Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lettvinte middager til femten personer?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-12, 23:06   #61
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

Her er rapporten.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 23:08   #62
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

Nam, fikk vann i munnen!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 00:09   #63
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

En stor bondeomelett i langpanne med godt brød og frisk salat til. Til den på lavkarbo kan man jo ha en snei i et hjørne uten hva det nå lavkarbere ikke skal ha.
http://www.aperitif.no/Mattips/dagen...k-bondeomelett

Tortillasuppe.
Jeg liker best å bruke oksekjøtt til denne. Jeg har også mer hermetisk tomat enn det som står i oppskriften.
Å frityrsteke tortillaer og det der andre jåleriet på toppen gidder jeg ikke, bare varmer lefsene, skjærer i trekanter og serverer ved siden.
Jeg har også skåler med mais, revet ost, rømme, rødløk og guacamole som folket kan ha i om de vil.
http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifte.../Tortillasuppe

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 00:52   #64
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

Wow, all ære til deg som for ørtende år på rad står på kjøkkenet og lager middag til så mange hver dag
Men, jeg regner med du er som min mor og liker det
Hadde det vært meg, ville ferien min vært ødelagt siden jeg ikke finnes noe interessert i å lage mat (selv om jeg kan ).

Jeg tenker dog som så, at å ha ett sunt og riktig sammensatt måltid hver eneste dag med så mange til bords OG det er ferie- det ville jeg brydd meg mindre om. Hadde laget det som var enklest å få til
Jeg ville også kun tatt hensyn til allergier, liker ikker og slankedietter ville pent vært nødt til å spise det som ble servert evt fikse seg noe utenom. Om du serverer salat til hver dag så har alle noe de kan spise uansett
Lavkarbere greier alltids å finne noe å spise, om ikke annet er det helt trygt å spise kjøtt/fisk og...salat

Lykke til iallefall!

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 19:03   #65
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

Jeg er lavkarber og forventer slettes ikke at folk skal ta hensyn til måten jeg har valgt å leve på. Men jeg spør kanskje på forhånd hva verten har tenkt å servere for å kunne supplere med egen mat om nødvendig. Det er mulig at din lavkarber tenker på samme viset?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 09:21   #66
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

Jeg liker også å lage mat, men å lage mat til femten personer hver dag i ni dager kan aldri bli direkte lettvint. Så hvis jeg ikke hadde følt meg fullstendig overboblende av overskudd ville jeg latt krav og kontroll fare og overlatt mer til gjestene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 11:54   #67
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

Slår et slag for den indiske kyllingsuppa mi
Indisk kyllingsuppe?

Ca 6 store porsjoner:
2 løk
3 hvitløksbåter
Skæres i smått og freses i 2 ss margarin
3 gulrøtter
3 strenger stangselleri
1 stor grønn paprika
3 epler
Alt skjæres i småbiter og has i stekepanna. La det småsurre til det er mørt.
Ha alt over i en gryte sammen med:
2 store ss hvetemel
1 ss karri
1/4 ts kanel
1/4 ts ingefær
litt chilipepper
4 kylling/hønse buljong terninger
1 1/2 liter vann
Kok opp
Skær 6 kyllingfileter i små terninger og stek dem i litt margarin. Ha dette i gryta. Litt før servering, ha i 2 bokser Creme Fraiche som røres godt i.
Det passer veldig godt å servere suppa med hvitløksbrød.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 10:35   #68
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

Tacosuppe er en slager her når vi har mange på besøk!

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 11:26   #69
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

Den kyllingsuppa må jeg prøve.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 12:17   #70
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

Her var det mange gode tips. Det er bra at du satser på å gjøre det så enkelt som mulig, og selv om du har kontrollen så kan vel enkelte arbeidsoppgaver outsorces i enda større grad?

Både handling, hakking, pakking og annet dilleri.
Oppvasken er det vel andre som tar seg av?

Men det er lov å ta vertinnerollen på alvor så lenge det er mest stas. Jeg trives også der i perioder.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 17:48   #71
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

Vi er halvveis i uka.

Lørdag: kyllinglår, salat og brytebrød
Søndag: hjemmelaget tomatsuppe, med skåler med hardkokt egg, rømme, bacon og pølsebiter. Rundstykker.
Mandag: pasta med kjøttsaus. God kjøttsaus, som hadde fått kose seg i jerngryta halve dagen.
Tirsdag: thai-inspirert kyllinggryte med grønne linser. Rundstykker.
Onsdag: grillede pølser, burgere og grillribbe, salat og potetsalat.

Men nå måtte jeg inn her igjen for å finne inspirasjon til de fire siste dagene!

Benzo, hvor selger de svinenakke og i hvilket format?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 19:08   #72
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

Du får kjøpt svinenakke med og uten ben, jeg har bare brukt hel med bein. Jeg vil tro de fleste store supermarkedd har svinenakke nå på sommeren. Jeg har pleid å kjøpe på Jacobs i Oslo, men har sett det vakumpakket på både Meny og Rema.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 19:12   #73
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

Pølseform: smøre potetstappe utover en langpanne, ha ketchup eller tomatsaus over. Strø over pølsebiter, mais, paprika, purre og ost og stek i 10 min til osten smelter.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 23:18   #74
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

Har laget kyllingsuppen til gnuri og den var god. Lettvidt å lage suppe og god smak på den.
Kuttet ut stangsellerien og hadde oppi to vårløk isteden.
Laget ris ved siden av og hadde oppi suppen så den var litt mer mat i for gutta. Alle spiste godt og det var ikke mye igjen av den, gitt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 08:01   #75
elli
Aktiv
 
elli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

En lettlaga middag til mange er laks i fløteform.
Legg laksefilet/seifilet/kveite eller annen fisk i en langpanne, krydre med salt og pepper, skjær champinjong i skiver og legg over fisken. Hell fløte over. Dekk formen med aluminiumsfolie og stek i ovnen til fisken er ferdig

Server med kokte poteter, blomkål og brokkoli

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 12:12   #76
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettvinte middager til femten personer?

Er her og snoker for vi har en 7årsdag å ferie snart..
Vi er ofte mange hos oss og tenkte å tipse om noe superlett og godt.

Kyllingfilet i sånn stekepose og blande med marinade fra Maggie, Jucie Chicken, ris og Bretagnesaus. Pluss brokkoli eller annen type grønnsaker.

vi har fått drøssevis av de marinadene fra Hjemisbilen. Kyllingen blir utrolig saftig i de stekeposene og de ordner seg jo selv inni ovnen. Og så er det svært liten jobb med det andre også.
Det er godt med ovnsstekte poteter og grønnsaker men da tar de opp plassen for såpass mange kyllingfileter så vi har ikke plass til begge deler i vår ovn så da blir det ris til når vi lager dette.

Jeg har ganske tjukke fileeter og deler vher opp i 3. Beregn en filet pr. person + etpar-3 ekstra så er du sikker..
Inn i stekepose og hell på marinaden + olje.
Stekes på 200C i rundt 30-40 minutter. Nam.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no