Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Trenger tips til enkel kake med sjokolade og kaffe

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-11, 11:38   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger tips til enkel kake med sjokolade og kaffe

Mannen har bursdag i dag, og jeg har tilbudt meg å bake kake. Han ville ha noe med "sjokolade og kaffe". Noen som har tips til en god kake med denne komboen? Helst med ingredienser jeg kan få tak i på Rema, og gjerne noe litt mer enn vanlig sjokoladekake med noen skjeer kaffe i.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 11:56   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til enkel kake med sjokolade og kaffe

Søk på "det søte liv"

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 11:58   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til enkel kake med sjokolade og kaffe

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Søk på "det søte liv"

Ah. Fant oppskrift på After Eight-kake. Mannen elsker mint, så da tror jeg jaggu at jeg prøver den.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:11   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til enkel kake med sjokolade og kaffe

Tiramisu

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:33   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til enkel kake med sjokolade og kaffe

After Eight-kake tar timesvis å lage, ser jeg, så den bortfaller.

Og tiramisu? Nah, tror ikke mannen er så veldig glad i det, egentlig.

Men tar gjerne imot andre tips.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:37   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til enkel kake med sjokolade og kaffe

Jeg skulle egentlig foreslå dajmiskake som er SÅ godt, men så så jeg på detsoteliv at de har en after eight iskake med kaffe!
Den må jo være god?! Og iskake er kjapt og greit å lage.

Du må steke en bunn som skal stå en stund, men utover det går det veldig greit altså. Også må den stå i fryseren en stund da.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:46   #7
Miraluca
Aktiv
 
Miraluca sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 218
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Sv: Trenger tips til enkel kake med sjokolade og kaffe

Søk på detsoteliv.no etter en kake som heter Bocca Nero. Den går kjapt å lage og er ikkje vanskelig å få til. Knallgod! Ser kanskje ikkje superspennende ut, men om du vil friske den opp litt, så kan du alltids bare drysse litt melis og friske bær over Anbefaler is eller vaniljekrem ved siden av denne, for den er litt drøy!

Ps, har du dårlig tid på å få den helt kald, så kan du bare sette den i fryseren en halvtimes tid etter at den har nådd ca romtemp, funker fint

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 13:20   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips til enkel kake med sjokolade og kaffe

Denne så veldig god ut, og ganske så kjapp!

Oreo kladdekake



Her har du oppskriften på en klissete og deilige sjokoladekake som pyntes med nougat og hakkede Oreokjeks. "Oreo kladdekake" lages på et blunk og smaker HIMMELSK!



Ingredienser:

100 g smør
2 store egg
3 dl sukker
4 ss kakao
1 ts vaniljesukker
1,5 dl hvetemel
50 g mørk sjokolade (70%)

Glasur:
100 g nougat (se tips)

Pynt:
8 stk Oreokjeks


Fremgangsmåte:

Smelt smøret og avkjøl. Pisk sammen egg og sukker med en stålvisp (du trenger ikke piske eggedosis). Bland inn smøret og deretter de tørre ingrediensene. Ha til slutt i hakket sjokolade.

Ha deigen i en rund kakeform (22 cm i diameter) med bakepapir i bunnen. Stek kaken på rist midt i ovnen ved 175°C i ca 20 min. Kaken skal fortsatt være klissete i midten. Høvle opp nougat (bruk ostehøvel) og legg straks på den varme kaken slik at nougaten smelter. Hakk opp Oreokjeks og strø på toppen av kaken. Sett kaken i kjøleskapet til nougaten har stivnet (eller over natten).

Løsne kaken forsiktig fra formen med en skarp kniv. Ta den ut av formen og dra av bakepapiret fra undersiden. Sett kaken på et passende fat.
Tips:

Bruk for eksempel hasselnøttnougat fra Anthon Berg til glasuren. Mengdeangivelsen er ikke nøyaktig. Poenget er at hele kaken skal bli dekket med skiver av høvlet nougat. Bare bruk ostehøvelen direkte på nougatblokken og legg nougatskivene på kaken til hele toppen er dekket.

"Oreo kladdekake" er holdbar i flere dager. Kaken kan også fryses.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 13:25   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til enkel kake med sjokolade og kaffe

Nå tror jeg jaggu det blir Bocca Nero.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no