Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-11, 09:50   #1
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Jeg prøver febrilsk å finne en rutine som funker, men det er liksom alltid etterslep på noe. Matlaging, handling, kjøkken og klesvask har jeg noenlunde orden på, men vasking av soverom, sengetøyskifting og dusjkabinettvasking foregår mer etter innfallsmetoden.

Hvordan får man kontroll på alt uten å bruke hver ledige time på husarbeid?
Hva er viktig og hva kan man være laidback på?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 09:56   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Vi hadde lenge en god rutine med å bruke mandagene til fast husarbeidsdag. Da hadde jeg hjemmekontor, så jeg var tidlig hjemme fra jobb og ikke altfor pendlersliten når arbeidsdagen var over. Så tok vi sengetøy, vasket bad og dro over de gulvene som blir flekkete. Alle i husholdningen bidrar i én time, så kommer man langt. Sleng kluter og sengetøy rett i vaskemaskinen også, så får man det unna straks.

Dette hadde vi lenge på stell, men så falt det litt i fisk med sykemeldinger og permisjon og sånt her.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:14   #3
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Når vi synes det begynner å bli ille, inviterer vi gjester. Dersom det er skikkelig ille, inviterer vi overnattingsgjester. :enkeltpenkelt:

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:41   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Når vi synes det begynner å bli ille, inviterer vi gjester. Dersom det er skikkelig ille, inviterer vi overnattingsgjester. :enkeltpenkelt:

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 11:01   #5
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Når vi synes det begynner å bli ille, inviterer vi gjester. Dersom det er skikkelig ille, inviterer vi overnattingsgjester. :enkeltpenkelt:

Har jeg prøvd også. Virker ikke som om de skjønner at de skal rydde.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:50   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Når vi synes det begynner å bli ille, inviterer vi gjester. Dersom det er skikkelig ille, inviterer vi overnattingsgjester. :enkeltpenkelt:

Hehe. Ja, det er nok noe som fungerer. Blir litt innsats når man venter besøk.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 14:05   #7
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Jeg prøver å gjøre litt hver dag, og så gjør jeg masse de helgene ungene er hos faren sin.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 14:44   #8
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Vi har hatt vaskehjelp i to år nå (tanken var at noen skulle vaske huset når jeg var svangerskapsdårlig, hvilket jeg nå har vært liksom i to år ) og jeg hater det intenst. Så de ryker idet minstebror blir født.
Jeg regner med at det blir min oppgave å vaske huset ettersom det er jeg som hater å ha vaskehjelp. Det er ganske kjipt, egentlig. Vi kunne gjerne ha vurdert noen andre vaskehjelpere, men så lenge jeg skal være i permisjon kommer jeg definitivt til å vaske mitt eget hus.

Hvorfor jeg ikke liker vaskehjelp?
- de vasker bare overflatene og bruker 45 minutter på 130 kvm (to stykker)
- det er en million ting jeg likevel må/bør gjøre, som å vaske dører, vegger, lister og oppå skapene
- jeg synes 2300 kr. måneden (hver 14. dag) er svindyrt gitt alt det jeg selv må gjøre, som å vaske badene annenhver uke eller støvsuge titt og ofte
- de kommer akkurat når det passer dem på dagen - i forbindelse med min sykmelding eller mannens nattevakter har vi prøvd å få dem til å komme f.eks. mellom 08 og 10, men det er visstnok helt umulig å få til

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 15:36   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Vi har hatt vaskehjelp i to år nå (tanken var at noen skulle vaske huset når jeg var svangerskapsdårlig, hvilket jeg nå har vært liksom i to år ) og jeg hater det intenst. Så de ryker idet minstebror blir født.
Jeg regner med at det blir min oppgave å vaske huset ettersom det er jeg som hater å ha vaskehjelp. Det er ganske kjipt, egentlig. Vi kunne gjerne ha vurdert noen andre vaskehjelpere, men så lenge jeg skal være i permisjon kommer jeg definitivt til å vaske mitt eget hus.

Hvorfor jeg ikke liker vaskehjelp?
- de vasker bare overflatene og bruker 45 minutter på 130 kvm (to stykker)
- det er en million ting jeg likevel må/bør gjøre, som å vaske dører, vegger, lister og oppå skapene
- jeg synes 2300 kr. måneden (hver 14. dag) er svindyrt gitt alt det jeg selv må gjøre, som å vaske badene annenhver uke eller støvsuge titt og ofte
- de kommer akkurat når det passer dem på dagen - i forbindelse med min sykmelding eller mannens nattevakter har vi prøvd å få dem til å komme f.eks. mellom 08 og 10, men det er visstnok helt umulig å få til

Om jeg kommer meg ut i jobb skal jeg vurdere vaskehjelp, men samtidig. Det er jo det å holde det ryddig etc som er "jobben". Det å dra over gulvene er jo ikke så voldsomt tidkrevende, selv om det er kjedelig

Vi er ganske flinke til å ha det (overfladisk) ryddig både jeg og mannen, og da skal det ikke såå mye til for at det ser ok ut. Men på soverom og sånn må vi ha en "sjau" innimellom..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:28   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

www.flylady.net

Se forbi halleluja-stemningen, dropp e-mailene, og les om soneinndeling.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:31   #11
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Tar et rom om dagen, vasker ikke gulv veldig ofte. Tar der det blir flekker. Oppvask og klesvask når det trengs. Ukeshandling og plan for middager. Dusjkabinett tar jeg når jeg er i dusjen hvis det trengs (sjelden...). Sengetøy skifter jeg når jeg ser at jeg har ledig vaskemaskinkapasitet (eller egentlig tørkekapasitet).

