Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 00:29   #621
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Honey, her.

Ja, heldigvis/desverre lever vi i demokrati, og må derfor leve med at majoriteten ikke alltid tar kloke valg. Majoriteten av Vågå valgte Øygard som ordfører i fjor, til tross for denne saken.

Men kom ikke saken fram rett etter valget?

Ikke for å forsvare folket der borte, men bare for å få klarhet i saken.

Jeg ser forresten heller ikke for meg hvilke fakta han skulle komme med nå som på noen måte kan forklare de absurde tingene som allerede har kommet fram.

rine er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 00:30   #622
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Saken ble anmeldt før valget.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 00:31   #623
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Ble den?

rine er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 00:31   #624
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Fritt etter hukommelsen så kom saken frem etter valget, men før kommunestyret hadde konstituert seg, eller hva det nå heter. Jeg skjønner ikke sånne prosesser helt - men jeg ser for meg at de kunne satt inn en annen ordfører om de ville da saken var helt ny.

Etter min mening burde de latt avgjørelsen vente isåfall.

 
Gammel 15-10-12, 00:40   #625
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Saken ble i hvertfall helt sikkert anmeldt før han ble valgt til ordfører.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 01:19   #626
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Spent på om kona støtter han like bastant i retten i morgen som hun tidligere har sagt at hun uansett vil gjøre, for det var jo før denne utskriften ble lagt fram sist fredag.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 01:26   #627
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men kom ikke saken fram rett etter valget?

Ikke for å forsvare folket der borte, men bare for å få klarhet i saken.

http://mobil.tv2.no/nyheter/politisk...r-3614343.html

Sitat:

Rune Øygard gjenvalgt til ordfører til tross for at han er under etterforskning for seksuelle overgrep mot en jente fra hun var 13 til 15 år gammel

Sitat:

Under et medlemsmøte i Arbeiderpartiets lokallag i Vågå kommune mandag kveld, ble det enstemmig vedtatt at partiet ønsker Øygard som ordfører. Ettersom Arbeiderpartiet har rent flertall i kommunestyret, var det dermed ventet at Øygard ville bli valgt som ordfører for en femte periode tirsdag.

De har den ordføreren de fortjener, som sagt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 07:50   #628
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Signerer Niobe. De har virkelig valgt ham med åpne øyne og vettet(?) på plass. De har den ordføreren de fortjener.

Jeg tenker at det er like greit at han sitter perioden ut jeg. Så kan han sitte der og minne folk på at det er greit å ikke støtte en venn i blinde - det er greit å huske at en overgriper godt kan se veldig hyggelig ut for alle andre, og ikke minst - det er greit å få gjort noe med lovverket sånn at man kan hive ut de verste drittsekkene.

Fett nok.

 
Gammel 15-10-12, 08:55   #629
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Men han må jo få en eller annen form for straff. DA kan han vel ikke være ordfører.

Torsdag: 'Har du vært tiltrukket av henne?'
'Å nei, jeg har tatt meg av henne, vært som en farsfigur for henne, hun hadde det så vanskelig'

Fredag: 'Jeg sitter naken, er du blaut, jeg kan ikke reise meg, ikke vis dette til foreldrene dine, jeg vil ta på deg'

Dette er jo for faen intet mindre enn sinnsykt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 09:28   #630
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

En fantastisk leksjon i hvordan de ekleste overgriperene ikke er de skumle under en bru men folk med troverdig ytre og i naere relasjoner som bruker manipulasjon mer enn fysisk vold.

Hvis mannen tok selvmord, ville det vaere en belastning for jenta, eller en lettelse? Hun er da virkelig ikke forpliktet til aa foele daarlig samvittighet ovenfor ham etter det han har gjort.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 10:09   #631
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg må si jeg gruer meg til fortsettelsen. Øygard og advokaten mener at de nærmeste ukene vil sette det som kom frem fredag i sammenheng - og at det derfor ikke er nødvendig at han trekker seg. Jeg gruer meg til patetiske forsøk på å vise at jenta var laus og var med på det selv og det er jo ikke akkurat vakkert å se noen ramle så hardt og brutalt fra maktens tinder, heller.
Men jeg gruer meg til å se Øygard og Mette Y. Larsen forsøke å dra jentungen ned i søla. Det kan jo ikke bli pent.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 15-10-12 kl 10:27.
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 10:23   #632
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg lurer på om Larsen sover godt om nettene?

Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 10:23   #633
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg har tenkt at det de kanskje legger opp til er å fremstille henne som noe annet enn et barn? At de skal kjøre en psykopatanklage på henne eller noe sånn, for å poengtere at akkurat i denne saken så er det faktisk barnets skyld?

 
Gammel 15-10-12, 10:27   #634
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg har tenkt at det de kanskje legger opp til er å fremstille henne som noe annet enn et barn? At de skal kjøre en psykopatanklage på henne eller noe sånn, for å poengtere at akkurat i denne saken så er det faktisk barnets skyld?

Det har jeg også tenkit på. Det kan jo virke sånn på ham - han prøver jo hele tiden å henlede oppmerksomheten på at det var hun som maste.

Er det ingen etiske grenser for hva en forsvarer kan gjøre for å ivareta sin klient? Er det helt uproblematisk å drive karaktermord på et barn hvis målet er å forsvare klienten?

Huff - jeg gruer meg til å høre hva folk skal si og gjøre videre i denne saken.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 10:30   #635
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det har jeg også tenkit på. Det kan jo virke sånn på ham - han prøver jo hele tiden å henlede oppmerksomheten på at det var hun som maste.

Er det ingen etiske grenser for hva en forsvarer kan gjøre for å ivareta sin klient? Er det helt uproblematisk å drive karaktermord på et barn hvis målet er å forsvare klienten?

Huff - jeg gruer meg til å høre hva folk skal si og gjøre videre i denne saken.

I saker etter barneloven har advokatene et selvstendig ansvar for å ivareta barna. Dette ansvaret går utenpå ansvaret for klienten.

Men dette er jo en straffesak, så der er jo ikke den loven ibruk.

 
Gammel 15-10-12, 10:31   #636
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg tror denne mannen har så store evner til å manipulere folk, og har selv erfart at han kan lure folk til hva som helst, at jeg 1) tenker at han tror at han skal klare å komme unna det denne gangen også og 2) er redd for at om han får for mye av en talerstol, eller tid nok, så kommer han til å få folk over på sin side.

Dette er en mann som vinner ordførervalg med noe sånt som 82% av stemmene, og som alle mener er STORARTET for bygda, tross at kommunen har skyhøy gjeld og et elendig tjenestetilbud.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 10:33   #637
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Kan Ap ekskludere ham fra partiet?

Har de en eksklusjonsparagraf som dekker dette, da? "Hvis medlemmer bruker ordførerverv til å sitte på kontoret og griseprate med småjenter, så kan de ekskluderes"?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 10:35   #638
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg tror at Ap har en eksklusjonsparagraf som inkluderer noe om å være til skade for partiet. I så fall burde den jo kunne komme til anvendelse her.

Men Poly, det du beskriver om en mann som er så god til å overtale at han skal kunne snakke seg ut av disse Skype-samtalene... Det høres ikke mulig ut i min bok. Det er noe med at når troll først sprekker så forsvinner de der talentene. Håper jeg.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 10:38   #639
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Kanskje i rettsalen, men jeg ser for meg at om han får virke en stund i bygda, treffe folk, snakke dem rundt, sjarmere dem en etter en, så kommer de til å synes det er så vanskelig å se for seg ham som et sexmonster, at de fortrenger det. :desillusjonert:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 10:39   #640
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Han kan fint ekskluderes fra AP om de har eller lager seg en ekslusjonsparagraf.
Derimot er han valgt til ordfører personlig når han først er innsatt såvidt jeg skjønner. Dermed skjønner jeg det slik at han da kan sitte videre som ordfører også om han kastes ut av partiet.

Jeg gjentar at jeg tenker at han nå bare får sitte jeg altså. Så får Vågåfolket bruke perioden hans til å tenke seg om litt. De kan jo vedta at ordføreren ikke skal ha lønn eller noe sånn og la ham sitte der.

 
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no