Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan dampe kinesiske pannekaker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-19, 14:40   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan dampe kinesiske pannekaker

Jeg har ikke sånn bambus-dampegreie og vil helst ikke kjøpe en heller. Leste at man kan dampe i stekeovnen. Det virket enkelt, men stekeovnen er opptatt med å steke and.

Andre måter å dampe på?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 14:46   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan dampe kinesiske pannekaker

Hvis det er sånne frosne i pose kan du bare legge hele posen i mikroen. Ett minutt kanskje, husker ikke helt. En pose av gangen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 14:58   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan dampe kinesiske pannekaker

Ikke det samme, men jeg har laget steam buns i fiskekjele i stedet for bambusdamper. Det funket fint. Tror jeg la et bakepapir oppå risten.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 15:18   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan dampe kinesiske pannekaker

Har ikke fiskekjele, men mikro altså?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 18:45   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan dampe kinesiske pannekaker

Du vet at de bambusgreien koster omtrent ingenting? Bare i tilfelle det var derfor du ikke ville ha sånne. Det er definitivt lettest og pent å servere i også pluss at de holder seg sånn litt varme inni en sånn.

Om du fortsatt ikke er overbevist, kan du dampe på rist.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 19:02   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan dampe kinesiske pannekaker

Jeg vet de er omtrent gratis, jeg vil ikke ha fordi jeg ikke vil ha flere dingser på det lille kjøkkenet pluss at jeg misliker å skaffe meg ting jeg ikke trenger i et miljøperspektiv.

Jeg har grønnsaksrist. Mulig det vil funke? Oppå vann i ei gryte?

Hvis ikke ser jeg for meg å sette en kopp vann i mikroen og koker det opp før jeg har pannekakene i mikro.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 19:30   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan dampe kinesiske pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg vet de er omtrent gratis, jeg vil ikke ha fordi jeg ikke vil ha flere dingser på det lille kjøkkenet pluss at jeg misliker å skaffe meg ting jeg ikke trenger i et miljøperspektiv.

Jeg har grønnsaksrist. Mulig det vil funke? Oppå vann i ei gryte?

Hvis ikke ser jeg for meg å sette en kopp vann i mikroen og koker det opp før jeg har pannekakene i mikro.

Godt poeng. Vi bruker våre såpass ofte at det var et godt kjøp.

Grønnsaksrist funker nok. Ville prøvd på forhånd. Det er jo noen ganger de limer seg sammen i stedet for å bli sånn de skal, men jeg aner ikke om det har noe med rist eller bambus eller whatever å gjøre.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 21:17   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan dampe kinesiske pannekaker

Jeg tok den første pakken på grønnsaksrist. Det funket, de ble varme, men de limte seg enormt sammen. Likevel var det lett å rive dem fra hverandre uten at de revnet. Utrolig nok.

Så kom idioten meg på at jeg kanskje kunne lese hva det stod om tilberedning på pakken. Og det stod at man kunne legge hele den frosne pakken i mikroen i 40 sekunder på 800 watt. Så det gjorde vi med den andre pakken. Det ble samme resultat. Limte seg sammen, men lette å rive fra hverandre. De holdt seg også bemerkelsesverdige varme på tallerken på bordet da vi spiste. To av fire mente de som hadde vært i mikroen var ørlite grann seigere enn de første, men det merket ikke jeg noe til.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no