Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Haddy og boka

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-19, 13:17   #141
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Tja - jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. Vulkan-varselet handlet om at noen i LO-systemet observerte ham i full sving på Bar Vulkan og varslet videre om det. Hva jeg synes om kvaliteten på det, skjønner jeg ikke helt hva du mener med - men det kom uansett lenge etter at han var suspendert, så det har uansett ikke noe med saken om makten i AP å gjøre. Annet enn at den med all tydelighet viste at han fortsatt overhodet ikke har skjønt hvordan man forvalter sitt rykte. Eller oppfører seg mot kona si.

Og klart at det å fjerne noen fra en maktposisjon i toppledelsen gjør noe med maktbalansen - det er jo ikke til å unngå. Men jeg tror altså at grunnen til at han ble fjernet, var at oppførselen hans gjennom år ikke lenger kunne feies under teppet - etter #metoo.
Det er ikke tvil om at varslersaken rykket om på maktbalansen mellom fløyer i AP. Men jeg tror faktisk at det VAR TGs oppførsel som var årsaken til at han ble fjernet. Jeg tror IKKE på at det var vikarierende motiver bak.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 13:18   #142
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror ikke mine egne øyne. Brukes "hvorfor har det ikke blitt gjort noe med før hvis det var så ille"-argumentet på FP?

Det har ikke vært gjort noe med fordi det er dritvanskelig å gjøre noe med før man har noen som tør å gjøre noe med det. Og som ikke har like mange helt like lik i lasten sjæl.

Takk. Dette har jeg tenkt siden jeg leste det.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 13:28   #143
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Det er ikke tvil om at varslersaken rykket om på maktbalansen mellom fløyer i AP. Men jeg tror faktisk at det VAR TGs oppførsel som var årsaken til at han ble fjernet. Jeg tror IKKE på at det var vikarierende motiver bak.

Nei, jeg har som sagt ikke argumentert mot TG sin oppførsel, jeg har heller ikke problemer med at han ikke er nestleder (fjernet var nå et litt sterkt ord, synes jeg, han er nå så vidt jeg vet greit aktivt i partiet?)

Men jeg tror også at det var (og er!) en maktkamp i tillegg, og at varslerene blir "brukt" i denne sammenhengen.

Der vi (kanskje?) er uenige er vel i at jeg mener at varslerene og saken deres taper på maktkampen. (Hvis du mener varslerene ikke er brukt i en maktkamp, eller det ikke er en maktkamp, så er det jo vanskelig å være enige der)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 13:37   #144
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror ikke mine egne øyne. Brukes "hvorfor har det ikke blitt gjort noe med før hvis det var så ille"-argumentet på FP?

Det har ikke vært gjort noe med fordi det er dritvanskelig å gjøre noe med før man har noen som tør å gjøre noe med det. Og som ikke har like mange helt like lik i lasten sjæl.

Regner med det er meg du sikter til. Jeg er ikke uenig i at #metoo åpnet for muligheten til å gjøre noe, men jeg tror - som sagt tidligere - at i denne saken er også varslerene brukt i en maktkamp - og det har vært en motivasjon for at det "gjøres" noe med de på det tidspunktet. (Jeg greier ikke å skrive gjøres uten hermetegn. Jeg er ganske usikker hva folk legger i begrepet. Jeg synes personlig ikke det gjøres noe som helst - se feks på Kristian Tonning Riise)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 14:11   #145
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror ikke mine egne øyne. Brukes "hvorfor har det ikke blitt gjort noe med før hvis det var så ille"-argumentet på FP?

Det har ikke vært gjort noe med fordi det er dritvanskelig å gjøre noe med før man har noen som tør å gjøre noe med det. Og som ikke har like mange helt like lik i lasten sjæl.

