Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

- Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-13, 21:40   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Det blir jo en tabloid overskrift, statistikken rommer vel alle deltidsarbeidende, og det er vel de færreste som har mulighet til å ta ut deltid som kortere dager vil jeg tro?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 21:42   #22
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: -Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Som sykepleier jobber jeg 35,5 time turnus . Jeg jobber fullt 100% med arbeid hver 3 helg og det er nok . Jeg kan i mange tilfeller bytte helg om det kommer noe spesiellt . Men det er kjedelig å skulle på jobb når resten av familien har fri og jeg kan kun bytte med en annen sykepleier . Å jobbe 6 dager etterhverandre med bytte mellom dag og kveld er slitsomt og en løs fridag kompenserer ikke for det . Jeg jobber allerede jul , påske ,nyttår og hva gir du meg . Trenger man mere arbeidskraft/helgejobbing får de ansette flere . Det er ikke akurat overbemannet i pleien . Hos meg er tillegget 50 kr timen for å jobbe helg .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 21:53   #23
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det blir jo en tabloid overskrift, statistikken rommer vel alle deltidsarbeidende, og det er vel de færreste som har mulighet til å ta ut deltid som kortere dager vil jeg tro?

Tror du det? De jeg kjenner som jobber deltid jobber gjerne 9-15. Men dette er jo veldig bransjeavhengig da.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 21:54   #24
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.499
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det blir jo en tabloid overskrift, statistikken rommer vel alle deltidsarbeidende, og det er vel de færreste som har mulighet til å ta ut deltid som kortere dager vil jeg tro?

Kommer veldig an på bransje. Jeg mener at jeg som offentlig ansatt har krav på å få jobbe redusert stilling? (Jeg har ikke gjort det, men mener det er slik).

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 21:56   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Kommer veldig an på bransje. Jeg mener at jeg som offentlig ansatt har krav på å få jobbe redusert stilling? (Jeg har ikke gjort det, men mener det er slik).

Du har sikkert krav på redusert stilling, men på min jobb (sykehus) er det ikke rom for å gi arbeidstakere kortere dager. Man må være der hele vakten ellers lager man bare kluss i systemet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 21:59   #26
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.499
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Du har sikkert krav på redusert stilling, men på min jobb (sykehus) er det ikke rom for å gi arbeidstakere kortere dager. Man må være der hele vakten ellers lager man bare kluss i systemet.

Jeg har jo kontorjobb, men uten overlapp, så der foretrekker de at folk jobber kortere dager, men er oftere tilstede. (sikkert noen unntak, men). Uansett en digresjon, er enig i at overskriften er veldig tabloid, og dårlig presentert.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 22:14   #27
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har jo kontorjobb, men uten overlapp, så der foretrekker de at folk jobber kortere dager, men er oftere tilstede. (sikkert noen unntak, men). Uansett en digresjon, er enig i at overskriften er veldig tabloid, og dårlig presentert.

Ja, jeg ser absolutt at det er et poeng i kontorjobber. Jeg var langt inne i sykepleiertankegang her, for de som jobber deltid der må jo ha færre dager, ikke kortere. Jeg kan ikke skjønne annet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 22:35   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Hvis jeg skulle jobbet deltid, hadde det vært snakk om å jobbe 8-14 fem dager i uka. Det hadde ikke vært noe vanskeligere å ordne enn å ta en hel dag i uka fri. Jeg ordner arbeidsdagen min som det passer meg best.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 22:38   #29
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Jeg får litt panikk av å skulle gå hjem kl 14. Bare tanken gjør meg stresset. Jeg hadde aldri blitt ferdig på de timene. Men jeg er nok en av de som trekker opp timetallet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 22:41   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg får litt panikk av å skulle gå hjem kl 14. Bare tanken gjør meg stresset. Jeg hadde aldri blitt ferdig på de timene. Men jeg er nok en av de som trekker opp timetallet.

Jeg får panikk hvert år 2. mai, når vi starter sommertid. "Hva mener du ferdig kl. 15? Jeg er aldeles ikke ferdig!!!" Men det går seg til før juni, vanligvis.

Og nei, jeg kunne virkelig ikke tenke meg å jobbe deltid.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 23:01   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Jeg kan som sagt veldig lite om akkurat sykepleierproblemene, det er mange grunner til at jeg ikke kunne vært sykepleier. Men for meg er det noen få take-home-messages:

- kvinner jobber til sammen i snitt en hel arbeidsdag mindre i uken
- sykepleiere i andre land jobber åpenbart i større grad heltid og med flere helgevakter
- dette går ikke rundt på sikt

Hvis det er feil, tar jeg gjerne input på det. Men for meg er dette litt sånn "Hallo! Hei! Pompeii har faktisk utbrudd, nå MÅ vi for faenihelvete fløtte oss og komme oss unna og hallo!" som blir møtt med "Det er beklagelig at debattanten føler for å nedverdige sitt språk på denne måten."

