Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-11, 13:14   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Jeg gir meg ikke og etter uttallige forsøk på å lage karameller får jeg det aldri til.
Selv min venninnes karameller som blir myke og deilige, blir i mine hender stein harde.


Så er det noen som har en oppskrift på karameller som muligens kan bli vellykkede også hos meg?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 13:19   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Jeg har laget den oppskriften som ligger på http://detsoteliv.no/ (søk etter fløtekarameller) - og de har vært vellykket alle gangene jeg har prøvd.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 13:24   #3
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Ååh, ja. Jeg har planer om å prøve meg på karameller i år, så her skal jeg følge med
Er noen år siden sist jeg prøvde. Da ble jeg lei av å gang på gang ikke få ordentlige karameller.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 13:31   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg har laget den oppskriften som ligger på http://detsoteliv.no/ (søk etter fløtekarameller) - og de har vært vellykket alle gangene jeg har prøvd.


jeg tror faktisk jeg har forsøktm eg på denne oppskriften.
Steinharde.
Jeg tror kanskje jeg klarer å koke de for lenge selv om jeg tar karamellprøven.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 13:37   #5
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Hmm. Jeg har verken tresleiv eller tykkbundet kaserolle.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 13:37   #6
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 13:44   #7
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Hmm. Jeg har verken tresleiv eller tykkbundet kaserolle.

Jeg har en støpejernspanne jeg har brukt. Det har gått utmerket. Tror jeg brukte plastsleiv også.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:04   #8
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Mine blir alltid for myke. Fløtekarameller på tine.no er kjempegode, men mine ble altså mislykka i fjor.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 23:13   #9
Olivia81
Aktiv
 
Olivia81 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 150
Olivia81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Nå kom jeg på at jeg MÅ lage karameller til jul! De fra tine.no er spuergode

Olivia81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 15:24   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Opp med seg, jeg finner ikke oppskriften på tine.no og vil ha en skikkelig idiotsikker en.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 15:27   #11
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Disse ble helt fantastiske. Jeg doblet denne oppskriften i går og skal firedoble den i kveld. Utrolig enkle og kort koketid. http://kakerogkos.blogspot.com/2011/...arameller.html

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 15:30   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Takk for tips, Morella. Nå må jeg bare få tak i søtet kondensert melk da.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 15:34   #13
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Jeg bruker en oppskrift på passion4baking.no. Får ikke linket nå, men det er oppskriften i innlegget som er lagt inn 29. november i år jeg bruker. Kjempegode og enkle. Creamy Caramel heter di.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 15:53   #14
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Edit: limekarameller på tine.no. Jeg droppet limen og kokte for lenge, siden alle sier de skal koke så lenge. Prøver på nytt, de var ferdige med 20 min koketid.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 16:12   #15
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Jeg lagde fløtekarameller med 1 dl sirup, 2 dl sukker og 3 dl kremfløte og kokte i 45 min. Da var de for myke (da de var avkjølte). Da slang jeg hele greia i kjelen igjen, og kokte i 20 min til. Da var de for harde. :gah:

Men gode da, gidder ikke lage flere. Neste år blir det 53 minutter koking.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 16:14   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Det er bedre å bruke termometer og sjekke gradene istedenfor å telle minutter. Mine koker jeg til 120 grader, og de blir kjempegode.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 16:40   #17
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Takk for tips, Morella. Nå må jeg bare få tak i søtet kondensert melk da.

De fås i velassorterte dagligvarebutikker og innvandrerbutikker.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 17:39   #18
Supernala
Superkul
 
Supernala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 253
Supernala er litt kul
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Disse ble helt fantastiske. Jeg doblet denne oppskriften i går og skal firedoble den i kveld. Utrolig enkle og kort koketid. http://kakerogkos.blogspot.com/2011/...arameller.html

Disse fikk jeg og til! Utrolig gode

__________________
_____________
Stolt mamma


I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 17:48   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

http://snakk.klikk.no/Oppskrift/Fl%C...eller/12087985

Disse lagde jeg nettopp, og de var utrolig gode. (Og alle er borte nå). Brukte mye lengre tid på kokingen enn 10-15 minutter, men hadde svak varme og brukte termometer.

Ser det er en som klager i et innlegg under at de var steinharde og svidd etter ti minutter, men da har jo varmen vært altfor sterk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 21:57   #20
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Iddjåtsikker oppskrift på karameller

Termometer. Før jeg begynte å bruke termometer var det veldig tilfeldig om karamellene ble vellykkete, etter termometer blir de bra hver gang. Det er ikke antall minutter som teller når man lager fløtekarameller - det er gradeantallet. Og gradene stiger så raskt på slutten at det er umulig å beregne nøyaktig koketid. Du trenger termometer! ALLE trenger termometer!

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no