Jeg tror også at noe av grunnen til at det ikke ble varslet tidligere er at mange nok ikke har tenkt at dette var noe det var "lov" til å varsle om. Jeg har i hvert fall vært gjennom en del greier som jeg i sin tid oppfattet som svært ubehagelig, men "sånn er det bare". Og faktisk tenkte jeg ikke over at det var ugreit før hele #metoo kom opp. Og det var 15 år etter at ting hadde skjedd.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 14:20   #146
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.861
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Regner med det er meg du sikter til. Jeg er ikke uenig i at #metoo åpnet for muligheten til å gjøre noe, men jeg tror - som sagt tidligere - at i denne saken er også varslerene brukt i en maktkamp - og det har vært en motivasjon for at det "gjøres" noe med de på det tidspunktet. (Jeg greier ikke å skrive gjøres uten hermetegn. Jeg er ganske usikker hva folk legger i begrepet. Jeg synes personlig ikke det gjøres noe som helst - se feks på Kristian Tonning Riise)

Og her skjønner jeg godt hvorfor folk i årevis har vegret seg for å ta ukulturen ved rota. For det kan jo tenkes at det er en del av en maktkamp. Mange av varslerne har kjent på muligheten av å få den i trynet. Akkurat som om det finnes noe som helst som ikke kan tenkes å muligens brukes i en maktkamp på et eller annet tidspunkt. Hvorfor tror du at HT aldri noensinne har sagt noe negativt om TG før nå når det ble umulig å la være? Fy søren, jeg blir sint.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 14:39   #147
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Og her skjønner jeg godt hvorfor folk i årevis har vegret seg for å ta ukulturen ved rota. For det kan jo tenkes at det er en del av en maktkamp. Mange av varslerne har kjent på muligheten av å få den i trynet. Akkurat som om det finnes noe som helst som ikke kan tenkes å muligens brukes i en maktkamp på et eller annet tidspunkt. Hvorfor tror du at HT aldri noensinne har sagt noe negativt om TG før nå når det ble umulig å la være? Fy søren, jeg blir sint.

Nå vet jo ikke jeg om du tror det er en maktkamp her eller ikke.

  • Hvis du mener det er en maktkamp, og at varslerene lider under det håper jeg det er de som bedriver maktkamp du er forbannet på, og ikke meg som påpeker at dette skjer.
  • Hvis du mener det ikke er en maktkamp og at jeg og andre (ikke akkurat her på FP, da) konspirerer om dette for å "ufarliggjøre" TG sin oppførsel så har du jo god grunn til å være forbannet på meg. (Men hvorfor tror du da at jeg gjentar gang på gang at jeg tror på varslerene?)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 14-10-19 kl 16:53. Årsak: skrivefeil "og andre" sto to ganger
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 15:03   #148
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror ikke mine egne øyne. Brukes "hvorfor har det ikke blitt gjort noe med før hvis det var så ille"-argumentet på FP?.

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hvorfor tror du at HT aldri noensinne har sagt noe negativt om TG før nå når det ble umulig å la være? Fy søren, jeg blir sint.

Helt enig i disse to innleggene.

Det er helt hårreisende å i det hele tatt snakke om maktkamp i denne sammenhengen. Helt vanvittig kvalmt, og det står jeg for 100%.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 15:05   #149
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg er hundre prosent for maktkamper når tanken er å fjerne makta til noen som misbruker den.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 15:08   #150
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Det hadde nok vært lettere for varslerne og de som støtter dem om ikke både Hadia Tajik og Jette Christensen midt i stormen innledet forhold til journalister som var blant de mest sentrale i å kjøre frem sakene mot Giske. Private forhold er en privatsak, men både disse forholdene og det at de åpenbart ferdes i akkurat samme, ganske "tighte" krets, med bursdagsfeiringer sammen osv., det har vært skadelig.

Å være smart i en sånn storm, når man vet man får TG og hele apparatet og musklene hans midt i mot seg, det er ren selvoppholdelse - Hadia Tajik hadde ikke vært der hun er, og definitivt ikke overlevd denne sjauen her politisk, om hun ikke hadde hatt vett til å både spinne en historie, lekke strategisk og sørge for å ha gode allierte. Det er en del av å være i maktposisjon, spesielt i AP.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 16:33   #151
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

HT ble jo kjæreste med journalisten sommeren 2018 - mange måneder etter at dette skjedde. Det er ingen som helst grunn til å tro at dette ikke er sant.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 16:35   #152
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Og hele det politiske Norge og journalistene omgås i en hel rekke sammenhenger. Hele tiden. Haddy og TG er jo også journalist/politiker-par for eksempel.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 16:38   #153
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Det vet jeg. Men etterlatt inntrykk er at dette er "en stor sammensveiset gjeng". De kjente jo hverandre også da saken blåste opp. Og det HJELPER jo ikke at alle fire var sammen i Hadias bursdag midt i hele sjauen, sammen med mange andre uttalte TG-kritikere, som Marie Simonsen. Det virket ærlig talt mer som en storstilt feiring av å ha blitt kvitt Giske, enn en bursdagsfest.