Barna hjelper mye til forresten.

Vi lever utmerket :-)

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10

Sist redigert av oslo78 : 17-11-11 kl 10:55.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 14:06   #12
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Gjør litt hver dag. Og siden jeg gjør det så blir det ikke så ille at det tar lang tid. Fort gjort å sveipe over både gulv og ellers.
Støvsuger annen hver dag. Tørker støv hver andre eller tredje dag. Vasker over badet annen hver dag. Det går fort, så det er jo gjort på 3 min.

Kjøkkenet vaskes hver dag. Etter middag er det full shining. Det går jo også fort siden det gjøres hver dag.

Skifter på sengene annen hver lørdag formiddag. Sengetøyet går rett i maskinen etterpå. Hvis vi har planer om å dra til byen så utsettes det oftest til søndag formiddag.
På sommeren er det hver lørdag.

Dusjen vasker jeg en gang i uka med microfigerklut mens jeg selv dusjer Og så hver 3.uke tar jeg en grundigere vask med diverse illeluktende vaskemidler. Ikke sikkert den egentlig er så mye mer grundig da..

Støvsuger sofaen en gang i mnd. Har ingen fast dag. Bare når jeg ser det trengs. Vi spiser ikke der, så det er bare støv/lo.

Klær vaskes jeg når det er fullt i kurvene (sorteres i forskjellige kurver). Og når maskinen er ferdig henges de rett opp. Neste dag når de er tørre legges de sammen og på plass -med en gang.

Vinduene vaskes hver andre til tredje måned. Både innvendig og utvendig.

Sønnen min på 7 år hjelper til en masse. Han elsker å hjelpe til og har gjort det siden han var 2-3 år. Hjelper til med å ta av sengetøyet, få det i maskinen og starter (jeg liker selv å ha i vaskemiddel siden han er så lav at han puster inn det støvet hvis han skal gjøre det selv). Han hjelper også til med å legge på sengene. Laken og putetrekk.
Han går ut med søpla i helgene når jeg spør (den tar vi forsåvidt med oss ut hver ukedag når vi går til skolen).
Tørker støv og støvsuger gjør han også. Ikke noe fast, men noen ganger sier han at han vil gjøre det, eller jeg spør om han vil hjelpe til.
Han legger også av og til sine egne klær på plass, samt handduker på plass på badet.


Sist redigert av Husfruen : 19-11-11 kl 15:23.
Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:31   #13
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Organisere?

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:32   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Vi har barn som står opp kl. 05.30, også i helgene. Det er utrolig hvor mye man får gjort på et par morgentimer i uka. Da setter vi på film til ungene, rydder hele kåken, tørker støv, støvsuger, vasker gulv, vasker bad og toalett, drar over kjøkkenet og skifter sengetøy på tre soverom.

Leker og sånt rydder jeg hver kveld etter ungenes leggetid (det de ikke har ryddet selv).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:24   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi har barn som står opp kl. 05.30, også i helgene. Det er utrolig hvor mye man får gjort på et par morgentimer i uka.


Akkurat sånn hadde jeg det også før. Jeg satt igang fra badet og bevegde meg utover. Klokka 10 var huset rent og kleshaugen brettet... Men nå sover vi til 09 og jeg kommer liksom ikke igang..

Mannen her gjør svært lite husarbeid, det eneste han gjør er å ta ut og inn av oppvaskmaskinen. Resten er visst mitt og jeg er ikke redd for at det forsvinner for å si det sånn. Tar litt hele tiden...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 20:59   #16
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Når vi synes det begynner å bli ille, inviterer vi gjester. Dersom det er skikkelig ille, inviterer vi overnattingsgjester. :enkeltpenkelt:

Sånn kunne vi ha gjort det i Norge, men nå får vi gjester så sjelden at det går ikke - har prøvd Å vaske når det regner fungerer heller ikke, for det regner så sjelden her.

Jeg har en spansk lærer som kommer hjem til meg og underviser meg. Timen før hun kommer får jeg som regel tatt hele første etasje. Andre etasje ser rett og slett bombet ut for tiden

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:32   #17
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Fullstendig etter innfallsmetoden. Litt sporadisk rydding og støvsuging når det er for ille, og litt mer grundig vasking og rydding når vi venter gjester. Klesvasken er jeg bedre på. Har to skittentøyskurver- en for kokevask og en for finvask og setter på en maskin når en av de begynner å nærme seg full. Jeg eller mannen tar setter i oppvaskmaskin om kvelden, og tørker av kjøkkenbord, det har vi også ganske grei rutine på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:33   #18
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Tar et skippertak innimellom.
Ellers ringer jeg svigers som bor 1 times biltur unna. Utrolig hva vi får gjort på den timen.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:33   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Vi organiserer det ved at den som ikke legger ungen, rydder vekk etter middag og sørger for at stue og kjøkken blir helt ryddig mens ungen blir lagt. Alt annet tar mannen hver torsdag mens jeg er på småbarnstreff med ungen. *dårlig kone*

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:49   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Sett ungene i arbeid og ta det sammen. Mine er 5 og 8 og har bidratt de siste par åra. Støvsuging, støvtørking, brette håndklær, ta av sengetøy osv.

Delegasjon er tingen. Gjerne kombinert med høy musikk og en hyggelig belønning etterpå ( gjerne noe man skal likevel eller noe nyttig - gå tur, gå på biblioteket, bake rundstykker eller pølsehorn....)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no