Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp: Gardin som romavdeler, montert i tak

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-22, 18:54   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.451
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp: Gardin som romavdeler, montert i tak

Jeg har behov for å dele opp oppholdsrommet mitt, og skjerme av tv-stuen. Pr nå strekker ikke budsjettet seg til en fancy løsning med glassvegger og glassdør :drømme drømme:, men jeg lurer på om en gardin kan dekke noe av behovet?

På grunn av dustete romløsning så må gardinen monteres i tak. Bredden er rundt 5 meter vegg til vegg. Jeg trenger en robust skinneløsning som er enkel å montere. Og en gardin som demper støy og tv-lyder.

Er det noen her som har erfaringer å dele?

Hva ser jeg etter? Hvor går jeg?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 20:36   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: Gardin som romavdeler, montert i tak

IKEA har hvertfall helt greie skinner som kan henges i tak. De har også litt tunge og lange (nok) lysdempende/llystette gardiner som er pene på _en_ side og litt glatt på den andre, hvis du er litt om deg kan du kanskje henge dem vrange mot vrange? Lillegutt har disse i stua (ikke som romdeler) - jeg har festet dem i IKEA-skinner i taket uten at jeg husker hvordan jeg har gjort det tror jeg bare har trødd de gliderne inni hempene på noe vis. Skinnene i seg selv var enkle på feste og sitter som støpt trass iherdige forsøk på det, eh, motsatte

De har også lange og litt tykke (lysdempende, jeg liker det - da blir de tykkere) hos jotex.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 21:00   #3
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.563
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp: Gardin som romavdeler, montert i tak

Instagram: annaceciliep. Sjekk ut den!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 21:33   #4
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: Gardin som romavdeler, montert i tak

Ikea har skinner som kan festes i tak. Jeg har det på gjesterommet (foran skap).

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-22, 09:29   #5
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp: Gardin som romavdeler, montert i tak

Kid har også skinner for takmontering.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-22, 12:50   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.263
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp: Gardin som romavdeler, montert i tak

Jeg har dårlig erfaring med ikea sine takskinner. Usikker på om det er relevant, for det er lenge siden og jeg hadde panelgardiner foran mitt walk in closet. Etter en stund gikk det tregt å flytte gardinene i skinnene, og det gikk etterhvert så tregt at det kom en irriterende skrape lyd. Vi endte med å alltid ha gardinene våre i åpen posisjon.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no