Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvor mange pepperkakeformer har du?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-12, 12:32   #41
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

Jeg kjenner at jeg trenger Knerten og Karoline. Hvor hadde du funnet dem?

Og når det gjelder hva som er mest populært så tror jeg at det er ninjafigurer, dyr og hjerter. Jeg lager masse hjerter mot slutten av en bakerunde, for å bli fortere ferdig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 12:34   #42
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

20+. Elg er mest populært.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 12:49   #43
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

Vi hadde tre, et hjerte + kakemann og kakekone. Men nå har vi seks, ettersom eldstemann fikk et sånt piratbakesett i adventskalenderen. Så nå har vi et skip, et dødningehode og et sverd i tillegg.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 12:54   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

Jeg har pakken Teo nevner, med 101 former til ymse bruk. I tillegg har jeg kanskje, hm, 30-40 metallformer som stort sett er kjøpt enkeltvis. Fugler og folk og rare dyr, mest, og en del hjerter og stjerner og noen engler og en rakett. Poden har to Ampelmann-former (østtysk "rød og grønn mann"), og mannen kjøpte rett før jul tre ninja-former. De nyeste er vanligvis til enhver tid mest populære hos Poden (Ampelmenn i fjor, ninjaer i år). Jeg liker mellomstore stjerner/hjerter og griser og elefanter, de er pene og passe store og greie å pynte. Og store hjerter til oppheng og/eller til å lage bringebærdropsvinduer i. Og så liker jeg den bitte lille pepperkakemannformen, for den er så søt når den pyntes som skjelett.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 16:16   #45
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg kjenner at jeg trenger Knerten og Karoline. Hvor hadde du funnet dem?

Jeg kjøpte de på extraleker i fjor.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 16:58   #46
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

50, kanskje? Gikk berserk på www.formina.se for noen år siden. Ser at de har fått mange fine siden sist, tror jeg må oppgradere samlingen litt snart.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 16:58   #47
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

Skal vi se ... Dame, mann, gris, hest og hjerte. Det blir fem.

Holder i massevis. Ja, for oss altså.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 17:04   #48
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

Oi, jeg trodde kanskje at jeg hadde ganske mange, men kommer nok ikke noe særlig over 30. Da snakker vi de tradisjonelle hjertene, stjernene, menn, damer og gris + noen Astrid Lindgren-former, som er ganske dårlige (med mange spisse utstikkere slik at det er lett å brenne) og som vi sjelden bruker.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 17:15   #49
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

Dere er gærne.
Trodde vi hadde mange men det er maks 20 stykker.
Har to størrelser med mann og kone, 3 stjernestørrelser, 3 englestørrelser og flere like griseformer av en eller annen grunn.
Og så har vi et sett med former med Ole Brum, Nasse, Tigergutt og Tussi.

Gutta lagde flest i Ole Brum figurene og gris.

Snømann, elg og tre høres flott ut. Det må jeg få kjøpt til neste år.
TAr gjerne imot tips til nettsted som selger sånt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 17:27   #50
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?



Dere er gale.

Jeg har fem. 11, om man regner med de som vi ikke tok med sørover da vi flyttet, fordi vi innbilte oss at vi skulle hjem hver jul.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 17:29   #51
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

ca 100. Kjøpte et digert sett på Lidl i sin tid og har supplert med noen artige dyr fra IKEA i tillegg til alle de tradisjonelle.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 17:33   #52
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

Hjelpes. Vi har åtte. Hjerte, gris, stjerne, dame, mann... Eller kanskje bare seks.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 18:45   #53
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

132 stykk. Skilp eller Teo (?) hvor har dere fått tak i den store pakken?
Favorittene er pacman figurene, særlig spøkelsene. Og de "skadede" pepperkakemennene.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 19:02   #54
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har pakken Teo nevner, med 101 former til ymse bruk. I tillegg har jeg kanskje, hm, 30-40 metallformer som stort sett er kjøpt enkeltvis.

Betyr det at de 101 ikke er i metall? Hva er de i da?

Mine 84 er kjøpt enkeltvis og er i metall - en av dem er en stor elefant i kobber som er rett og slett vakker.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 19:18   #55
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

Jeg regnet bare med metallformene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 19:22   #56
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

tydeligvis ikke nok, for jeg har ikke elefant.
*iler inn på ebay*

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 19:27   #57
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Betyr det at de 101 ikke er i metall? Hva er de i da?

Mine 84 er kjøpt enkeltvis og er i metall - en av dem er en stor elefant i kobber som er rett og slett vakker.

Mine pacmanformer er av silikonplast, og de skadede pepperkakemennene er av aluminium.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 20:04   #58
Collett
Nybegynner
 
Collett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 12
Collett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

Hurra! Nå føler jeg meg så normal! Mannen insisterer på at vi har mer enn nok og påsto jeg var gal da jeg kom hjem med årets pakke fra IKEA. Jeg tipper vi har mellom 50 og 100 et sted, og i år var det de tradisjonelle som var mest populære.

Collett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 20:14   #59
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Betyr det at de 101 ikke er i metall? Hva er de i da?

Plæstic.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 20:34   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pepperkakeformer har du?

Opprinnelig lagt inn av Enkelte, her.

132 stykk. Skilp eller Teo (?) hvor har dere fått tak i den store pakken?
Favorittene er pacman figurene, særlig spøkelsene. Og de "skadede" pepperkakemennene.

Ebay. Så klart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no