Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Skattefradrag for barn

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-07, 15:28   #21
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skattefradrag for barn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis dama ikke har jobb, blir det automatisk trukket fra mannens skatt da? Ja det må det jo, det sier jo seg selv.

Regner med det - så lenge det skjer automatisk. Det er ikke bestandig. Da jeg hadde barn i kommunal bhg gikk det av seg sjøl, men da de var i privat bhg måtte jeg sjøl føre på beløpet. Det er ikke alle private som rapporterer foreldrebetalinga inn til ligningsmyndighetene, så dette er et av de punktene man bør være obs på og sjekke spesielt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 15:43   #22
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattefradrag for barn

Må bare ta med at dersom du ikke får fylt opp hele fradragsbeløpet på 25000 på utgifter til barnehage/SFO/dagmamma, er det lov å beregne utgifter til kjøring til barnepasser som avviker fra arbeidsveien.

- Forklarte jeg det rett og forståelig nå, tro?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 15:54   #23
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattefradrag for barn

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Må bare ta med at dersom du ikke får fylt opp hele fradragsbeløpet på 25000 på utgifter til barnehage/SFO/dagmamma, er det lov å beregne utgifter til kjøring til barnepasser som avviker fra arbeidsveien.

- Forklarte jeg det rett og forståelig nå, tro?

Jeg fikk hvertfall føre på busskortutgifter den gang jeg hadde omvei til barnehagen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 16:09   #24
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattefradrag for barn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis dama ikke har jobb, blir det automatisk trukket fra mannens skatt da? Ja det må det jo, det sier jo seg selv.

Det skal du ikke ta for gitt. Hvis det er ditt navn som står på regningen er det ikke sikkert det automatisk kommer på ham. Du må uansett sjekke selv. De gjør feil på likningskontoret av og til også når det gjelder ting som er meldt inn på riktig måte.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 16:00   #25
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skattefradrag for barn

Hos oss har fradraget blitt delt mellom oss, uten at vi har gjort noe "fra eller til".
Altså det har vært 35000 (maks for 3 barn under 12 år, hadde totalt nesten 45000) som har blitt fordelt på oss begge. 17500 på hver.
Både barnehage og SFO står på meg. Jeg slipper sende kvittering, det leverer begge plassene for oss (barnehagen vår er privat, SFO kommunal). Jeg mener å ha hørt at de gjør det som lønner seg best for oss når det gjelder fordeling av slike felles utgifter/inntekter. Kanskje det bare er slik for oss som er gifte?

Mener forresten å huske at vi fikk det "generelle" foreldrefradraget i allefall et år. Fikk første barn i 99.

Blir kjekt å kunne trekke fra opp mot 55000 neste år, kanskje gubben unngår baksmel neste år?...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 16:09   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattefradrag for barn

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det skal du ikke ta for gitt. Hvis det er ditt navn som står på regningen er det ikke sikkert det automatisk kommer på ham. Du må uansett sjekke selv. De gjør feil på likningskontoret av og til også når det gjelder ting som er meldt inn på riktig måte.

Oj da må vi sjekke det ja. For regningen står i mitt navn.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no