Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Det perfekte juletre!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-07, 10:35   #41
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Takk Knerten! Jeg har sett den, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få laget et ståstativ til den. Jeg er ikke videre praktisk anlagt, og er redd den bare vil bli rar. Har du tips til hvordan den kan omdannes?

Ikke noe problem i det hele tatt!
Kjøp sterk stårtråd, samme tykke typen som brukes på julestjerner i toppen av treet. Så snurrer du den rundt og rundt og fester den pent og pyntelig under skjørtet på damen
På ett eller ett annet vis får du festet den hvertfall.
Du bare MÅ ha den i toppen av treet, den var dødskul!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:42   #42
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Jeg er som regel godt fornøyd med vårt juletre!

Her et par bilder et fra i fjor og et fra 05. Hadde et litt fyldigere juletre i 2005 ser jeg.





Vedlagte bilder
Filtype: jpg juletre06.jpg (60,7 KB, 170 visninger)
Filtype: jpg juletre05.jpg (62,9 KB, 166 visninger)
Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:49   #43
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det perfekte juletre!


Dette er vår mindre velykka tre fra Biltema som katten ødela før pynten kom på..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:55   #44
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Her er vårt juletre i fjor.. er ikke så fan av glitter jeg heller men jentene vil ha det..
i år skal jeg ha nye juletrelys jippi!

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:44   #45
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Nå får jeg jo nesten prestasjonsangst.

Her er treet fra i fjor. Serbergran. Jeg trenger ny stjerne, men finner ingen som duger.


Det er så fint!!
Kurvene , er de hjemmelagde? I papir?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:49   #46
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Pent tre! Du får koste på deg Georg Jensens julestjerne - den er fin!

Denne har vi. Hadde kanskje ikke kjøpt den selv, men fikk den til bryllupet og nå synes vi den er kjempe fin. Utrolig smart bryllupspresang forresten.
Et godt minne .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 15:02   #47
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Det er så fint!!
Kurvene , er de hjemmelagde? I papir?

I papir, ja. Jeg har fått dem i ett hobbybytte. Jeg elsker dem.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 15:07   #48
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Berglijot, hva med denne her i stedet for stjerne?

Øh! Jeg er definitivt et stjernemenneske og ikke nisse og snømannmenneske. Man finner knapt en nisse i vår hus i juletida.

I dag har jeg tenkt på stjerne og jeg kunne tenkt meg halmstjerne, trur eg. Jeg er ei slik naturmaterialdame.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 15:20   #49
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Jeg er ikke noe særlig stjerne menneske, så vi har bare slike spir som vi kaller de.

Jeg har kun fargekordinerte trær.

I år tenkte jeg på sølv, svart og hvitt. I fjor var det vel rødt og gull
Vi bruker også edelgran..

Guniss: slike hjerter har jeg også.. Lagde de selv da, og henger de i kjøkkenvinduet. Får alltid skryt av de..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 15:35   #50
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det perfekte juletre!


Ser jo ikke så fint ut på bildet.. Er så rart det der. Vi har alltid brukt små lys, og det er jeg glad for.

Fant et annet bildet også.. Av en liten skjønn nissegutt. Selvfølgelig fant jeg en hel haug med bilder av han som jeg ikke har sett på lenge, så det var egentlig ikke så lett

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 15:49   #51
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Nydelige nydelige gutten din Superior!!

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 16:35   #52
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.111
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Gunnis, det er noen som har drept noen nisser og gjemt dem under treet ditt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 18:18   #53
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Gunnis, det er noen som har drept noen nisser og gjemt dem under treet ditt.



Isolde, sånn julepynt vil jeg også ha! Den der store, svarte på det første bildet!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 18:29   #54
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Jeg syns "barnetrær" er de fineste og at stilrene trær forsåvidt er fine, men temmelig kjedelige.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 18:39   #55
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.575
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Jeg liker juletrær med mye farge og liv. Mitt inspirasjonstre er Mikke Mus' tre, som vi ser på Disneyfilmene som vises på julaften.

Her er noen utsnitt av fjorårets tre, før juletrelysene var på plass.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg aaaIMG_0593.jpg (64,7 KB, 39 visninger)
Filtype: jpg aaaIMG_0596.jpg (65,3 KB, 20 visninger)
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 18:43   #56
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.575
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Her er treet med kun lys, før pynt:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg juletre.jpg (68,5 KB, 54 visninger)
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 20:59   #57
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns "barnetrær" er de fineste og at stilrene trær forsåvidt er fine, men temmelig kjedelige.

Nemlig!

For meg er det perfekte tre en tett edelgran som går opp til taket. Pynten er en salig blanding av arvet julepynt, selvkjøpt og ikke minst pynt som storebror har laget. Jeg elsker den hjemmelagede pynten hans. Glitter og flagg hører med, og sjokoladepynt!


Jeg synes forøvrig at det er trist når barns hjemmelagde julepynt gjemmes vekk i en krok fremfor å få hedersplassen fordi den ikke matcher eller passer inn i blant resten av pynten. Det gjelder all julepynt altså, ikke bare pynt som skal henge på treet.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 21:06   #58
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

I papir, ja. Jeg har fått dem i ett hobbybytte. Jeg elsker dem.


Misunnelig!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 21:22   #59
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Jeg dreper ikke nisser!



Jeg antar at vårt juletre vil bære preg av barnehender etter hvert og

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 22:45   #60
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det perfekte juletre!

Superior: For et fint minne å ha med seg! Skjønner godt det ikke var lett å finne det bildet.. Nydelig var han..

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no