Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund - Lhasa Apso

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-11, 11:26   #21
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

En hund som ikke skal brukes i utstilling, men som likevel skal avles på?? Styr unna!!

Ring heller raseklubben og hør om seriøse oppdrettere.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 11:30   #22
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.386
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Opprinnelig lagt inn av amanas, her.

Sånn gjør min mor det og med hundene som ikke er gode nok til utstilling men som hun vil avle på

Å avle på hunder som ikke er "gode nok til utstilling" er noe stort tull.

Og GinaK, denne oppdretteren bør du styre unna.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 13:34   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Takk for svar, alle. Godt jeg sjekket med dere først.
Vi får sjekke litt mer på Finn og også søke litt via en raseklubb, det har vi ikke gjort altså.
Vet at det ligger flere hunder av samme rase på FINN i området.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 13:36   #24
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Har dere vært på utstilling og snakket med folk som har den rasen de kan gjerne gi tips om gode eller dårlige oppdrettere;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 13:52   #25
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Å avle på hunder som ikke er "gode nok til utstilling" er noe stort tull.

Og GinaK, denne oppdretteren bør du styre unna.

Men det skal jo ikke så mye til før de ikke er gode nok da. De trenger ikke ha noe feil fordi om, det kan være at de er litt høye, litt lave, litt brede, litt smale.Litt lite pels eller øyene henger ikke helt riktig, eller de liker seg ikke selv på utstilling. Å alikevell mener du det er feil å avle på de?

Hunden vi har har bare deltatt på noen utstillinger men aldri nådd helt opp, derfor valgte mor i steden for å satse på noen av de andre hun har og bruke våres til avl siden den har gode linjer og leverer valper som gjør det svært godt på utstilling.

Men å avle på hund med arvelige defekter er helt feil ja.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 14:03   #26
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.386
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Opprinnelig lagt inn av amanas, her.

Men det skal jo ikke så mye til før de ikke er gode nok da. De trenger ikke ha noe feil fordi om, det kan være at de er litt høye, litt lave, litt brede, litt smale.Litt lite pels eller øyene henger ikke helt riktig, eller de liker seg ikke selv på utstilling. Å alikevell mener du det er feil å avle på de?

Jupp, jeg mener det er feil og ville selv aldri kjøpt valp etter upremierte foreldre.
Det finnes nok av hunder i verden og jeg mener at kun de beste bør avles på og resten kan få bli kose/tjeneste/jakthunder eller hva det måtte være.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 14:14   #27
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Å avle på hunder som ikke er "gode nok til utstilling" er noe stort tull.

Og GinaK, denne oppdretteren bør du styre unna.

Dette er ikke helt riktig. Mange velger å avle på brukslinjer hos hunder, eller såkalte ´friske´linjer. Dette er ikke veldig fremtredende i utstillingsmiljøet.

Jeg ville styrt unna denne oppdretteren, som flere her sier.
Sånne vage svar vedkommende har gitt deg gjør at varselbjellene her ringer.

Tips:
NKK legger ut linker til godkjente oppdrettere.
Canis.no er et litt mer seriøst nettsted for kjøp og salg av hund enn finn.

Rasen du har valgt er kjempeartig!
Masse lykke til.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 14:14   #28
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jupp, jeg mener det er feil og ville selv aldri kjøpt valp etter upremierte foreldre.
Det finnes nok av hunder i verden og jeg mener at kun de beste bør avles på og resten kan få bli kose/tjeneste/jakthunder eller hva det måtte være.

100% enig.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 17:54   #29
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Tusen takk for mange gode tips og råd.
Jeg har kastet meg rundt og har allerede avtalt å se på en liten nusselig helt sort liten tass på 9 uker. I morgen ettermiddag!!
Og denne gangen har jeg skjekket at eieren er medlem i både Norsk Lhasa Apso klubb og NKK (Norsk Kennel Klubb) De driver også kennel så det er vel seriøst nok da.

Men det er visst mange som skal se på tassen så vi får se hvordan det går...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no