Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Okei, hva mangler dette kakebordet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-19, 21:31   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Det går nok an å lage lemon curd uten melkeprotein.

Ja, vet noen bruker olje og sånn i stedet for smør, men har jeg bestemt meg for å bruke Oatly vaniljesaus og tykne til vaniljekrem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 21:32   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Du mangler ingenting, men en skål friske jordbær er godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 21:38   #23
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Blir det noe særlig med småbarn? I så fall er «håndmat» som boller eller muffins gjerne en slager.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 21:40   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Det går nok an å lage lemon curd uten melkeprotein.

Men nå fikk jeg en idé, siden den gulrotkaka ble litt mislykka. Jeg lager den lyse, glutenfrie kaka til Toro, tilsetter litt sitron i røra, og lager sitronglasur!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 21:41   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Blir det noe særlig med småbarn? I så fall er «håndmat» som boller eller muffins gjerne en slager.

Ja, noen. Tre stykker i barnehagealder. Jeg skal vurdere boller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 21:43   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Kransekake synes jeg du mangler.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 21:48   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Desserter, siden jeg er opplært til 1/3 desserter på et kakebord. Fruktskål teller, ellers kan neten pavlova teller som en da om du ikke har fruktskål. Men altså, karamellpudding, det mangler absolutt etter min erfaring. Sjokolademousse? Gele om det er en grei andel unger, men faktisk er det godt for voksne også sånnsett. Eller is?

100% sunnmøring

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 21:50   #28
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kransekake synes jeg du mangler.

Enig. Men jeg tror du har nok, jeg bare syns det alltid skal være kransekake.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 21:54   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Desserter, siden jeg er opplært til 1/3 desserter på et kakebord. Fruktskål teller, ellers kan neten pavlova teller som en da om du ikke har fruktskål. Men altså, karamellpudding, det mangler absolutt etter min erfaring. Sjokolademousse? Gele om det er en grei andel unger, men faktisk er det godt for voksne også sånnsett. Eller is?

100% sunnmøring

Ja, jeg har tenkt at det kanskje er litt lite dessert-aktig. Hm. Pavlovaen kommer til å ha masse frukt og bær da. Og det er is. Og muligens fruktsalat. Ingen av ungene er supergira på gele, faktisk.

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Enig. Men jeg tror du har nok, jeg bare syns det alltid skal være kransekake.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 21:57   #30
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

40 gjester.

  • Sjokoladekake rund
  • Sjokoladekake firkantet
  • Eplekake
  • Gulrotkake
  • Tropisk ostekake
  • Pavlova
  • Rullekake
  • Sukkerbrød med vaniljekrem og toastet kokos
  • Iskrem
  • Twist

Jada, er halvt sunnmøring.


Det er mer enn nok! I vår familie hadde kransekake manglet - Det hører til i en konfirmasjon hos oss.

Lykke til!

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 21:58   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Har du sett sånn pavlova-taco? Man setter fram bær, krem og minipavlovaer, såsetter de dem sammen selv. Da vil du kunne tilpasse for alle unntatt dem som ikke tåler egg.

Ellers høres det mer enn nok ut.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 21:59   #32
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Ca alle de voksne i min familie ville savnet karamellpuddng. Altså, sånn lagd, ikke sånn fra syntetisk pose.

Heldige meg har også slektninger som ville tilbydt seg å lage dem. Ja, to. Det er et must på alle store kakebord i min familie (som dog fort har vært opp mot det dobbelte av ditt antall gjester, så kanskje bare en ja...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 22:03   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ca alle de voksne i min familie ville savnet karamellpuddng. Altså, sånn lagd, ikke sånn fra syntetisk pose.

Heldige meg har også slektninger som ville tilbydt seg å lage dem. Ja, to. Det er et must på alle store kakebord i min familie (som dog fort har vært opp mot det dobbelte av ditt antall gjester, så kanskje bare en ja...)

Ja jeg husker det godt fra barndommen at karamellpudding alltid var med. Jeg har aldri laget det selv, faktisk. Usikker på om jeg får tid. Eller hadde det vært gøy!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 22:06   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Jeg har heller aldri prøvd, og baserer meg nok heller på at jeg til konfirmasjon inviterer den av mine tanter som er god på dette, så får hun i oppdrag å lage. Hun lagde til bryllupet vårt også.

Greit at jeg begynner å planlegge hvem som skal lage hva ja... det er jo bare sånn i 2023 og 2027 og 2032 eller noe sånt at vi skal ha konformasjoner...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 22:09   #35
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.974
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Du mangler lefse og gomme for at det skal bli fullkomment, hilsen trønder.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 22:16   #36
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Du mangler meg til å smake på alt!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 22:21   #37
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Enig i at kransekake mangler.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 22:53   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Enig. Men jeg tror du har nok, jeg bare syns det alltid skal være kransekake.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 23:13   #39
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Ja, for all del, du har nok kake, det er ikke det. Jeg tror ikke du går tom for kake, så mitt forslag var heller ut fra hva jeg kunne tenkt meg på kakebordet. Det går jo an å lage noe dessert i stedet, eventuelt. Jeg tenker i hvert fall at det er lurt at du tenker ut noe du kan lage i god tid på forhånd, for det blir ofte nok når det nærmer seg dagen.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 23:23   #40
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, noen. Tre stykker i barnehagealder. Jeg skal vurdere boller.

Muffins kan være bedre enn boller. Toro funker bra.
Hilsen mor til barn som ikke liker boller i noen som helst form.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no