Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Uanstendige kvinner i Iran, fy å fy ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-07, 14:50   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Uanstendige kvinner i Iran, fy å fy ...

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/08/06/508087.html

Huff stakkars mennesker som må leve i et slikt diktatur. Tenk om flertallet klarte å lage et skikkelig opprør....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 14:54   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran fy å fy...

Helt jævlig at det skal være sånn! Kvinneundertrykkelse på sitt verste. Jeg er glad jeg ikke lever i et slikt land.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 14:57   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.992
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran fy å fy...

Og i går hadde Dagsavisens papirutgave en artikkel om Saudi-Arabia. Der sto det om det relegiøse politiet som nektet brannvesenet å redde jenter fra en skolebrann fordi jentene var uanstendig kledd...

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 14:58   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran fy å fy...

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Og i går hadde Dagsavisens papirutgave en artikkel om Saudi-Arabia. Der sto det om det relegiøse politiet som nektet brannvesenet å redde jenter fra en skolebrann fordi jentene var uanstendig kledd...

HVA??

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 15:05   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.992
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran fy å fy...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

HVA??

Det tenkte jeg også. Noen døde av det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 16:00   #6
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran fy å fy...

Vi fordømmer religioner og styresett som krever fullstendig tildekking av kvinner. Jeg synes heller ikke noe om det.

Men samtidig bor vi i et land hvor det under en rettsak blir spurt hva en 11 åring hadde på seg når hun ble voldtatt...........................

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 16:22   #7
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran fy å fy...

Godt poeng, mams. Det er mye som er sykt her også.

Og den måten USA "bekjemper" terrorisme på, styrker jo bare de religiøse fundamentalistene på begge sider. Jeg er redd det kommer til å bli en større krig før det blir noe bedre igjen. Folk er så treige til å ta poenget!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:20   #8
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran fy å fy...

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Og i går hadde Dagsavisens papirutgave en artikkel om Saudi-Arabia. Der sto det om det relegiøse politiet som nektet brannvesenet å redde jenter fra en skolebrann fordi jentene var uanstendig kledd...

Den har jeg hørt bare er en hoax på nett. Flere saudiarabere har forsøkt finne ut for en venninne av meg, om det var sant, men de fant ikke noe. Det samme har derimot skjedd i Iran.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:21   #9
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran fy å fy...

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Vi fordømmer religioner og styresett som krever fullstendig tildekking av kvinner. Jeg synes heller ikke noe om det.

Men samtidig bor vi i et land hvor det under en rettsak blir spurt hva en 11 åring hadde på seg når hun ble voldtatt...........................

Ja.

Jeg blir litt oppgitt, når jeg i mitt daglige virke treffer på mennesker som mener seriøst at kun vår vestlige definisjon av likestilling, skal være den riktige, den som er opplest og vedtatt, om dere skjønner...

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:27   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran fy å fy...

Selvsagt er ikke den vestlige definisjonen av likestilling det eneste rette, men jeg vil hardnakket påstå at det ikke akkurat er et sunt tegn at kvinner må dekke seg helt til og blir arrestert pga. at et hår tyter ut, mens menn kan gå kledd i hva de vil. Ikke bare når det gjelder klesstil, men selve friheten til å gjøre forskjellige ting også.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 18:09   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran fy å fy...

Menn kan ikke, ifølge islam, gå kledt slik de vil, tror jeg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 18:19   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.328
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran fy å fy...

Jeg leste i dagens papirutgave av Dagbla' et innlegg skrevet av en lektor om en iransk kvinne som søkte asyl i Norge for seg og sin datter på 15 år. Hennes ektemann skulle selge datteren, og hun prøvde naturligvis å forhindre dette. Dette var en komplisert historie med litteratur og hjerteproblemer involvert, men det som sjokkerte meg var at UDI mente at problemet hennes ville løse seg hvis hun dro tilbake til Iran og søkte skilsmisse. UDI mente også at innvandringspolitikken måtte komme foran barnekonvensjonen.

