Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Se resultatene: Hvilke venner har du mest kontakt med i dag?
De fra ungdomsskolen 38 28,79%
De fra videregpende 43 32,58%
Like mange fra hver skole 17 12,88%
Jeg har ikke kontakt med noen 34 25,76%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-19, 22:25   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Egentlig har jeg mest kontakt med venner jeg enten har kjent siden jeg var veldig liten (men ikke gått på ungdomsskole med), fått gjennom organisasjonsarbeid i ungdomstiden, studier eller møtt her inne. Og tidligere kollegaer. Så ingen av alternativene passer helt. Men den venninnen jeg har hatt aller lengst fant jeg tilbake til på videregående, etter noen år uten kontakt. De andre videregående-vennene har jeg veldig sporadisk kontakt med, men de var viktige lenge. Så kanskje videregående "vinner", da.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 22:30   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Antallet er nok ganske likt. Men det som var venner på ungdomsskole og vgs, er nok for det meste «bekjente» nå. Jeg gjorde et nokså markant miljøbytte i 18-årsalderen, så det går et vannskille der. (Det er det Märtha Louise og jeg har til felles: Å gå fra hest og rølp, til mer åndelige sfærer. )

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 22:34   #23
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Nå måtte jeg virkelig tenke meg om. De jeg har vært mest sammen med i voksen alder kjenner jeg fra folkehøgskole og universitet, og barselgrupper. Men så kom jeg på at jeg gikk på ungdomsskolen med to i den ene, sammensatte gjengen min. Fra vgs har jeg faktisk bare ei jeg vil kalle venninne nå. Så da vant ungdomsskolen knepent.


Sist redigert av Timar : 09-11-19 kl 23:15.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 22:51   #24
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Jeg har en fantastisk venninnegjeng fra videregående og de er fremdeles blant mine nærmeste venner selv om de fra studietiden er enda hakket nærmere.
Fra ungdomsskolen har jeg stort sett folk på Facebook, litt mer kontakt med bestevenninnen min fra den tiden.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 23:03   #25
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

spørsmålet kom opp ettersom Herremannen går i en bra klasse på vgs, men han henger foreløpig uansett mest sammen med venner fra ungdomsskolen. De har et tettere bånd sammen foreløpig og de kommer mer fra det samme området geografisk. Vi snakket da litt om at det var det samme for meg, jeg har fortsatt mer kontakt med de jeg gikk på ungdomsskolen med.

Det var også derfor folkehøyskole/høyskole/universitet ikke kom med i undersøkelsen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 23:50   #26
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Jeg har ikke tett kontakt med noen, men de fra videregående er de jeg har mest kontakt med. De vennene jeg omgås vanligvis er venner jeg har fått etter jeg begynte å jobbe.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 00:07   #27
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Har ingen venner.
De jeg har mest kontakt med (på FB) er fra barneskolen (som blir det samme som ungdomsskolen).

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 00:13   #28
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Fra vgs har jeg ingen, og det er absolutt ingen av dem jeg savner heller. Ihvertfall ikke fra 3. vgs, det er mitt absolutt verste skoleår.

Jeg har gode venninner som har fulgt meg fra barnehage og skole. Så det er de jeg har flest av. (men har mange venner jeg har møtt i voksen alder som har sammenfallende interesser på ulike arenaer).

Begge mine barn sverger til sine venner fra barne-og ungdomsskole i det daglige.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 00:22   #29
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Gikk mye sammen med de samme på begge skolene siden det bare er en vgs i bygda. Noen av vennene fra skolen er fremdeles mine aller beste venner.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 00:41   #30
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Jeg har mest kontakt med venner fra studietiden. Ingen fra ungdomsskolen, en fra vgs.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 00:53   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Det er vel nokså likt. Et par gode barndomsvenninner jeg har gått ni år i klasse med og noen få gode venninner fra videregående. De jeg treffer mest nå er de fra ungdomsskolen. De fra videregående bor andre steder i landet nå.

Så har jeg mange nye venner jeg har fått via skole og barnas fritidsaktiviteter.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 10-11-19 kl 16:25.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 00:54   #32
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Jeg hadde samme vennegjeng på ungdomsskolen og VGS, og treffer noen av de nesten hver uke fortsatt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 01:05   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Helt klart flest venner fra videregående, om man bare skal regne ungdomsskole og videregående, men de næreste vennene jeg har er fra tiden etter skolegang, fra folkehøyskolen og videre i livet.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 01:23   #34
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg holder ikke tett kontakt med noen av dem.

Samme her.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 02:32   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg gikk på skole med mange av de samme på ungdomsskolen og videregående, men vennegjengen «satt seg» på videregående. Jeg har jevnlig kontakt med en del av dem også i dag.

Dette. Men de vennene som er mest lik meg, har jeg fra studietida eller voksen alder.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 09:20   #36
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Jeg fikk verken med meg ungdomsskole eller videregående, og har følgelig ingen vennskap å vise til. Har derimot beholdt et sterkt vennskap med min jevnaldrende kusine som nå er den eneste som deler min historie. Den jeg kan si «husker du?» til. Så verdifullt!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 10:40   #37
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Det er den samme gjengen fra ungdomsskule og VGs. Fem stykke som er veldig gode venner framleis.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 12:41   #38
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Jeg har ingen venner fra ungdomsskolen. Jeg gikk sammen nye folk hvert år på vgs, så jeg har én venninne fra førsteåret, én fra andreåret og to fra tredjeåret. Jeg har bare jevnlig kontakt med én av dem. De andre bor 50 mil unna, så vi ses bare sånn dann og vann med flere års mellomrom.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 13:16   #39
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Jeg tenker vel at hvis han går første år på videregående nå, er det ikke så rart om han henger mest med venner fra ungdomsskolen fortsatt. Det har jo ikke gått så mange måneder. Jeg hadde mer kontakt med venninnene fra barne- og ungdomsskolen i starten av videregående, selv om vi gikk på forskjellige skoler. Etter hvert fadet det litt mer ut (av andre grunner enn skolevalg, for så vidt), og nye venner kom til.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 14:11   #40
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

En fra ungdomsskolen, ellers ingen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no