Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-12, 11:05   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Jeg har av og til brukt Torosaus i nøden, men faktisk er det en som er ganske så god (jeg ble overrasket, for jeg synes det meste fra Toro smaker kunstig og salt). Denne. Jeg synes den er knallgod, faktisk. Så jeg skal innrømme at jeg har kjøpt den endel ganger.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 12:13   #62
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Bruker "passe" bunn som jeg lager så løs at jeg slipper å kjevle, trykker den bare utover. Så har jeg på saus; enten hjemmelagd eller rett og slett peppes sin. Masse ost og på toppen fyll som f.eks:

Pepperoni, løk og annanas

Tacokrydra karbonadedeig(rester fra taco), små hvitløks-kjøttboller(peppes sine), paprika, mais og løk.

Biff i små strimler med bittelitt olivenolje og masse deilig krydder på(liker godt peppermikser f.eks), fersk sjampinjong og rødløk i strimler - og av og til bacon i tillegg, da dropper jeg salt på biffen.

Og så har jeg åtti-tallsklassikeren med kjøttfyll og ost på toppen. Eller en tacovariant hvor jeg steiker karbonadedeig, løk, paprika,tomater og mais og har på tacokrydder. Har ev. salsa nederst på bunnen men ikke alltid. Ost og salte tortillachips på toppen.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 15:39   #63
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Gulrotpizza har jeg smakt, men potet har jeg verken sett eller hørt om før. Er det potetskiver?

Ja!
Bare skjær dem tynt og legg dem oppå osten, da blir de jo faktisk ganske kokt/stekt i ovnen.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 17:35   #64
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Ja!
Bare skjær dem tynt og legg dem oppå osten, da blir de jo faktisk ganske kokt/stekt i ovnen.

Det hadde vi i går, det kjempegodt! Vi hadde tomatsaus, revet mozzarella, rødløk i ringer, cherrytomater i små skiver, potetskiver og grovkvernet sort pepper.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 00:03   #65
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Ja!
Bare skjær dem tynt og legg dem oppå osten, da blir de jo faktisk ganske kokt/stekt i ovnen.

Jeg pleier legge tynne skiver med rå potet under osten. Blir de litt sprø når du har dem på toppen?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 20:25   #66
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Samtidig?

Er det feil også, nå da?

Neida. Nå tok jeg og ramset opp det vi varierer med.

Jeg liker kombinasjonen tomatsaus, revet ost, beiken, blåmuggost, halve cherrytomater og portvinsstekt sjampinjong.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 13:04   #67
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Potet er genialt øverst på pizza passer man på å skylle potetskivene og å ha på olje og salt, så blir det potetgull. Og alle vet jo at potetgull på pizza er digg.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 14:38   #68
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Det er ikke så ofte vi lager pizza lengre egentlig, uvisst av hvilken grunn for vi liker det begge veldig godt. Når vi først lager det er det en "god gammeldags" 80-tallspizza vi lager, basert på en oppskrift i et hefte gitt av et eller annet ukeblad og Ingrid Espelid. Hehehehe... Den har opp gjennom årene blitt såpass spesial-tilpasset at da jeg fant igjen det brune gamle heftet i skapene til moren min sist gang jeg var hjemme, ble jeg faktisk ganske overrasket over forskjellen. Heftet er såpass gammelt at oppskriften er introdusert med en forklaring på hva pizza er, og med tips om at dette er en rett som passer bra for sammenkomster for ungdom, og at bowler er god drikke til.

Men det er en sånn tykkbunnet langpannepizza med tykk, sammenkokt kjøttsaus som fyll (kjøttdeig, tomatpuré, løk, krydder, vi bruker også hermetiske tomater selv om det ikke står i oppskriften), vi bruker skiver av tomat og sopp oppå kjøttsausen, deretter et godt lag med revet ost (vi bruker 4 sorter).
Vi kaller den "sett-inn-etternavnet-mitt"-pizza.

Jeg liker veldig godt sånne tynne, i talienskinspirerte pizzaer, men av en eller annen grunn har vi aldri laget det hjemme selv enda.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 14:49   #69
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Vi lager pizza ganske ofte.

Vi lager egen saus bestående av løk, hvitløk, hermetiske tomater og krydder. Oppå dette har vi peppes kjøttboller (knerten spiser alles kjøttboller), bacon, pepperoni, mais i store mengder og ost. Noen ganger skjærer jeg sopp i tynne skiver og legger det på toppen, men det er det bare jeg og mannen som liker.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 15:23   #70
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Potet altså?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 15:32   #71
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Det er sjelden vi lager pizza, og enda sjeldnere vi lager den varianten jeg liker, siden jeg er den eneste i familien som liker den. Det ligger oppskrift i Irmas kokebok, men ut i fra hukommelsen er det hjemmelaget tomatsaus, spekeskinke (øverst oppå alt det andre), skivet mozarella, cherrytomater og sjampinjong. Med rømme, revet parmeasan og ruccola oppå den ferdigstekte pizzaen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 20:06   #72
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Potet altså?

Pizza bianca med potet, pære og pecorino.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 20:50   #73
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Potet altså?

Jupp, det der var min reaksjon også første gang. Det er faktisk godt!

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 20:54   #74
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Her er det svigermors pizza fra 70 og 80 tallet som er den eneste som duger. Og da lager mannen middag så det er helt greit for meg.

Tjukk bunn og masse fyll med røkte kjøttpølser, løk, mais, tomatpure og dyngevis med ost på toppen. Det blir en voldsom høy sak. Og godt er det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 21:09   #75
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Jeg lagde en veldig god pølsepizza med salsiccia for noen helger siden. Jeg kjenner at det er noe jeg vil gjenta. Det var en mellomtykk bunn, en god tomatsaus også pølser og ost. Cherrytomater på toppen.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 21:16   #76
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Sist lagde vi tynn, italiensk pizza med hvit saus (creme fraiche), mozzarella, pinjekjerner, serranoskinke - farlig godt!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 21:21   #77
Silje sol
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 292
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Vi gjør sånn; grov pizzabunn, hjemmelaget tomatsaus (med soltørkede tomater og basilikum) og mozarellaost. Inn i ovnen.
Når den er ferdig legger vi over spekeskinke, ruccola, pinjekjerner, parmesan og drissler over litt olivenolje.

Nam!

__________________
Jente 07 & gutt 09.
Du kommer sikkert til å gjøre mye dumt, men gjør det med begeistring!
Silje sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no