Men vi kan ikke alle slutte klokken 15 og gå til frisøren og pensjonere oss når vi blir 62 og forvente full service hele døgnet. Det går bare ikke i hop. Alt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 23:11   #32
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.221
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Det er ikke slik da, Candy Darling, at man har for lav grunnbemanning i utgangspunktet? Jeg har nettopp fått høre fra min niese at hun - i en opplæringssituasjon på et sykehjem - har ansvar for over ti pasienter på nattestid. (Hun er ikke engang sykepleier.) Som hun sier: Hva i alle dager skjer om det brenner?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 23:14   #33
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Noe av utfordringen arbeidsgivere på sykehus og i kommunen har er jo at folk ikke er så interesserte i å jobbe veldig mye på natt og i helgene. Forståelig nok. Og turnusene er sydd sammen slik at alle skal gå relativt mye dagtid. Ergo er det ofte i overkant godt bemannet på dagtid i forhold til resten av døgnet, tatt i betraktning at helsesvesenet går mer og mer mot døgnkontinuerlig drift på absolutt alle områder. Det er slutt på at man ikke uroer personalet på kveld og natt. Gitt at man da innenfor samme budsjett skal sikre flere heltidsstillinger og uten at noen må jobbe mer på kveld og natt og helg sier det seg selv at det kreves endel skyberter. Det går ganske enkelt ikke opp. Selvfølgelig bør grunnbemanningen økes, men det igjen blir et budsjettspørsmål.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 00:01   #34
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Noe av utfordringen arbeidsgivere på sykehus og i kommunen har er jo at folk ikke er så interesserte i å jobbe veldig mye på natt og i helgene. Forståelig nok.

Ciela som sa hun fikk 50 kr tillegg pr.time for å jobbe helg, da forstår jeg at det ikke er så attraktivt.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 00:12   #35
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Det mases om at sykepleiere må steppe inn og jobbe fulltid, men da må de søren meg hoste opp fulltidsstillinger også og ikke bare gi deltidsvikariater og forvente at man skal godta å fylle opp med ekstravakter.
Det er en skikkelig ukultur i personalpolitikken i helsevesenet og økt grunnbemanning er så absolutt nødvendig.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 00:43   #36
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Men vil de jobbe fulltid da? Jeg har veldig mange sykepleiervenninner. EN av de har klart å karre seg opp til 100 % nå, hun ønsker det. De andre vil ha maks 75%. Alle har små barn.

Altså vi kan jo snakke om at det ikke går i hop at ikke flere jobber 100% og bla bla. Men hva med det faktum at 20 av 100 50åringer vil bli ufør før de når pensjonsalder? Istedenfor å jobbe med å klare å dekke inn kostnadene, ville jeg heller fokusert på å redusere kostnadene.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 06:24   #37
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.361
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Sekstimetersdagen. Jeg klarer ikke å lese overskriften annerledes.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 08:58   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Jeg aner ikke om vi har nok grunnbemanning, men jeg antar at det vil være representativt å sammenligne total pleiekapasitet pr. sykepleier i Norge vs. andre land? Hvis det er tilfelle at vi går med litt overkapasitet på dagen og må leie inn ekstravakter til natt er det jo organisering og ikke antall ansatte som er problemet?

Igjen, jeg skjønner at folk kan irritere seg over slike utspill, men hvis det stemmer at fagforeningen benytter veto hver gang helgevaktene kommer på bordet, er ikke det særlig konstruktivt, det heller. Jeg innrømmer gjerne at jeg er preget av at jeg generelt synes fagforeninger ofte opptrer kontraproduktivt, og er mer opptatt av å beskytte eksisterende rettigheter enn å ta medansvar for å løse problemene som foreligger.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 09:39   #39
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Ciela som sa hun fikk 50 kr tillegg pr.time for å jobbe helg, da forstår jeg at det ikke er så attraktivt.

Synes du ikke?

Jeg trodde tydeligvis at sykepleiere jobbet mer helg enn de faktisk gjør og sitter ikke med like mye sympati nå som jeg gjorde tidligere.

Sommertid synes jeg er unødvendig luksus. Hvorfor skal man i en del offentlige yrker ha sommertid? Man har da sommerferie som alle andre.
Ser for meg industrivirksomhet og annen sevicevirksomhet med sommertid.
Det ville funket dårlig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 09:42   #40
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Men vil de jobbe fulltid da? Jeg har veldig mange sykepleiervenninner. EN av de har klart å karre seg opp til 100 % nå, hun ønsker det. De andre vil ha maks 75%. Alle har små barn.

.

Det er vel undersøkt og det viser seg at de fleste sykepleiere som jobber deltid ønsker det selv.
Det bør likevel legges opp til fulle stillinger fra arbeidsgivers side.

En virkelig uting i helse og omsorg i det offentlige er bittesmå stillinger og det at en del unge og nyutdannede med bra arbeidskapasitet må legge sammen ulike stillinger for å få nok jobb. Det er ingen god situasjon å måtte sitte på 3 deltidsstillinger + ekstravakter.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no