Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Lukt i ny dongerijakke

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-19, 10:57   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukt i ny dongerijakke

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Jeg opplever også at det noen ganger er en stram lukt av nye jeans. Jeg har tenkt det er lukt fra kjemikalier fra produksjonen? Det er vemmelig, men det pleier å forsvinne etter noen vask.

(Og minner meg dessuten på hvor miljøskadelig og uetisk klesproduksjonen er, og gjør at jeg skammer meg bittelitt)

Jeg tenker også kjemikalier.

Hadde ikke tenkt å vaske jakken så ofte, men kanskje jeg må. Synes vask ofte preger klær en god del.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 15:40   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukt i ny dongerijakke

Noen ganger kjenner jeg at det må være helt greit å ha nedsatt luktesans (bivirkning/senskade av å være oppvokst i et parfymeri).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 15:41   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukt i ny dongerijakke

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Noen ganger kjenner jeg at det må være helt greit å ha nedsatt luktesans (bivirkning/senskade av å være oppvokst i et parfymeri).

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 15:53   #24
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lukt i ny dongerijakke

Jeg kjøpte en gang en nydelig bluse i råsilke. Den stinka så innmari, at jeg bare måtte kaste hele greia. Hun i butikken mente man måtte regne med at det luktet av silke.

Prøv litt eddik i vannet, fryser og lufting. Det er nok kjemikalier ja.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 16:01   #25
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.249
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Lukt i ny dongerijakke

Har hatt et par dongeriplagg som virkelig stinker kjemisk - litt svolvelaktig. Jeg prøvde det meste uten at det forsvant dessverre. Buksene ble kastet etterhvert, men jeg har fortsatt en jeansjakke fortsatt som lukter svakt kjemisk/svovel, men er ikke værre enn at den kan brukes.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 17:12   #26
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukt i ny dongerijakke

Råsilke stinker jo!

Det er vel svovellukt mine nyeste jeans stinket. Det jeg definerte som lett kloakk over her.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 18:00   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukt i ny dongerijakke

Nå ligger den i frysen.

Men jeg vil ikke si at den lukter verken svovel eller kloakk. Jeg klarer ikke å finne en bedre beskrivelse enn harsk, selv om ikke det heller føles helt rett.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 18:30   #28
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lukt i ny dongerijakke

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Haha, jeg bruker en del! Mulig jeg bare ikke reagerer på eddiklukt? Vet ikke. Jeg sliter med å få deodorantlukt bort fra mannens t-skjorter. De lukter ikke svette, men deodorant, uansett hvilket merke han prøver. Det hjelper å vaske på 60, og enda bedre 90, men det sliter på t-skjortene. Eddik hjelper litt, men de blir aldri helt bra.

Prøvd å dynke eddik under ermene? (Det har du sikkert!)

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 18:53   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukt i ny dongerijakke

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Prøvd å dynke eddik under ermene? (Det har du sikkert!)

Åjada. I årevis...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no