Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Godis man kan lage til jul

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-10, 13:20   #41
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Her .Jeg synes de der ser utrolig gode ut (og sjekk ut alle de andre fantastiske konfektene på den bloggen), og jeg har jo hjerteform til sjokolade også, egentlig isbitform fra Ikea, men de formene kan jo brukes til konfekt også og finnes i mange kule former.


OI! Takk. Må se om jeg får prøvd disse! Ellers skal jeg spare oppskriften til neste jul.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 18:59   #42
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Peparmyntestenger (dvs. kuler her i huset).

Kok graut av 50g kveitemjøl og 1 dl mjølk.
Avkjøl
Kna inn 1/2 kg melis og 6 dråpar peparmynteolje.

Trill kuler evnt. fingertjukke stenger og del opp.

Smelt 1 plate kokesjokolade (mørk) og 50g delfiafeitt. Avkjøl dette til det er lunkent.

Dypp kulene/stengene i sjokolade og rull i kokos.


Tips:
Bruk litt mindre delfiafeitt.
Smelt sjokoladen i vannbad.
Ikkje sikkert det er nødvendig med all melisen. Deigen kan fort bli for tørr og såleis vanskelig å jobbe med.
Strø kokosmasse på ei bakeplate med matpapir på, legg kulene/stengene på og strø kokos over. Legg dei over på ny bakeplate med matpapir og set i kjøleskap eller ut i kulden. Etter kort tid er dei klare for å kakeboksen. Bør oppbevarast kjølig.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 19:21   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Jeg skal absolutt lage disse peppermyntestengene, men er kokosen særlig viktig? Jeg elsker kokos, men følte litt for å lage disse uten. Kan jo lage noen med og noen uten og se hva jeg liker best.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 19:47   #44
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Nå har jeg laget fibi sine fudge, og de ser veldig fine ut. Første gang jeg faktisk får til fudge, de andre gangene jeg har prøvd har det bare endt med noe smulete greier, men dette her så veldig lovende ut. Takk for oppskrift!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 22:56   #45
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skal absolutt lage disse peppermyntestengene, men er kokosen særlig viktig? Jeg elsker kokos, men følte litt for å lage disse uten. Kan jo lage noen med og noen uten og se hva jeg liker best.

Tja, eg er ingen fan av kokos, men synes det er eit must her. Svigermor hadde kakestrø på nokon. Det funkar sikkert det også.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 23:02   #46
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Jeg har laget appelsinkonfekt etter oppskriften på Det søte liv, og de er veldig gode, men noe forferdelig kliss å lage. Dessuten strevde jeg en del med å vurdere når sukkerlaken hadde kokt nok inn, for det er umulig å vite hvor tykk/seig den blir når den er avkjølt før den faktisk er avkjølt. Men nå har jeg litt erfaring til neste gang, i alle fall.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 20:56   #47
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Fløtekaramellene mine:


Du trenger:
50 gram smør
3.3 dl fløte (1/3 liter)
2.5 dl sirup (jeg brukte lys)
300 gram sukker
3-4 ts godt vaniljesukker med ekte vanilje (Ikke vanilinsukker! Bruk heller vaniljestang)

Smelt smøret i en stor gryte. (Karamellmassen "vokser" når den begynner å koke, så den trenger litt ekstra plass.) Rør inn fløte og sirup, og rør til sirupen har løst seg opp. Ha i sukker og vaniljesukker, og kok opp under omrøring. Her er temperaturen viktig. IKKE kok på for høy varme. Det svir seg, bobler over, og blir bare kliss. Min komfyr har temperaturer fra en til seks, og jeg har den konsekvent på fire. Medium temp, med andre ord. Fortsett å røre nesten hele tiden mens karamellen koker. Fra å ha en beige farge vil den bli gradvis mørkere, og massen vil reduseres til en mer seig guffe. Ta karamelltesten* med jevne mellomrom, og når massen "består" testen, er den klar.

Ha massen over i en folie- og papirkledd form, og la den stivne. Før den er helt stiv skjæres/klippes den i biter. Ønsker du hardere karamell som er mer lik drops koker du den lengre. Jo lenger den koker, jo stivere blir den. Pakk bitene i cellofan (kjøpes i bokhandel), og gjør deg klar til å motta heder og ære.

Jeg har såvidt prøvd meg med smakstilsetninger. Har laget en batch med romessens som ble helt fantastisk gode, og har planer om å teste både kakao og havsalt.

*Karamelltesten: Ha en teskje av karamellmassen oppi et glass kaldt vann. Når det dannes en kule som kan formes med fingrene er karamellen klar.

Jeg laget disse nå, men har sikkert kokt dem litt for kort for de ble litt for myke. Men smaken var super! En annen ting var at de satt fast i papiret Måtte pirke av papiret en remse om gangen. Kan det ha noe med at jeg bare kledde formen med matpapir? Hadde hverken bakepapir eller alu folie tilgjengelig.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 21:04   #48
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Matpapir funker dårlig, ja. Bakepapir er tingen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 21:49   #49
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Matpapir funker dårlig, ja. Bakepapir er tingen.