Og forholdet mellom Jette Christensen og Frithjof Jacobsen er det helt i det blå når startet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 16:40   #154
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Og jeg liker Hadia, altså, syns hun har kjempet en god sak for varslerne, og jeg er virkelig kritisk til TG og hele håndteringen hans og til støttespillerne hans.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 16:43   #155
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Det Pøblis sa.

Og det er jo ingen tvil om at journalisten Haddy Njie bruker sin status, sitt nettverk og sine kontakter for å forsvare mannen sin. Det har hun selvfølgelig lov til, men det gir henne en helt annen maktposisjon og gjennomslagskraft - og etter min mening ansvar - enn om TG hadde vært gift med regnskapskonsulent Anne.

Jeg synes dette er to leseverdige innlegg om mytene rundt TG samt hvilken rolle HT har hatt i saken (ikke ofte jeg er enig med Kjetil Rolness, men her synes jeg han er ganske så spot on):
Giskefløyens storhetstid
Aftenpostens dekning av Ap-krisen er et journalistfaglig makkverk som tjener én side i striden

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 16:48   #156
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Men ALLE i det politiske Norge er jo tette.
Jeg er enig i at det gir den andre fraksjonen vann på mølla med båndene mellom de involverte.
Men det gjelder jo også den andre veien. Jeg vet ikke om folk er klar over hvor mange ulike forbindelser det er mellom folk i det offentlige Norge. Mellom politikere, byråkrater og mediefolk. Både innenfor og på tvers av politiske skillelinjer. Norge er virkelig et lite land.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 16:58   #157
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det virket ærlig talt mer som en storstilt feiring av å ha blitt kvitt Giske, enn en bursdagsfest.

Var du der?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 17:15   #158
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

. Det virket ærlig talt mer som en storstilt feiring av å ha blitt kvitt Giske, enn en bursdagsfest.

Norge er bittelite. Det er umulig for folk å ikke kjenne hverandre. Det er få andre land man møter byrådet i ditt felt på nattbussen hjem, og det er nesten umulig å ikke bli kjent med og venn med journalister og politikere om man jobber opp mot politiske felt.

Kanskje vi skal kalle bryllupet til Giske et strategiseminar da, rett og slett?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 17:22   #159
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Folk er folk, og folk gjør dumme ting eller ikke så strategiske ting eller ugjennomtenkte ting, men her er det nå en gang fortsatt slik at det ikke er klanderverdig (hehe, ikke så veldig i hvert fall) å være sammen med en journalist, men desto mer klanderverdig å stikke tungen sin ubedt ned i andres halser.

Men jeg skjønner jo at det er vanskelig å fokusere på seksuell trakassering og maktmisbruk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 17:24   #160
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det vet jeg. Men etterlatt inntrykk er at dette er "en stor sammensveiset gjeng". De kjente jo hverandre også da saken blåste opp. Og det HJELPER jo ikke at alle fire var sammen i Hadias bursdag midt i hele sjauen, sammen med mange andre uttalte TG-kritikere, som Marie Simonsen. Det virket ærlig talt mer som en storstilt feiring av å ha blitt kvitt Giske, enn en bursdagsfest.

Og forholdet mellom Jette Christensen og Frithjof Jacobsen er det helt i det blå når startet.

Ryktespredning som dette er jo en fullstendig avsporing, og tjener ikke til noe annet enn å ta oppmerksomhet vekk fra saken: At en mektig politiker som har misbrukt makten sin på en fullstendig forkastelig måte over mange år endelig har blitt stilt til ansvar for det. Til stor motstand og sterke reaksjoner fra Trond Giske og hans støttespillere.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no