Sånn apropos. To håpløse systemer satt i mot hverandre, og hvem taper? De uskyldige.

(dette var en Kronikk skrevet av Arne-Johan Johansen, og tittelen er "Norge som fata morgana")

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 18:34   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.992
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran, fy å fy ...

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Den har jeg hørt bare er en hoax på nett. Flere saudiarabere har forsøkt finne ut for en venninne av meg, om det var sant, men de fant ikke noe. Det samme har derimot skjedd i Iran.

Håper at det ikke har skjedd hverken her eller der.

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Vi fordømmer religioner og styresett som krever fullstendig tildekking av kvinner. Jeg synes heller ikke noe om det.

Men samtidig bor vi i et land hvor det under en rettsak blir spurt hva en 11 åring hadde på seg når hun ble voldtatt...........................

Og hvor menn blir frikjent fordi de har utdanning og kanskje vil få livet ødelagt (jf. Dagbladet i juli).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 18:40   #14
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran fy å fy...

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Ja.

Jeg blir litt oppgitt, når jeg i mitt daglige virke treffer på mennesker som mener seriøst at kun vår vestlige definisjon av likestilling, skal være den riktige, den som er opplest og vedtatt, om dere skjønner...

Jeg mener at det ikke er definisjonen på likestilling som det er noe feil på, men heller det at den ikke blir helt etterlevd her i Norge heller.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 19:01   #15
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran fy å fy...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Menn kan ikke, ifølge islam, gå kledt slik de vil, tror jeg.

Da tror du rett.

Er vel bare det at vi kvinner er litt mer prinsippfaste, kanskje, jeg vet ikke, vi har diskutert dette ofte, vi "muslimske nettoholikere".

Menn kan ikke gjøre hva de vil. De samme regler gjelder for menn, som for kvinner. Ingen av oss kan ha sex utenfor ekteskapet, ingen kan fritt omgås det annet kjønn på en "lettsindig" måte, og ingen av oss kan vise så veldig mye av kroppen.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 21:48   #16
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran, fy å fy ...

Det var faktisk ganske nytt for meg at det er ikke lov å ha sangerinne i Iran. Så bra at lille Dagbladet opplyser om slikt da! Eller rettere sagt lyver om slikt noe og gjør Iran til en bondeland.

Slike politisaker finnes vel her i Norge også når dem er på jakt etter Raveparty rundt om kring i landet.
Ser ingen forskjell mellom disse to tingene. Regler er regler. Iran har vært slik i snart 30 år. Unødvendig strengt, men lover er lover. Selvom det er strengt så bør man respektere landens lover uannset hvilket land man bor i.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 21:49   #17
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran, fy å fy ...

Ja, forsvar et diktatur.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 21:52   #18
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran, fy å fy ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, forsvar et diktatur.

Vis meg der jeg forsvarer diktatur, kjære sitron!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 21:59   #19
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.995
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran, fy å fy ...

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Selvom det er strengt så bør man respektere landens lover uannset hvilket land man bor i.

Nei, hvis lovene er diskriminerende, så bør man gjøre det man kan for å endre på dem.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 22:01   #20
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.613
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uanstendige kvinner i Iran, fy å fy ...

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Regler er regler. Iran har vært slik i snart 30 år. Unødvendig strengt, men lover er lover. Selvom det er strengt så bør man respektere landens lover uannset hvilket land man bor i.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, forsvar et diktatur.

Tenker at det er dette som Sitron mener. Med det du sier der var det mange nordmenn som gjorde noe feil under andre verdenskrig når de protesterte mot tyskerne. Man kan ikke respektere alle lover i alle tilfeller. Da ville det aldri ha oppstått et demokrati. Ikke når de fører til at man ikke kan kle seg som man vil, mene og tenke det vil.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no