Bra det var det som var problemet og ikke noe annet jeg hadde gjort feil. Var tom for bakepapir og alufolie og kunne ikke kjøre fra den kokende karamellmassen

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 21:57   #50
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Bra det var det som var problemet og ikke noe annet jeg hadde gjort feil. Var tom for bakepapir og alufolie og kunne ikke kjøre fra den kokende karamellmassen

Mulig det hadde fungert å smøre med rikelig med olje? Men jeg vet ikke, jeg har ikke prøvd det selv.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 22:30   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Karamellene var i hvert fall ikke noe problem å få av da vi brukte bakepapir. Men de satt litt fast i cellofanen, noen av dem.

Bergensis: HJELP, jeg har laget deigen til peppermyntestengene nå, men den ble jo veldig klissete, altfor klissete til å lage kuler eller stenger av? Jeg brukte nøyaktige mål fra oppskriften. Nå har jeg satt massen i kjøleskapet for å stivne mer, men jeg er redd det blir en veldig sen kveld i dag ja ... Sukk. Hva skjedde?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 23:28   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Jeg hadde mer melis i og da gikk det greit. Kulene seg litt sammen da, men nå ligner de litt på den der "Mintkaka". Jeg satte dem i fryseren litt, og skal ha sjokolade og kokos på snart. Røra var fantastisk, smakte jo faktisk som Mintkaka og! Elinblu hadde nok likt disse, er det ikke hun som elsker Mintkaka? Slafse! Jeg fikk ca. 60 stk men må lage ny porsjon allerede i morgen tenker jeg.

Glem bountykulene, disse var sinnssykt mye bedre!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 00:07   #53
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Baileyskuler:

500 g marsipan
1 dl Baileys
Melis
Kokesjokolade
O'boy

Bland Baileys, marsipan og melis til ønsket konsistens.
Trill kuler som du dypper i smeltet sjokolade og ruller i O'boy.
Enjoy.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09

Sist redigert av Enhjørning : 21-12-10 kl 01:06. Årsak: Det snek seg inn en ekstra "Trill kuler" nederst. What?
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 00:31   #54
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Jeg har også laget baileyskuler, men jeg tok den enkle varianten og blandet så mye baileys inn i marsipanen jeg bare fikk til, trillet kuler og dyppet i mørk sjokolade, og rev mørk sjokolade over der igjen.
Så, med andre ord droppet jeg melis og O'boy.

Gubben var forøvrig smørblid og fornøyd med sine cognackuler laget på samme måte.

Forresten brukte jeg marsipanen fra IKEA med 60% mandler. Den var fantastisk god!!

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 00:33   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Forresten brukte jeg marsipanen fra IKEA med 60% mandler. Den var fantastisk god!!

Var den? Good! Jeg kjøpte en i forrige uke, ligger i skuffen. Odense skryter jo av at de har høyest mandelinnhold på markedet med sine usle 50 %.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 00:49   #56
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Jeg var i utgangspunktet skeptisk, men her totalt overbevist! Og lykkelig for at jeg kjøpte to i samme slengen.

Men, de som liker det søtere enn søtes vil nok foretrekke odense.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 12:16   #57
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Jeg har også laget baileyskuler, men jeg tok den enkle varianten og blandet så mye baileys inn i marsipanen jeg bare fikk til, trillet kuler og dyppet i mørk sjokolade, og rev mørk sjokolade over der igjen.
Så, med andre ord droppet jeg melis og O'boy.

Gubben var forøvrig smørblid og fornøyd med sine cognackuler laget på samme måte.

Forresten brukte jeg marsipanen fra IKEA med 60% mandler. Den var fantastisk god!!

Kan man bruke kransekakemasse i stede for marsipan.... eller blir det bare rart?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 13:00   #58
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

La ut denne på bloggen, men kan jo legge den her også. Disse er fantastisk gode og har helt riktig konsistens, og er utrolig enkle å lage.

Hjemmelaga marshmallows

9 plater gelatin bløtlegges i 140 ml vann

450 g farin
1 ss flytende glukose
200 ml vann

Dette kokes opp på maks varme og det skal koke inn til blandinga er 127 grader. Når temperaturen er riktig, klemmes vannet av gelatinplatene, og de legges forsiktig i sirupen. Det vil boble opp, så pass på fingrene, det er varmt!

Stivpisk to store eggehviter. Fortsett å piske mens den varme sirupen helles i en tynn stråle. Ha i 1 ts vaniljeekstrakt (eller essens). Fortsett å piske i ca 10 minutter til blandingen holder fasongen på vispene.

Smør en form (20x30) med et tynt lag olje. Sikt en blanding av melis og maisstivelse over formen. Vær raus, vi vil ikke at sukkermassen skal klistre seg i kantene. Hell deretter sukkermassen i formen, jev den ut med en fuktig kniv. Sikt melis/maisenna over toppen, la stå i minst en time til marshmallowen har stivnet. Sikt melis/maisenna over et bakepapir, og hvelv formen. Skjær i biter som vendes i melis og maisenna nok en gang. Personlig foretrekker jeg å vende i maisenna med bare bittelitt melis for at det ikke skal bli for søtt.
Oppbevares tørt, i en tett boks. Nam-nam

Disse er megagode hvis de tres på spyd med friske jordbær.

Flytende glukose? Hvor kjøpes det?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 13:21   #59
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Kan man bruke kransekakemasse i stede for marsipan.... eller blir det bare rart?


Tja, si det. Teste ut med et par kuler kanskje?

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 16:57   #60
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godis man kan lage til jul

Her er forresten kakaopinnene mine.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no