Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjemmekontor - innredningstråd

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-20, 15:57   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hjemmekontor - innredningstråd

Dystre utsikter for et normalt jobbliv fremover, og vi ruster oss for hjemmekontortilværelsen.

Jeg skal rigge til hjemmekontor på soverommet. Noen som har gode tips, råd, bilder eller hva som helst for å gjøre kontorkroken praktisk og hyggelig?

Det første jeg trenger er et bord som bør være lengre enn 100-120 cm langt.
Jeg vil ha en ekstern skjerm som står fast på bordet.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 16:11   #2
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Følger. Innreder for tiden gjesterom slash kontor slash treningsrom. #føkkingskorona

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 16:57   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Jeg kjøpte denne, men med ben og kun en skuffseksjon.
https://www.ikea.com/no/no/p/klimpen...gra-s09213912/

Fikk låne kontorstol av jobb, har stor skjerm, bærbar i docking, lampe, og har fortsatt god plass på pulten. Den kunne vært innsvingt på midten, og den kunne hatt hev og senk ben, men det finnes også på IKEA.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 17:28   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Jeg har en 160 cm bred og 60 cm dyp plate fra IKEA, med ben som skrus på og som kan manuelt justeres i høyden. På den har jeg en 27 tommer skjerm som jeg har fått låne av mannen, samt et stativ til å ta laptop på. Jeg er avhengig av eksternt tastatur og mus, orker ikke sitte på laptop hele dagen, og tok med hjem det jeg har hatt på jobb.

Til å sitte på har jeg en Markus-stol fra IKEA, som er behagelig nok å sitte på. På gulvet har jeg en matte i hard plast for å beskytte gulvet, som ville fått en del slitasje av kontorstolen. Jeg har ikke behov for skuffer etc, for jeg har en stor Ivar-hylle full av bokser og brevordnere.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 18:43   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.327
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Jeg har kjøpt denne stolen og er veldig fornøyd med den: https://www.ikea.com/no/no/p/langfja...vit-s29252511/

Jeg har dette skrivebordet: https://www.ikea.com/no/no/p/alex-ar...-bla-90409607/

Med denne ved siden av: https://www.ikea.com/no/no/p/alex-sk...-bla-20446241/

Jeg har det ikke i soverommet, men i Herremannens gamle rom. Han har flyttet til «hybelen» i huset vårt.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 20:58   #6
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Jeg har dette skriveebordet, og hatt det i mange måneder:

https://www.ikea.com/no/no/p/skarsta...vit-s59324818/

og denne: https://www.ikea.com/no/no/p/nilseri...-gra-90309721/

+ at jeg har stolen fra kontoret, og den brukes mer en den fra Ikea.

Jeg har et eget hjørne av av stua, pulten går akkurat inn mellom bokhylle og sjenk så det bukes til oppbevaring....

Problemet er kontoret mitt er der juletreet pleier å stå...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 11:07   #7
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Men dere som har så smalt skrivebord. Hvordan går det med skuldre rygg, håndledd og armer? Jeg har et som jeg får plass til skjerm, tastatur og rullemus på. Men uten armstøttebue som er hektet på bordet i tillegg slik st jeg får god støtte, så hadde nok kroppen min ikke tålt hjemmekontor. Laptop og smal pult. Glem det. Feks den som pelen linket til hadde betydd snarlig sykmelding.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 11:15   #8
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Jeg bruker studentens rom. Der har jeg ordentlig pult, gamingstolen til minstemann ( ) og to skjermer. Men fra 10. desember må jeg finne en annen løsning om ikke noe plutselig endrer seg angående påbud om hjemmekontor. For da kommer hun hjem igjen.

Mulig jeg flytter inn til minstemann og sitter der mens han er på skolen. Jeg kan gjøre veldig mye jobb med laptopen i fanget, selv om det ikke er helt bra mtp. nakke og skuldre.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 11:33   #9
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Men dere som har så smalt skrivebord. Hvordan går det med skuldre rygg, håndledd og armer? Jeg har et som jeg får plass til skjerm, tastatur og rullemus på. Men uten armstøttebue som er hektet på bordet i tillegg slik st jeg får god støtte, så hadde nok kroppen min ikke tålt hjemmekontor. Laptop og smal pult. Glem det. Feks den som pelen linket til hadde betydd snarlig sykmelding.

