Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-20, 17:28   #621
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg sliter med å lese på telefonen, men gidder ikke reise meg for å hente gæmlisbrillene mine i sykkelbaggen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 18:24   #622
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg sliter med å lese på telefonen, men gidder ikke reise meg for å hente gæmlisbrillene mine i sykkelbaggen.

Er noe dritt med gæmlisbriller ass. Det ene paret mit fra Søsteren Grene ble ødelagt i går. Godt jeg har fler.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 19:06   #623
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Trappeprodusenten De fikk målene på trappe åpningen og sa de tilpasser trappen til det. De er både proffe og seriøse (i motsetning til første trappesnekkeren vår som plutselig ikke hadde tid) Dere må bare plate trappeoppgangen før vi tar mål 3 uker før leveringsdato. De tok mål i går og ringer i dag og spør om vi kan lage trappe åpningen 20cm mindre på ene siden. kunne de ikkemålt ut og tatt beregninger på det før vi postet da. Skikkelig dritsur på dem og vi har mye pinse jobb foran oss med flytting av vegg som er ferdig. Heldigvis ikke rukket å sparkle og males den ennå.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 19:06   #624
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #5

En effektiv slankekur?

Trekk for visdomstanner.e.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 19:33   #625
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har brukt 15 år på å lære opp familien til å sette ting INN I OPPVASKMASKINEN. Det tok bare 14 dager uten maskin å venne dem AV med det igjen, og jeg lurer nå på om vi ser på 15 nye år...?

Kom til å tenke på plakat jeg laget på tidligere jobb, med budskapet "mora di jobber ikke her". Men den funker vel dårlig i heimen.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 19:43   #626
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det er jo gjerne de samme som tømmer/ fyller maskina på jobb også.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 19:49   #627
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Det er jo gjerne de samme som tømmer/ fyller maskina på jobb også.

Absolutt!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 20:02   #628
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Sta som et esel og har trent. Nå ligger jeg med beinet høyt og ispose på venstre kne. Burde hatt to isposer egentlig for høyre kunne nok også fått en runde.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 23:16   #629
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I alle fall ikke når de er 2 år.

Nja, Eldste klatra i trær da hen var to. Jeg husker godt at flere av naboene ble hysteriske. Jeg nekta å hente henne ned før vi hadde prøvd ut veiledningsmetoden. Den funka.

Strå er aktiv nå  
Gammel 28-05-20, 23:19   #630
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Dagens tur med Mutter'n ble preget av at den høyre hofta mi ikke ville virke ordentlig. Vi kom oss gjennom turen, på et vis, men jeg skal på tur med venninner i helgen og da må jeg kunne gå. Satser på at det er kortvarig slik det pleier, men ævv.

Strå er aktiv nå  
Gammel 28-05-20, 23:28   #631
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Nja, Eldste klatra i trær da hen var to. Jeg husker godt at flere av naboene ble hysteriske. Jeg nekta å hente henne ned før vi hadde prøvd ut veiledningsmetoden. Den funka.

Altså jeg vet at 2,5-åringer generelt klatrer i vei. I allefall gjorde mine det. Antar bare at en som er så engstelig anlagt neppe lar en 2,5-åring klatre uten tilsyn.

Eller kanskje det er det som er greia? Hvis ungen har hjelm, så slipper han å passe på?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-05-20 kl 23:41.
My er aktiv nå  
Gammel 28-05-20, 23:59   #632
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

For tredje gang siden påske blir de helvetes rørene våre tett. Og vi som har en rørlegger som skal fikse det til uka. Det er så jææææævlig dyrt. Like så greit at ferien i år er avlyst, vi må bruke alle pengene våre på den dritten.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 29-05-20, 08:50   #633
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Altså jeg vet at 2,5-åringer generelt klatrer i vei. I allefall gjorde mine det. Antar bare at en som er så engstelig anlagt neppe lar en 2,5-åring klatre uten tilsyn.

Eller kanskje det er det som er greia? Hvis ungen har hjelm, så slipper han å passe på?

Jeg har aldri forstått det hjelmgreiene, jeg synes det virker hemmende for ungen mer enn beskyttende. Og til dels farlig.

Strå er aktiv nå  
Gammel 29-05-20, 12:35   #634
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg klarte å stappe lommeboka mi i feil sekk i dagtidlig, så nå er jeg på jobb uten penger eller kort.
On the bright side: den ligger hjemme, og jeg har ikke mistet den på veien.

annemede er aktiv nå  
Gammel 29-05-20, 12:56   #635
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Altså jeg vet at 2,5-åringer generelt klatrer i vei. I allefall gjorde mine det. Antar bare at en som er så engstelig anlagt neppe lar en 2,5-åring klatre uten tilsyn.

Eller kanskje det er det som er greia? Hvis ungen har hjelm, så slipper han å passe på?

Det er en veldig engstelig far som nok skal få slite fælt i årene som kommer. Jenta får nok ikke lov til å klatre uten at han står ved siden av, nei. Jeg tenker også at hjelm kan gjøre mer skade enn nytte. For når 2-åringer faller, så faller de ikke særlig langt. De er jo under meteren i høyde og har tøyelige kropper.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 29-05-20, 13:44   #636
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er en veldig engstelig far som nok skal få slite fælt i årene som kommer. Jenta får nok ikke lov til å klatre uten at han står ved siden av, nei. Jeg tenker også at hjelm kan gjøre mer skade enn nytte. For når 2-åringer faller, så faller de ikke særlig langt. De er jo under meteren i høyde og har tøyelige kropper.

Vi har en slik forelder i omgangskretsen. Nå kan en jo diskutere om det er høna eller egget, gener osv, men ungene der har slitt mye med ny avdeling i barnehagen, slippe tak i mor på aktiviteter og generell engstelse.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 29-05-20, 13:54   #637
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Vi har en slik forelder i omgangskretsen. Nå kan en jo diskutere om det er høna eller egget, gener osv, men ungene der har slitt mye med ny avdeling i barnehagen, slippe tak i mor på aktiviteter og generell engstelse.

Kunne skrevet nøyaktig det samme selv. Og det har dessverre ikke bedret seg med alderen heller, det har snarere blitt verre. Derfor blir jeg alltid litt på vakt når jeg hører om sånt. Håper han får hjelp til ikke å overføre engstelsen sin til barnet.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 29-05-20, 14:05   #638
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kunne skrevet nøyaktig det samme selv. Og det har dessverre ikke bedret seg med alderen heller, det har snarere blitt verre. Derfor blir jeg alltid litt på vakt når jeg hører om sånt. Håper han får hjelp til ikke å overføre engstelsen sin til barnet.

Det blir lett en evig sirkel, der forelderen, som kanskje har gruet seg til stor avdeling/skolestart/turnstevne får bekreftet at ja, det ble litt skummelt og litt tårer. Og (og dette kan jeg jo forstå, altså), man prøver å redusere slike situasjoner, så to dager i uka med gråt i garderoben er bedre enn fem, og så er ungen mye hjemme og baker boller med bestemor, og blir i alle fall ikke mer rustet til neste gang. Og det gir også rom for å kanskje være litt vel liberal om ungen er småforkjølet, vel, da blir man hjemme.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 29-05-20, 14:11   #639
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Nemlig.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 30-05-20, 20:18   #640
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Skvallerkål.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no