Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Bønnesjokkiskake - really?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-02-12, 11:07   #21
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Sjokoladepromp!

Sjikkelig brun?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:10   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Jeg laget bønnebrownies forrige helg, de ble utrolig gode. Kjenner ikke bønnesmaken, men de ble utrolig fudgy og nydelige, alle skrøt voldsomt! Ikke er det egg eller melk i dem heller, så de er jo kjempefine for allergikere.

http://www.veganeren.com/2012/02/bla...-brownies.html

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:11   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Nå linket du til BBQ-tofu.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:12   #24
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Ikke unaturlige som i kunstige, men unaturlige som at de ikke hører hjemme i en sjokoladekake.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:14   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Ikke unaturlige som i kunstige, men unaturlige som at de ikke hører hjemme i en sjokoladekake.

Men det er jo egentlig bare bønnene?

Personlig er jeg litt skeptisk til honning, fordi jeg ikke er så glad i honningsmak, men det er jo ingen unaturlig kakeingrediens.

Jeez, nå er jeg i ferd med å overbevise meg selv!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:17   #26
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Personlig er jeg litt skeptisk til honning, fordi jeg ikke er så glad i honningsmak

Den har jo gjerne en bismak.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:17   #27
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Er kaka god nok, skulle jeg da mene at både jeg og omgivelsene kan tåle en sjokoladepromp og to.

Ellers har jeg erfaring med at bønner ikke gir mer oppblåst mage enn for eksempel broccoli, som jo har et langt bedre rykte enn bønna.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:17   #28
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Den har jo gjerne en bismak.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:19   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Den har jo gjerne en bismak.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:27   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå linket du til BBQ-tofu.

Du er så rask, jeg endret linken noen sekunder etterpå, hehe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:30   #31
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Jeg kjenner at det er stor fare for at det blir bønnekake i heimen, altså. Jeg liker daddel-blogg-brownie-kule-greiene og, jeg, så jeg er ikke redd.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:31   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg kjenner at det er stor fare for at det blir bønnekake i heimen, altså. Jeg liker daddel-blogg-brownie-kule-greiene og, jeg, så jeg er ikke redd.

Jeg liker også rå daddelbrownies. Har smakt vonde og gode, og de jeg pleier å lage har i hvert fall høstet skryt av de fleste. Men man må bruke Medjooldadler, ellers blir det bare helt feil. Kaken min ble uspiselig da jeg brukte pakkedadler. Men alle liker jo ikke alt, seffern.
Jeg har ikke det mystiske pulveret Glitter nevner oppi da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:32   #33
Smakfull
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 39
Smakfull har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Jeg har bakt denne kaken og kommer ikke til å bake den igjen.

Den ser jo veldig lekker ut, men den hadde en merkelig konsistens og smaken var ikke god. Den smakte ikke bønner, men konsistensen var veldig likt knuste bønner (litt som falafel-deig, bare ikke så grov). Og glasuren som hovedsaklig består av smør, sukrin og kakao smakte bare smør for meg.

Kjæresten spiste opp hele kaken, men jeg fant heller en annen oppskrift. Er mer glad i kokosmel som har en naturlig søtsmak og som ikke inneholder så mange raske karbohydrater og heller ikke fett.

Smakfull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:35   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

For meg er det egentlig uinteressant om den har raske karber eller ikke, fett eller ikke. Det er en kake, ikke noe jeg skal basere kostholdet mitt på. Smaken er viktigst, og siden jeg har allergikere i familien hadde det vært kult med noe annet enn de nøttebaserte kakene, for de liker jeg ikke så godt,

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:35   #35
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Den har jo gjerne en bismak.

Fnis.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:36   #36
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For meg er det egentlig uinteressant om den har raske karber eller ikke, fett eller ikke. Det er en kake, ikke noe jeg skal basere kostholdet mitt på. Smaken er viktigst, og siden jeg har allergikere i familien hadde det vært kult med noe annet enn de nøttebaserte kakene, for de liker jeg ikke så godt,



Prøve til helga, kanskje

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:48   #37
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Jeg har ikke prøvd denne, me fikk servert noen sjoko-bønne-muffins her forleden. Ikke aner jeg hva som ellers var i, men jeg syntes ikke de var spesielt gode, og konsistensen var ekkel.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 12:00   #38
Smakfull
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 39
Smakfull har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For meg er det egentlig uinteressant om den har raske karber eller ikke, fett eller ikke. Det er en kake, ikke noe jeg skal basere kostholdet mitt på. Smaken er viktigst, og siden jeg har allergikere i familien hadde det vært kult med noe annet enn de nøttebaserte kakene, for de liker jeg ikke så godt,

Jeg har en svigerfar som er diabetiker (som har blitt ganske syk og sliter med å holde blodsukkeret lavt), og da er det greit å servere noe som ikke inneholder så mange raske karbohydrater og fett, men samtidig har en god søtsmak som ikke smaker metall av søtningsstoffer .

Og da er det jo moro å prøve seg med ingredienser som bønner, kokosnøtt og mandelmel med redusert fettinnhold.. Men akkurat denne kaken falt ikke i smak, men jeg har stort hell med muffins.

Har ikke prøvd rawkaker enda, for resten av kostholdet mitt samsvarer veldig dårlig med raw-mat.

Smakfull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 12:17   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Jeg tror det funker best i brownies, for den bønnekaken jeg laget tidligere ble ikke bra. Men browniesene ble bedre enn noensinne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 12:24   #40
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bønnesjokkiskake - really?

Jeg er lat og enkel. For allergikere lager jeg denne: http://www.regal.no/Produkter/Kaker/...lefigurer/492/
Og for PKU niesa er den super pga lite proteininnhold.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no