Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Interne meldinger og rundskriv

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-19, 09:26   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Interne meldinger og rundskriv

Disse fremstår for meg nokså lik, men innholdet er gjerne ikke det samme. Jeg finner derimot ingen god definisjon på hverken den ene eller den andre.

Jeg forstår det slik at interne meldinger gjerne kan dreie seg om instrukser internt i en bedrift, mens rundskriv mer er informasjon om feks gjeldende lovverk osv, men er veldig usikker om dette stemmer.

Noen som kan noe om dette og kan forklare meg forskjellen med teskje?

Jeg synes også at notater også er merkverdig likt, men disse har vel ikke like store krav til god språklig føring som de andre to, og trenger ikke være like omfattende.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 16:42   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Interne meldinger og rundskriv

Sånn forstår jeg rundskriv. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Rundskriv
Mens intern melding tenker jeg rett og slett bare er en melding som sendes internt i systemet. Men jeg vet jo ikke om jeg har forstått det riktig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 09:13   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Interne meldinger og rundskriv

Et rundskriv er faglige retningslinjer det er ønskelig at man følger, men de er ikke sikker rett. Mindre tung rettskilder enn forskrift.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no