Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Juledessertbrainstorming

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-11, 20:46   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Det er kanskje ikke så veldig julete, men vi skal ha små pavlovaer, marengsbunner med krem og hakkede bær.

Det høres kjempegodt ut. Kan jo lages som små julenisser med jordbær som lue og krem som skjegg, morsomt for barn. Ihvertfall for dere som har barn som ikke får grøsninger av jordbær.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 20:49   #22
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Knuser pepperkaker i blender og blander i vaniljeis.

hmmmm....det ser jo enda lettere ut:lat.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 20:52   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Bruk vanlig ostekakeoppskrift, men da med pepperkaker i stedet for digestive i bunnen. Mandarinost i stedet for philadelphia.
Du har oppskrift på ostekake, ja?

Jepp, sånn laget jeg den. Enkelt og greit!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 21:04   #24
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Bloggen mat på bordet har en oppskrift på et staselig vannbakkelstårn her:http://www.matpaabordet.com/2011/01/...nativ-til.html
I et tidligere innlegg forteller hun at moren hennes fyller en av bakkelsene med sennep i stedet for vaniljekrem, det må jo være kult, litt som mandelen i grøten.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 21:06   #25
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg har lovet folket champagnesorbet til juledessert i år, inspired by Toffskij. Så jeg håper ikke oppskriften din var å bare helle champagnen over sorbeten? Jeg synes å huske en ganske spennende blogg en nyttårsaften, hvor du laget noe fancy.

Nei, det var en ånkli oppskrift med masse ånkli champagne i. Det er veldig godt. Men det er faktisk også veldig godt å bare helle champagne rett over sitronsorbet. Det er ett av de triksene som smaker 100 ganger bedre enn arbeidsinnsatsen tilsier.

Dette er til en voksenfest, altså, ikke til familiejulaften.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:00   #26
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Multekrem. Ingen over, ingen ved siden. Men lett kan man ikke kalle det.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:05   #27
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Hm. Den gjengen som kommer ville sette stor pris champagnesorbet, og jeg ville nok satt pris på enkelvarianten med sitronsorbet. Kan jeg få en nøye forklaring på hvordan man går frem?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:11   #28
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Syndere! Syndere, sier jeg dere. Thi, hvor er karamellpuddingen?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:14   #29
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Skogsbær trukket i sukkerlake med nellikspiker, kanelstenger, stjerneanis og vaniljestenger, det smaker skikkelig jul! Vi har pleid å ha det sammen med vaniljeis. Du kan også trekke pærer i laken sammen med skogsbærene, da får pærene en mørk rød farge, deilig myk konsistens, og smaker himmelsk sammen med is.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:14   #30
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Hm. Den gjengen som kommer ville sette stor pris champagnesorbet, og jeg ville nok satt pris på enkelvarianten med sitronsorbet. Kan jeg få en nøye forklaring på hvordan man går frem?

1. Kjøp sitronsorbet.
2. Legg kule i glasset.
3. Hell sjampis over.
4. Server.
5. Spis.
6. Ta av bordet.
7. Vask opp.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:18   #31
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Jeg blaaser i aa planlegge dessert. Orker aldri noe mer etter pinnekjöttet uansett. Jeg lager kaffe, setter frem noen kaker, pisker litt krem til, gjerne med multer i, ogsaa spiser man noe hvis man orker. De fleste orker ikke. : pinnekjöttelsker:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:50   #32
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

1. Kjøp sitronsorbet.
2. Legg kule i glasset.
3. Hell sjampis over.
4. Server.
5. Spis.
6. Ta av bordet.
7. Vask opp.

Det er rett og slett genialt!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:51   #33
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Syndere! Syndere, sier jeg dere. Thi, hvor er karamellpuddingen?

Jo, du sier noe. Men det er noe med det totale fettsjokket man får om man følger opp pinnekjøtt med karamellpudding. (Jeg kommer sikkert til å gjøre det på julaften likevel.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 23:11   #34
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Vi må ha riskrem - eller ris a l'amande, som er riskremen med hakkede mandler i ( som er den de bruker i Danmark, forresten). Vi må ha den, for det er i den mandelen er hos oss. Ganske krevende øvelse, siden riskremen er full av hakkede mandler. Man må lete etter den glatte, runde....

Å bruke pepperkaker i kjeksbunnen til ostekake er grei skuring. Personlig er jeg sterk tilhenger av HÅNDKNUSTE kjeks, ikke blenderknuste. Jeg syns kjeksbunnen blir altfor kompakt og hard med blenderknuste kjeks.

Pepperkaker er også veldig godt med blåmuggost på, kan være et alternativ til dem som ikke liker søtt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 06:31   #35
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men det er noe med det totale fettsjokket man får om man følger opp pinnekjøtt med karamellpudding. (Jeg kommer sikkert til å gjøre det på julaften likevel.)

Jeg forstår ikke hva i alle dager du snakker om.

Pinnekjøtt og karamellpudding hører sammen som - eh, som - eeeeeh, som pinnekjøtt og karamellpudding! Begge deler må til!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 07:00   #36
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Jeg laget en sjampanjegelé med friske bær et år. Det var godt, friskt og veldig gøy med boblene på tunga når geléen smeltet i munnen!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 07:10   #37
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

1. Kjøp sitronsorbet.
2. Legg kule i glasset.
3. Hell sjampis over.
4. Server.
5. Spis.
6. Ta av bordet.
7. Vask opp.

.... og så imponerer det alle, og smaker nydelig også.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 07:50   #38
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Dronning Maud pudding. Eller fromasj er det vel egentlig. Eggedosis, pisket krem, gelantin, revet sjokolade. Lett og nydelig dessert som sklir ned helt av seg selv. Tipper Chanett har oppskriften, selv lar jeg alltid kokkesønnen eller kokkebarnebarnet styre med denne.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 08:08   #39
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Åh, her rmå jeg henge litt, kjenner jeg.
Pepperkakeis høres iallefall veldig godt ut.

Vi har noen år hatt karamellpudding men har oftest havnet på risgrøt med varm kirsebærkompott. Veldig godt men også veldig mektig etter en stoor ribbemiddag.

Jeg liker godt disse moussetypene fra Freia, jeg. Kan får alltid stappet nedpå litt dessert selv om man er mett.
Creme Bruleè er veldig godt.. har aldri prøvd å lage den selv da.
Eller hva med panna cotta?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 09:34   #40
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juledessertbrainstorming

Vi gjer nok som vanleg: innser at vi har spist alt for mykje til middag, og utsetter dessert til kaffien seinare. Men då antar eg at det står ein karamellpudding på bordet, evt. riskrem eller dronning Maud. Veldig tradisjonell med andre ord.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no