Skrivebordet mitt er 120*60, og jeg sliter med dette. Skal se om jeg finner en underarmstøtte til å hekte på skrivebordet når jeg skal innom kontoret på mandag. Hvis jeg ikke finner der så må jeg bestille selv.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 15:08   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.327
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Arbeidsgiver er egentlig ganske forpliktet til å stå for gode fysiske løsninger på hjemmekontor.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 15:32   #11
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Arbeidsgiver er egentlig ganske forpliktet til å stå for gode fysiske løsninger på hjemmekontor.

Det er vel noen gråsoner i dette lovverket akkurat nå; dersom arbeidsgiver pålegger deg hjemmekontor, er de absolutt forpliktet til å stå for riktig ustyr. Nå er det regjeringen og andre som pålegger arbeidsgiver å pålegge dette, så skulle det bli noen juridiske tvister om dette er det ikke sikkert arbeidsgiver hadde blitt "synderen".
For øvrig:

Sitat:

Forskrift om arbeid som utføres i arbeidstakers hjem gjelder ikke så lenge hjemmearbeidet er "kortvarig og tilfeldig". Derfor gjelder altså ikke denne forskriften for de aller fleste hjemmekontor som skyldes koronasituasjonen.

NHO


Når det er sagt, burde en arbeidsgiver imøtekomme de arbeidstakerne som ikke har mulighet til en god løsning for hjemmekontor. Flere bedrifter har fått tillatelse til å ha ansatte på jobb der en eller flere ansatte ikke har mulighet for en hjemmekontorløsning.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 17:46   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.327
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Vi har vært i kontakt med Virke og der mente de at arbeidsgiver er ansvarlig å se til at arbeidstaker hadde en god arbeidsplass, f.eks. Gjennomgå få transportert stol, skjermer osv om det er behov av det. Vi har ikke noe case akkurat nå ettersom alle har tatt med egne saker selv, set var mer på generelt grunnlag. Jeg tror ikke arbeidstaker kan kreve å få fullt nytt møblement osv, men litt tilpasning og hjelp til å komme på plass mente Virke at arbeidstaker hadde rett til.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 18:50   #13
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Ja, jeg er ikke uenig med det, Pelen. Men en kverrulerende arbeidsgiver kan dessverre velge å ikke gjøre noe fordi det er midlertidig og fordi det ikke er de som har gitt dette påbudet. Dessverre.

Jeg vet også om arbeidsgivere som heller har tatt seg mye med å be om tillatelse til å la ansatte være på arbeidsplassen fremfor å kjøre hjem en skjerm eller en stol.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 19:14   #14
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Jeg har samme pult som Pelen og angrer litt på at jeg ikke valgte den som har flat plate (og hevsenk funksjon). Jeg har mer eller mindre hatt hjemmekontor siden mars og jeg kjenner det i rygg og armer, selv om jeg har god stol, ekstra skjerm, tastatur og rullemus. For jeg får ikke montert albuestøtten på dette skrivebordet.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 02:42   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Jeg har heve-senke pult og stol fra jobben.
Dermed er det null stress med plass til skjermer og alt mulig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 11:04   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.327
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg har samme pult som Pelen og angrer litt på at jeg ikke valgte den som har flat plate (og hevsenk funksjon). Jeg har mer eller mindre hatt hjemmekontor siden mars og jeg kjenner det i rygg og armer, selv om jeg har god stol, ekstra skjerm, tastatur og rullemus. For jeg får ikke montert albuestøtten på dette skrivebordet.

Om man trenger albuestøtte så er ikke det skrivebordet bra Jeg bruker ikke det på jobb så for meg går det bra, men over tid er det best om jeg har rullemusen og den har jeg tatt hjem.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 12:44   #17
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

For de som trenger albuestøtte og har smal pult, kan jeg anbefale gamingstol. Jeg kjøpte det i mars, og det tror jeg har redda nakken min. Armstøttene er såpass brede, regulerbare og godt plassert at det funker å ha dem der mens jeg skriver.
Jeg har denne, tror jeg https://www.dustinhome.no/product/50...-stoff---gronn

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 12:57   #18
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmekontor - innredningstråd

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

For de som trenger albuestøtte og har smal pult, kan jeg anbefale gamingstol. Jeg kjøpte det i mars, og det tror jeg har redda nakken min. Armstøttene er såpass brede, regulerbare og godt plassert at det funker å ha dem der mens jeg skriver.
Jeg har denne, tror jeg https://www.dustinhome.no/product/50...-stoff---gronn

Godt tips! Jeg har armlener på kontorstolen min, skal teste om de kan brukes på samme måte.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no