Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Leirgryte

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-12, 19:49   #41
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leirgryte

Jeg bruker ikke leirgryta så ofte, men det er gøy å finne oppskrifter som blir gode i den.

Som regel lager jeg steker i den. Legg gryta i vann i 20 minutter, ha grønnsaker og steika oppi. Sett i kald ovn på 200 grader, og la stå i to timer. Alltid perfekt resultat. Skrubber med varmt vann etter bruk, og jeg har aldri opplevd mugg i den.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 20:41   #42
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Leirgryte

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Det er bare å skrubbe og vaske med varmt vann.

Er det godt nok å vaske vekk mugg med vatn? Eg er litt skeptisk til mugg, men eg veit jo eigentleg ikkje kor lett det er å få vekk heller.


Kva er forresten den store forskjellen på dei som er glaserte inni, og dei som ikkje er det?

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 20:59   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leirgryte

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

*dytte*

Fant du ut av det Hyacinth?
Eg fann fram leirgryta mi i dag, og sannelig var det ikkje mugg i den og. Google fant fram denne tråden.

Dei er ikkje så dyre, kaste og kjøpe ny, eller går det an å vaske?

Jeg vet ikke. Har ikke brukt den siden i fjor.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 21:00   #44
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leirgryte

Jeg mener å ha hørt at de som er glaserte inni ikke trenger å bløtlegges først, da de holder på fuktigheten inne.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 21:01   #45
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leirgryte

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Er det godt nok å vaske vekk mugg med vatn? Eg er litt skeptisk til mugg, men eg veit jo eigentleg ikkje kor lett det er å få vekk heller.


Kva er forresten den store forskjellen på dei som er glaserte inni, og dei som ikkje er det?

Mugg er ikke farlig, og vaskes lett bort med varmt vann. Bare skrubb litt ekstra om du er skeptisk.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 21:53   #46
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Leirgryte

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Jeg mener å ha hørt at de som er glaserte inni ikke trenger å bløtlegges først, da de holder på fuktigheten inne.

Ah, lurt. Men blir like bra resultat?

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Mugg er ikke farlig, og vaskes lett bort med varmt vann. Bare skrubb litt ekstra om du er skeptisk.

Okay! Då får eg finne fram skrubben. Zænk ju!

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 22:06   #47
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Leirgryte

Hmmm, jeg vasket min med Zalo.
Får teste den ut, er ikke brukt siden nyttårsaften, kanskje det er mugg hos meg også.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 22:32   #48
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leirgryte

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Ah, lurt. Men blir like bra resultat?

Ja, pappa har en som har blitt glasert pga bruk oppigjennom flere år, og han bløtlegger ikke. Smaker like godt med middag hos han som her hjemme.

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Okay! Då får eg finne fram skrubben. Zænk ju!

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no