Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Rocky Road Fudge

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-10, 09:30   #1
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Rocky Road Fudge

Denne laget jeg igår, og himmel så god! Veldig, veldig mektig - bør spises i konfektbitstørrelse!




Dette blir ca 50 biter i konfektstørrelse

200 g mørk sjokolade
200 g melkesjokolade
25 g smør
397 g (ja 397 g ) søtet, kondensert melk
2 ts vanillesukker
2,5 dl minimarshmallows
2,5 dl peanøtter

1. Kle en liten form, ca 20x25 med aluminumsfolie
2. Bryt sjokoladen i små biter. Ha en i en bolle sammen med smør og melk. Smelt over vannbad.
3. Rør av og til, til alt har smeltet til en jevn røre. Ta bollen av kjelen, la stå et par minutter før du har i vanillinsukker.
4. Ha til sist i peanøtter og minimarshmallows - ikke rør for mye for da smelter marshmallowsen.
5. Ha røren i formen, og sett inn i kjøleskapet i minimum 4 timer.
6. Skjær i biter, og forvar kaldt.


Tips: Ha gjerne mer minimarshmallows og peanøtter enn det som står i oppskriften, det skal jeg neste gang. Og neste gang blir snaaaart...

Søtet, kondensert melk får man kjøpt på typ Ultra, men også i invandrerbutikker.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 12:52   #2
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rocky Road Fudge



__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 12:55   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

Åh herregud ... Dette blir julekonfekten, i hvert fall. Er jo snart jul.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 13:00   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rocky Road Fudge


Denne MÅ jeg prøve å overse.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 13:40   #5
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

Jeg har gått og småspist kald fudge i hele dag - himmel og hav så godt!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:13   #6
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

*abb...til jul*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:14   #7
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:23   #8
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

Denne skal definitivt lages til jul

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:26   #9
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

Hvor får man kjøpt søtet kondensert melk?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:26   #10
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

Opprinnelig lagt inn av Shane, her.

Jeg har gått og småspist kald fudge i hele dag - himmel og hav så godt!

Akkurat det som er bekymringen min hvis jeg prøver meg på denne. Men den må vel prøves. Kan man fryse bitene?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:27   #11
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

Og minimarshmallows?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:31   #12
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

Himmel det så godt ut! Men jeg lurer også på hvor man får kjøpt kondensert melk.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:31   #13
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Himmel det så godt ut! Men jeg lurer også på hvor man får kjøpt kondensert melk.

Ah, det er det samme som Vikingmelk.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:37   #14
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rocky Road Fudge


Den så herlig syndig ut.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:59   #15
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er jo snart jul.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 15:19   #16
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

Viking har visstnok gått ut av produksjon, sa de på Spar når jeg var der. Men på Ultra har de både minimarshmallows og søtet, kondensert melk! Og hvis man ikke har Ultra i nærheten, så finnes det på innvandrersjapper.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 15:19   #17
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Akkurat det som er bekymringen min hvis jeg prøver meg på denne. Men den må vel prøves. Kan man fryse bitene?


Det vet jeg ikke, men det burde vel la seg gjøre tror jeg

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 15:21   #18
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

Ultra her i byen har blitt Meny

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 15:30   #19
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

Innvandrerbutikk Jolie.

Jeg har laget noe lignende med oreokjeks, det blir helt himmelsk.
Dette ser deilig ut også!!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 15:41   #20
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rocky Road Fudge

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Ah, det er det samme som Vikingmelk.

Nei, det er det ikke! Viking melk er kondensert melk, dette skal være søtet, kondensert melk. Man får det på innvandrerbutikker og muligens noen ultra og meny-butikker. Den er tjukk som honning og likner ikke vikingmelk i det hele tatt. Det vanligste merket i norge er dette:

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no