Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvem blir ny kunnskapsminister?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-21, 12:40   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Hvem blir ny kunnskapsminister?

Mange tippet jo Lysbakken her, men de må tenke nytt. (Jeg er usikker på om SV ville ha prioritert KD uansett, men det spiller jo ingen rolle nå.)

Jeg tenker det er overveiende sannsynlig at det blir en Ap-statsråd. But who? Utdanningspolitikk var ikke høyest på agendaen i valgkampen, så det er vanskelig å peke på noen som har markert seg der. Torstein Tvedt Solberg er kanskje det nærmeste vi kommer, men jeg vil i utgangspunktet tro at han har litt for lite erfaring for posten. På den annen side fikk jo plutselig Ap flere poster å fordele også, så alle mann på dekk?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 12:43   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Kamzy!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 12:44   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kamzy!

Oi! Sprekt forslag!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 12:45   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kamzy!

Ønsker meg eigentleg henne i fleire poster. Utan tvil viktig i kunnskap, men ho ville og vore viktig som barne-, familie-, likestillingsminister (for dei kan slå saman dei igjen nå, som ikkje barne- og familieministeren er mot likestilling?)

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 12:50   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Håper likestillinga blir hos kulturen (selv om det er sært) nå som Trettebergstuen blir kulturminister, hun dropper kanskje å komme med utspill som at det er likestillingspolitikk å gjøre en greie ut av å gå til frisøren fordi det er mange kvinnelige frisører.

Marit Arnstad sitter i utdannings- og forskningskomitéen på Stortinget, kanskje hun er et alternativ.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 12:55   #6
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Trettebergstuen som kultur- og likestillingsminister blir finfint.

Jeg har liksom tenkt på Marit Arnstad som sikkerstikk til finans, jeg altså, men samtidig føler jeg at vi er i veldig «alt kan skje»-landskap

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 13:27   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ønsker meg eigentleg henne i fleire poster. Utan tvil viktig i kunnskap, men ho ville og vore viktig som barne-, familie-, likestillingsminister (for dei kan slå saman dei igjen nå, som ikkje barne- og familieministeren er mot likestilling?)

Ja, hun bør egentlig klones.

Så lenge vi ikke får Bøhler som justisminister, skal jeg prøve å ikke klage.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 13:30   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, hun bør egentlig klones.

Ja. Det er jo veldig synd (men fullt forståelig) at AP har mista mesteparten av den generasjonen politikarar, etter Utøya og Giskesaken. Det er altfor mange som har trekt seg ut av politikken av den eine eller andre grunnen. Vi treng eigentleg fleire som henne.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 13:36   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Jeg er veldig, veldig heldig og jobber med en av dem. Men hun vil jeg helst beholde selv, hun får ikke komme tilbake til Stortinget.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 13:38   #10
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Håper likestillinga blir hos kulturen (selv om det er sært) nå som Trettebergstuen blir kulturminister, hun dropper kanskje å komme med utspill som at det er likestillingspolitikk å gjøre en greie ut av å gå til frisøren fordi det er mange kvinnelige frisører.

Det håper jeg også, men hvis jeg må velge, så er det kulturen som trenger Trettebergstuen nå. Etter siste minister vil forsåvidt det meste være en forbedring, men jeg heier veldig på Trettebergstuen i den posisjonen.

Kamzy har jeg sett på skolebesøk, og der syns jeg hun var god! Men hun er nok en sånn som kan brukes i flere posisjoner.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 13:43   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ønsker meg eigentleg henne i fleire poster. Utan tvil viktig i kunnskap, men ho ville og vore viktig som barne-, familie-, likestillingsminister (for dei kan slå saman dei igjen nå, som ikkje barne- og familieministeren er mot likestilling?)

Kamzy for president!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 13:45   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Så lenge vi ikke får Bøhler som justisminister, skal jeg prøve å ikke klage.

Shit. Dette hadde jeg fortrengt. Jan Bøhler skal sikkert ha en ministerpost.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 14:42   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Jeg håper bare Huitfeldt ikke får en posisjon som gjør at hun blir mye i media.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 14:43   #14
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg håper bare Huitfeldt ikke får en posisjon som gjør at hun blir mye i media.

Setter penger på at hun blir utenriksminister.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 14:45   #15
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg håper bare Huitfeldt ikke får en posisjon som gjør at hun blir mye i media.

Hvorfor? Hun er da dyktig?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 15:01   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Jeg gjetter også Anniken Huitfeldt i rollen som utenriksminister.

Og så håper jeg egentlig på Sverre Myrli i Samferdsel, men tror egentlig at den posten går til Sp.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 16:11   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Anniken Huitfeldt er kjempedyktig. Vil ikke ha Kamzy i en rolle hvor hun bestemmer over ungdom og rusmidler, kjenner jeg. Beklager. At Bøhler kan gjenoppstå har jeg ikke tenkt på, det er jo bare

Lene Vågsli er også dyktig, og lærer i bånn. Men hun er mest på justis, politisk. Martin Henriksen og Marit Arnstad er gode kort fra forrige periode. Ellers kunne Mette Nord fra Fagforbundet være aktuell.


Sist redigert av Charlie : 01-10-21 kl 16:17.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 17:02   #18
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Sverre i transport hadde faktisk vært bra, der har han vyer jeg liker. Kunnskapsmimister, har Sp noen gode der? Marit A? Anniken er dyktig på mange områder, men hun er også fortsatt for Giskevennlig, jeg syns det er skummelt. Hva med Trine Lise S? Arbeidsminister? Utenriks? Eller den posten går vel til Sp.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 17:04   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Jeg er i grunnen glad det ikke er noen risiko for Inga Marte Thorkildsen som kunnskapsminister.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 17:07   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Oi, håper ikke Marte Gerhardsen er på ringelista.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no