Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-12, 14:54   #41
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Jeg har brukt smørerøre (bra ord!) etter at du skrev om det for lenge siden, Harriet. Jeg synes det er enklere å bre utover med slikkepott enn å kjevle (selv om smøringen også kan være litt vanskelig), men det er kanskje ikke dét som er hovedpoenget med denne typen deig?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 15:07   #42
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Lilleleo-varianten: Kylling, cashewnøtter og ananas (gjerne fersk).

Steker du kyllingen først, da, eller?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 15:17   #43
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Det som måtte finnes i skapet egentlig.
Men jeg har sagt det før; pizzaen blir ti ganger bedre hvis osten ligger under fyllet. Altså saus, ost og kjøtt/grønnsaker.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 16:33   #44
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Hjemmelaget pizzasaus, 4 osterost, pepperoni fra Riderheim, løk, artiskokkhjerter. Når den er ferdigstekt river jeg biter av fersk mozarella og har over

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 17:20   #45
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Bacon,skinke,sopp, (purre)løk og ananas. Og seff ost.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 20:08   #46
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Jeg laget "pizza" i kveld som til og med mellomste spiste.
Pizzabunn og tomatsaus laget av toro tomatsuppe med halv mengde vann.

Vi andre fikk kjøttdeig og ost på også. Ikke noen stor kulinarisk opplevelse for å si det forsiktig, men ungene var fornøyde.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 20:17   #47
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Blåmuggost og potetskiver.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 20:51   #48
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Steke kyllingbiter i sweet chili og carri. Ha på tomatsaus, kyllingen, rød løk, champignon, mozzerella og stek. Ruccula på før servering.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 21:09   #49
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Oj, oj. Her var det mange gode forslag. Jeg lager en god del pizza, så det meste skal prøves ut.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 21:10   #50
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

potet og gulrot på pizza?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 21:10   #51
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Gulrotpizza har jeg smakt, men potet har jeg verken sett eller hørt om før. Er det potetskiver?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 21:12   #52
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Jeg har fått revet gulrot på hamburger en gang, og det var såpass gresselig at sannsynligheten for at gulrot havner på pizza her i huset er ekstremt liten, kjenner jeg.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 21:16   #53
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Vi er veldig konvensjonelle. Hjemmelaget tomatsaus, en halvkilo elg og masse revet Norvegia.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 21:24   #54
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Bland inn litt Gruyère i den vanlige osten, smaker himmelsk. Særlig sammen med artisjokker og serrano.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 21:25   #55
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg er veldig glad i min hjemmelagde (veganske da) versjon av Thaisommer. Den har høstet masse skryt fra ikke-veganere også, men her er det jo selvsagt bare å ha på det man vil.
Jeg bruker vanlig tomatsaus og smører "ostesaus" utover det, og så har jeg over juksekylling (hehe) om jeg har, ellers sløyfer jeg det, rødløk, purre, ananas og cashewnøtter eller peanøtter (cashew er best, synes jeg). Så legger jeg over klatter med sataysaus (bruker Santa Maria sin) og har over masse frisk koriander (må være frisk, ikke tørket). Stek og spis.
Ellers pleier vi å ha på tomataus og "ostesaus", mais, ananas, facon (tofubacon) i mengder for det er så godt, purre, løk, og gjerne også hvitløksbiter drysset utover. Og fersk basilikum. Ungene er kreseræver og liker ikke grønnsaker på pizzaen (de liker bare rå grønnsaker, for det meste), så jeg pleier å lage pizzaboller til dem når vi har pizza, da er det tomatsaus, "ostesaus" og facon inni. De sluker dem.

Denne ostesausen? Kan du fortelle litt mer om den?

Vi har kjedelig pizza. Bunn som ALLTID blir for bløt, godt krydret kjøttdeig, løk, hakket bacon og 4oster (oppå sausen såklart).
Den andre er bunn, saus, 4 oster, oppskåret kylling vendet i godt krydder, tortillachips i strimler/biter, paprika, masse frisk koreander og et lett dryss med ost på toppen. Begge pizzaer serveres med salat og salsa/hvitløksdressing.

Jeg er lei soggy bunner!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 21:32   #56
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Vi har ganske kjedelig pizza, men da liker barna den: kjøttdeig, baconbiter, pizzasaus, ananas, løk og ost.

Jobbet i barnehage en gang og der lagde kokken pizza av pizzabunn, tomatsuppe (kokt på mindre vann og fløte så den ble tykkere), makaroni, pølse og osv! De minste ungene digget den pizzaen!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 02:47   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Denne ostesausen? Kan du fortelle litt mer om den?

Jeg bruker denne. Bruker den for det meste til pizza, men den funker også godt til mac & cheese (ungene elsker den) og annet man bruker ostesaus til. Til lasagne foretrekker jeg bechamelsaus da (laget på soyamelk).

Hvitløk i biter er forresten SÅ himmelsk på pizza!!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 07:49   #58
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Vi bruker vanligvis en saus med mye smak, og bruker egentlig ikke så mye fyll.

Saus (og denne er GOD!):
1 glass tomatpure (helst økologisk - den er ikke så bitter)
litt sitronsaft (ikke mye)
ca 2 ts sukker
ca 1 ts salt
litt pepper
noen dråper tabasco
2 ts timian
--> blandes

i underkant av 0,5 dl olivenolje piskes inn (type tynn stråle mens du rører, så det ikke skiller seg).
Og det er det.

På pizzaen har vi gjerne saus, ost, fetaost, tomatskiver og oliven.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 10:28   #59
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Steker du kyllingen først, da, eller?

Ja, jeg steker den kjapt i stekepannen mens deigen hever.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 10:35   #60
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Jeg lager også tomatsaus som mange andre over her, lager mye så fryser jeg ned til senere.

Jobber hardt for å få tynn bunn, og så pleier jeg alltid å forsteke bunnen før jeg tar på toppingen. Nå i det siste har jeg snudd den opp ned etter at den er forstekt, tatt på saus, ost og det jeg måtte ønske. Liker ikke for mye på, gjerne pepperoni, skinke og ananas, eller som i går, mozarrella, bacon, skinke og cherrytomater. Og gjerne frisk basilikum!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no