Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vegetarisk ukesmeny?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-19, 18:12   #61
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

En av mine favoritter som jeg relanserer hjemme i dag: Tomater, jo flere, jo bedre. Akkurat nå er det ekstra fest fordi vi har tomater i mengder på terrassen. Spe på med tomatboks, sjalottløk, hvitløk, 1 buljongterning og matfløte. Koke lenge og stavmikse til slutt.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 22:53   #62
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

OK, har testet ny veggiskjøttdeig. VGTR. Den var ganske god, den består jo av 30% ost. What's not to like, liksom?

Men fremdeles litt rar konsistens. Den beste har vært den svinedyre fra Røtter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 23:16   #63
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Jeg kan anbefale hvit vegeatarpizza. Vanlig hjemmelaget pizzabunn, creme fraiche smøres utover, hvitløk i biter sammen med de gode italienske krydderne du liker, champingjong, mais, cherrytomater, rødløk og gorgonzola, og litt vanlig gulost. Pinjekjerner eller valnøtter kan også være godt om man liker det. Kjempegodt.


Pasta carbonara uten bacon er også nydelig, med tomatsalat ved siden av.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 23:18   #64
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Mmmm, høres digg ut!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 23:40   #65
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Stekt løk er en overraskende god erstatning for bacon i carbonara.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 23:40   #66
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

OK, har testet ny veggiskjøttdeig. VGTR. Den var ganske god, den består jo av 30% ost. What's not to like, liksom?

Den er litt rar i konsistensen. Men den funker nokså bra på pizza. Legger den rett oppå, uten steking.

Å steke den er det herk. All osten smelter og det er nesten umulig å rengjøre redskapene etterpå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 23:43   #67
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Stekt løk er en overraskende god erstatning for bacon i carbonara.

Godt tips! Takk! Og kanskje litt røkt salt?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Den er litt rar i konsistensen. Men den funker nokså bra på pizza. Legger den rett oppå, uten steking.

Å steke den er det herk. All osten smelter og det er nesten umulig å rengjøre redskapene etterpå.

Haha, ja, det var ganske kårni å steke den. Etterpå stivnet den jo bare til en klump.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 00:46   #68
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

https://kolonial.no/oppskrifter/2284...curry-med-ris/

Denne fra kolonial er vi veldig glade i. Jeg var skeptisk til hvor fyldig den ville føles, men vi er veldig begeistret for den og spiser den stadig. Jeg tilpasser alltid oppskrifter og har gjerne mer av både blomkål og cashewnøtter i denne.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 00:47   #69
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Den så digg ut! Tror jammen meg vi må teste den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 09:49   #70
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Jeg lagde disse i går. Det tok litt tid, men var verdt det. Fantastisk gode!
https://www.thekitchenwhisperer.net/...eggie-burgers/

Jeg lagde dem fordi jeg fant så mye sopp i skogen på søndag og ville bruke den til noe gøy. Så jeg hadde ikke portobellosopp, men en miks av finhakket fåresopp, kantarell, trompetsopp og blek piggsopp. Lagde masse, så jeg har noen til fryseren også. Regner med det går fint å varme opp i stekeovn.

Jeg stekte dem på stekebrett, forresten: Hadde godt med olje på bakepapiret, formet og klappet ut cirka 100 gram hamburgere med hendene. Stekte på 200 grader i 15 minutter, tok ut brettet og snudde dem, stekte i fire-fem minutter til. Mindre sjanse for at de går i oppløsning når man skal snu, pluss at man får stekt alle på en gang.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 09:55   #71
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Takk for tips, Rajraj. De går kanskje an å lage en stor batch av og fryse ned? Da gjør det ikke noe at det tar litt tid.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 12:07   #72
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk for tips, Rajraj. De går kanskje an å lage en stor batch av og fryse ned? Da gjør det ikke noe at det tar litt tid.

Jeg satser på at de tåler fryser og oppvarming, ja.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-19, 13:03   #73
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

https://kolonial.no/oppskrifter/2284...curry-med-ris/

Denne fra kolonial er vi veldig glade i. Jeg var skeptisk til hvor fyldig den ville føles, men vi er veldig begeistret for den og spiser den stadig. Jeg tilpasser alltid oppskrifter og har gjerne mer av både blomkål og cashewnøtter i denne.

Og dette blir man mett av? Jeg synes ikke det ser mer ut enn at jeg ville hatt det som tilbehør, men linsene bidrar kanskje til at det metter nok.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 11:07   #74
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og dette blir man mett av? Jeg synes ikke det ser mer ut enn at jeg ville hatt det som tilbehør, men linsene bidrar kanskje til at det metter nok.

Linser og nøtter metter veldig synes jeg. Blir faktisk nesten mer mett av sånt enn jeg blir av "vanlig mat". Har dog ikke prøvd akkurat denne.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 11:14   #75
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Denne uken samlet jeg modne grønnsaker fra balkonghagen (tomater, squash, gulrøtter og en chili) sammen med en rødløk, noen litt gamle sjalottløk og en hvitløk i en langpanne, hadde over litt salt og olivenolje, og bakte i ovnen ved 125 grader i tre timer. Kjørte med stavmikser, kokte opp og tilsatte et par bokser ferdigkokte grønne linser. Ble faktisk veldig godt. Vi hadde det til pasta, og frøs ned resten i porsjoner.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 11:56   #76
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Denne uken samlet jeg modne grønnsaker fra balkonghagen (tomater, squash, gulrøtter og en chili) sammen med en rødløk, noen litt gamle sjalottløk og en hvitløk i en langpanne, hadde over litt salt og olivenolje, og bakte i ovnen ved 125 grader i tre timer. Kjørte med stavmikser, kokte opp og tilsatte et par bokser ferdigkokte grønne linser. Ble faktisk veldig godt. Vi hadde det til pasta, og frøs ned resten i porsjoner.

Sånn gjør jeg også av og til. Langtidsstekte tomater er vidunderlig! Har blitt tipset om følgende:

Legg skikkelig gode tomater (hele!) i langpanne. Ha litt salt og kajenne og hva du vil på. Sett i kald ovn. Varm opp til 250 grader, og når ovnen når temperaturen, skru ned til ganske lav temp, kanskje 125 eller noe. Når de hele tomatene får såpass høy varme, skjer det magiske ting. La stå i ovnen noen timer. Kan evt stavmikses hvis man ønsker. Omg, dette er digg!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 12:08   #77
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Bakt tomatsaus/grønnsakssaus/suppe er veldig godt!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-19, 19:46   #78
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Lagde fast food med Toro mexikansk gryte, lagde på vanlig måte, men uten kjøtt. Når den var ferdig kokt, brukte vi to pakker brune bønner (de små eskene, ble vel typ 4-500 g bønner uten vannet), skylte og varmet i gryta med en liten boks mais. Ris til. Veldig godt, kan gjentas.

Meny hadde sin Red curry-saus i billighylla, så tok med en av dem og lagde dagen etter på samme måte, bønner, mais og ris. Den var ganske hot, og god. Kan være litt obs for dem som ikke liker det så sterkt. Litt rømme, brød eller no’. Den skal eg. være med kylling eller svin, så enkelt å tilpasse hvis det er ulike preferanser.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no