistiske partiene, så er det da ingen lov som sier at det er ingen).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:19   #526
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Har en følelse av at jeg har en annen definisjon på rødstrømpe.

Åpenbart, og siden Glitter og Skilpadda allerede har opplyst deg om hva ordet betyr, så kan jeg nå opplyse deg om at FP har en temmelig høy andel feminister og rødstrømper – og mange av dem stemmer for eksempel venstre. De to har ikke noe med hverandre å gjøre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:19   #527
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Jeg synes det der øko-PK-imaget til FP er litt komisk og mer enn litt misvisende, jeg. Jeg synes fellestrekket i mye større grad er sterke og stort sett reflekterte meninger, stor vilje til å greie ut om disse i det vide og det brede, en skvær, åpen stil og masse humor. Akkurat hva meningene er, varierer i ganske stor grad, synes jeg. Men å være feminist/rødstrømpe er vel en nokså naturlig konsekvens av en sånn personlighetstype og stil hos kvinner.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:23   #528
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes det der øko-PK-imaget til FP er litt komisk og mer enn litt misvisende, jeg.

Også er det jo ikke vi selv som har definert oss sånn, som en helhet. Det har mer eller mindre sure snuter på andre forum gjort.

Så jeg skjønner ikke helt den "Haha, dere er ikke sånn dere tror!"-greia.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:34   #529
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Tråden våknet igjen!

Jeg er helt enig med Glitter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 21:26   #530
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Åpenbart, og siden Glitter og Skilpadda allerede har opplyst deg om hva ordet betyr, så kan jeg nå opplyse deg om at FP har en temmelig høy andel feminister og rødstrømper – og mange av dem stemmer for eksempel venstre. De to har ikke noe med hverandre å gjøre.

Takk for definisjonen.

I mine øyne vil fortsatt en rødstrømpe stemme rødt.

  Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 21:45   #531
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Takk for definisjonen.

I mine øyne vil fortsatt en rødstrømpe stemme rødt.

Så lenge du husker i samtaler med andre hva alle andre legger i begrepet, sånn at det ikke blir misforståelser er det jo ingen som kan nekte deg det.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 22:04   #532
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

I mine øyne vil fortsatt en rødstrømpe stemme rødt.




Og i mine øyne er Lynsupportere generelt litt...rare?, det er godt at det ikke er regelen selv om JEG tror det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 22:11   #533
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Takk for definisjonen.

I mine øyne vil fortsatt en rødstrømpe stemme rødt.

Og i mine øyne er en slem person snill.

Jeg husker sannelig ikke hva denne tråden egentlig handlet om. Jeg mener å huske at jeg har deltatt. :senil:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 22:13   #534
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Det var ikke meningen å være frekk altså tutta, men jeg synes det er så snodig når folk ønsker å bidra til fortsatt "god-dag-mann-økseskaft" framfor å ta til seg ny læring. Det blir litt som med snill smileyen. "Nei, jeg VIL bruke den som en snill en - selv om flesteparten sier at de oppfatter den som slem og nedlatende."

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 22:14   #535
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Nå kom jeg plutselig til å tenke på en sketsj jeg så på TV en gang: "Jeg synes ikke Jens Stoltenberg er statsminister."

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 22:14   #536
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.



Og i mine øyne er Lynsupportere generelt litt...rare?, det er godt at det ikke er regelen selv om JEG tror det.

Er det ikke deilig å ha sin egen definisjon på enkelte ting. Jeg for min del har også en definisjon av vof-supportere.....

  Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 22:16   #537
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Er det ikke deilig å ha sin egen definisjon på enkelte ting. Jeg for min del har også en definisjon av vof-supportere.....

vof-supportere aner jeg ingenting om, men det er ihvertfall om ikke annet upraktisk å ha en helt annen definisjon på ord enn det de egentlig betyr.

"Sa du at du ville ha pepper? Åja, men jeg SYNES salt egentlig er pepper, jeg."

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 22:19   #538
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Jeg stemmer blått, og er så absolutt rødstrømpe.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 22:21   #539
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det var ikke meningen å være frekk altså tutta, men jeg synes det er så snodig når folk ønsker å bidra til fortsatt "god-dag-mann-økseskaft" framfor å ta til seg ny læring. Det blir litt som med snill smileyen. "Nei, jeg VIL bruke den som en snill en - selv om flesteparten sier at de oppfatter den som slem og nedlatende."

Ser hva du sier,men tror og mener fortsatt at min omgangskrets har en gjengsoppfatning av definisjonen på en rødstrømpe.
Forbinder ordet rødstrømpe med den rødsiden v politikken,henger igjen fra den gang jeg drev med politikk i mine yngre dager.

  Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 22:22   #540
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg stemmer blått, og er så absolutt rødstrømpe.

Beklager,men klarer ikke så se den sammenhengen... :forsøker:

  Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no