Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-19, 11:37   #581
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Eg har klart å få dei to beste damene til å vere på kjøkkenet! Så no føler eg egetnlig at det meste er i boks
Og så har tenkt litt på kva eg skal lage sjølv til koldtbordet.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 02-08-19, 10:59   #582
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Mandag var vi i Arendal og bestilte bunad.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 02-08-19, 16:45   #583
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

10.mai braker det løs, neste år. Ungen er påmeldt og vi har lokale. Det er i grunnen det vi vet. Kjenner jeg ikke orker stresse så mye med det. Det kan jeg gjøre når det nærmer seg.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv  
Gammel 02-08-19, 17:12   #584
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Hvilken ble det, millact?

Her slang xsvigermor ut av seg at det er et lokale like ved der vi bor som leies ut. Ante ikke at det eksisterte. Noen tusen og vi slipper å rydde. Så hun skal forhøre seg om det er ledig.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 02-08-19, 22:40   #585
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Her har poden landet på humanetisk konfirmasjon. Farmor fikk ikke hjertestans da vi fortalte det. Lokale er i boks. Det blir varmtbord med noen utvalgte varmretter. Poden insisterer på spagetti og kjøttboller. Så det blir en av rettene.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 02-08-19, 22:53   #586
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Takk for at dere drar opp tråden igjen, det minner meg om at jeg må avbestille et lokale. Vi har dobbeltbooket. Hvis noen av dere som bor i min by ønsker Borgstua på Sverresborg (rommet bak kafeen i hovedbygget på museet, egentlig velig fint) den 2.mai, så kan den sikkert overtas, hvis de ikke har venteliste.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 03-08-19, 09:39   #587
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har fått dato 24/5. Kirken klokken 13.00.
Lokale er i boks og det blir maks 73 gjester, men sannsynligvis omkring 60.
Konfirmanten er i gang med liste over hvordan hun vil ha det: fargetema, blomster, velkomstdrikk, mat, kaker etc.
Hun mener det blir tapas, men er ikke i mål med valg av retter. Jeg og bestevenninnen min driver med catering på lavterskel hobbybasis, så jeg regner med at vi lager maten.
Vi har fått avklart at hun arver blå nordlandsbunad med skjorte etter min mamma (og min bestemor før det). Så nå blir det bunadsølv i gave til både bursdag og jul.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 03-08-19, 09:51   #588
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Hvilken ble det, millact?

Her slang xsvigermor ut av seg at det er et lokale like ved der vi bor som leies ut. Ante ikke at det eksisterte. Noen tusen og vi slipper å rydde. Så hun skal forhøre seg om det er ledig.

Det blir Aust-Agder.

Som Pasta sin datter må hun ønske seg sølv til bursdag og jul.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 08-08-19, 19:57   #589
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Da har vi visst lokale.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 17-08-19, 11:27   #590
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Dere som har konfirmasjon klokka 11, hvordan legger dere opp resten av dagen? Altså, når starter selskapet? Når spiser dere?

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 17-08-19, 12:17   #591
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Dere som har konfirmasjon klokka 11, hvordan legger dere opp resten av dagen? Altså, når starter selskapet? Når spiser dere?

Vet ikke tidspunkt enda, men min bror hadde kl 11 i fjor. Vi var invitert til kl 13, men gikk rett opp til dem etter kirken. Tok litt tid når alle skulle gå oppover bakkene og prate litt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 17-08-19, 17:31   #592
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Da var påmelding, dag og lokaler i boks. Poden fikk valget mellom borgerlig og kirke i vår, og valgte kirka. Så da blir det høstkonfirmasjon. De langveisfarende er varslet om dato, alle fadderne og familien har fått beskjed om dag, og vi må bare avklare om vi trenger serveringshjelp (det tror jeg ikke) og hva han vil at vi skal servere (jeg tipper kakebordet er viktigere enn maten).

Han får opsjon på bunad når han er utvokst, så vi må tenke litt på gave, siden yngste vet at hun vil ha bunad, men ikke hvilken. Ellers har mormor varslet at han får en tur med henne (som han har ønsket seg). Det syns jeg er en flott gave!

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 18-08-19, 10:24   #593
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Dere som har konfirmasjon klokka 11, hvordan legger dere opp resten av dagen? Altså, når starter selskapet? Når spiser dere?

Vi kommer til å invitere gjestene så de kommer til oss ganske kort tid etter at vi selv kommer hjem. Jeg tror seremonien er kl 10. Da er vi hjemme rundt kl 12. Tipper vi inviterer til ca kl 13 så har vi litt slakk. Vi skal ha buffet og antar vi spiser en time etter vi har invitert til. Så mat rundt kl 14. Deretter kaker. Jeg er ikke så opptatt av normal middagtid denne dagen. Vi har mange små og da blir det fort ganske sent.

Tipper vi spiser noe snacks når vi kommer hjem. Mange av gjestene er med på seremonien. Det blir tidlig frokost aå vi trenger vel noe i magen før felles mat.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 22-08-19, 21:28   #594
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vært på infomøte. Ser at han burde bytte undervisningsdag, men spørs om han vil.
Og så har vi fått byttet tid fra 15 til 11 på selve dagen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 22-08-19, 21:36   #595
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jenta her ønsker å bytte undervisningsdag, så hun får gå sammen med vennene sine, men jeg vet ikke om hun får.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 22-08-19, 21:49   #596
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Her starter augustkonfirmantene 9.oktober.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 22-08-19, 22:13   #597
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Her starter de neste uke.
Selv om han ønsker å bytte så er det ikke sikkert det går. Tenker litt praktisk siden alle de andre på laget ser ut til å ha en annen dag enn han.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 22-08-19, 23:32   #598
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Då har eg omsider bestilt plass hjå humanetisk forbund. Siste søndagen i april kl 12. Med ventelisteplass på lørdagen kl 11. Så må eg berre finne ut av alt det andre. Enno usikkert om ho skal ha bunad. Skal til bunadsdamen i oktober, så då får me finne ut av det.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv  
Gammel 22-08-19, 23:34   #599
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg bestilte litt bunadsølv på tilbud.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv  
Gammel 22-08-19, 23:39   #600
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg bestilte litt bunadsølv på tilbud.

Tilbud hvor?

Regner med å kjøpe sølv på tilbud i løpet av vinteren, må bare sjekke når det er tilbud på det her. Frøkna vet hun må ønske seg penger til det til jul og bursdag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no