Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Bilbanekake ... realistisk?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-08, 19:40   #21
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

Når du skal lage to runde kaker og skøyte dem sammen kan du kanskje skjære av halve den ene kaka på skrå. Altså hele overdelen, men tykt på en side og tynt på andre siden.Hvis du så bygger opp den andre runde kaken med det du skjærte av vil jo kaken i allefall stå stilt opp på skrå.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 19:50   #22
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilbanekake.. realistisk?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg så for meg en langpanneversjon av denne med litt mindre farger. Sånn litt oppover og nedoverbakker osv. Evt lage et litt lenger, mindre og mer "komplisert" kjøremønster.

Men tror det blir åttetallskaka jeg. Får se om jeg lager noen fartsdumper... må jo evt kunne gå ann å bruke den halvmånen man skal skjære av til noe...

Det var akkurat det jeg hadde tenkt å foreslå - å lage ekstra dumper av "restmaterialet".
Lykke til, dette høres spennende ut - og jeg krever selvsagt bilde av sluttresultatet!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:07   #23
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

Du trenger ikke noe mer enn ei langpannekake, grønn kokos, hvit melisglasur, noen flagg som du lager med sort tusj på hvitt papir, som klippes ut i passe firkant og limes på fyrstikker - voila fine billøpsflagg.
Så lager du veien av melis (du har dekket kaka med sjokoladeglasur først) altså streker opp med melis, ahr på grønn kokos på det som skal være utenfor banen, setter flaggene der du vil ha dem, og plasserer utover noen Cars-biler.
Vi gjorde det sånn på podens bursdag, og det ble stor suksess.

  Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:45   #24
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Du trenger ikke noe mer enn ei langpannekake, grønn kokos, hvit melisglasur, noen flagg som du lager med sort tusj på hvitt papir, som klippes ut i passe firkant og limes på fyrstikker - voila fine billøpsflagg.
Så lager du veien av melis (du har dekket kaka med sjokoladeglasur først) altså streker opp med melis, ahr på grønn kokos på det som skal være utenfor banen, setter flaggene der du vil ha dem, og plasserer utover noen Cars-biler.
Vi gjorde det sånn på podens bursdag, og det ble stor suksess.

Jeg er med på alt unntatt Cars-bilene..

Har også veldig lyst til å gjøre den litt mer "avansert"..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:48   #25
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

Jeg innser at jeg må ha et tilsvarende prosjekt til lillebrors 3 årsdag nå i oktober.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:52   #26
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilbanekake.. realistisk?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men jeg tror ikke jeg vil ha kjeksbane i kjørebanen.

Utrolig søt setning!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:53   #27
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

Åh så glad jeg er som slipper. *to jenter*

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:59   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

*glad jeg slipper prinsesseslott*

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:05   #29
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Åh så glad jeg er som slipper. *to jenter*

Nåja, vet ikke hva som ville vært verst, jeg

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:47   #30
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:55   #31
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?



Men du kan si hva du vil - det er lettere å lage rååååsa bløtkake enn blå. :jordbærsyltetøy:

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:57   #32
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilbanekake.. realistisk?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Utrolig søt setning!

Hehe. De har knust kjeks oppå kaken. Høres jo ikke så veldig godt ut da, spør du meg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:57   #33
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.



Men du kan si hva du vil - det er lettere å lage rååååsa bløtkake enn blå. :jordbærsyltetøy:

Min gutt foretrekker råsa :i pose og sekk:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:58   #34
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.



Men du kan si hva du vil - det er lettere å lage rååååsa bløtkake enn blå. :jordbærsyltetøy:

Blå er . Med mindre de har revolusjonert fargestoffet de siste årene, så skal ikke noe blått inn i podens munn.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:58   #35
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:59   #36
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

Hehe, her var det mye fint. Jeg rakk ikke ta bilde av treårskaken vår før den ble spist, men den så akkura tut som den i det første bildet her. Jeg brukte sjokoladkrem til det brune.

Du trenger jo ikke ha spiselige kaker, det er sikkert en slager med Kongen og Lynet i den minste versjonen, det brukte vi.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:00   #37
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg er med på alt unntatt Cars-bilene..

Aha, den så jeg først nå. Husk å dele bildet av det endelige kunstverket.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:00   #38
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Min gutt foretrekker råsa :i pose og sekk:

Det er overraskende mange gutter i 3-4 års alderen som inderlig ønsker rosa krone i barnehagen. Og overraskende mange pappaer som sliter med det valget når de henter.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:01   #39
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

Pappaene skulle ønske de fikk råsa krone selv og er bare misunnelige.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:09   #40
Anneliane
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 33
Anneliane har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bilbanekake ... realistisk?

Eg tenkte eg skulle prøve meg på noko ala dette dette ved neste bursdag. Er ikkje så flink med avansert pynting, men dette burde vere gjennomførbart. Her er det ei oppskrift på krem også.

Monstertruckbane
http://www.freiahjemmekonditori.no/f...1&PagecRef=722

Anneliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no