Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-11, 10:15   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

17. mai nærmer seg med stormskritt, og jeg vet ikke helt hva førsteklassingen skal ha på seg. Han skal gå i tog i år, og vi trenger nye klær fra innerst til ytterst. Han er ikke spesielt glad i å pynte seg i tradisjonelle penklær, men liker å føle seg fin og kul. Jeg tenker å kjøpe ny bukse, genser/skjorte og jakke.

Hva skal deres gutter ha på seg på 17. mai? Tips til tøy som ikke er i bunad/festdrakt/dress-kategorien?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 10:17   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.844
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Min skal sikkert ha på seg dress.
Han liker å pynte seg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 10:18   #3
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.527
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Storebror skal være rosaruss, så han skal vel ha på seg rosarussklærne. Jeg tror kanskje at han ellers skal ha en dongeribukse, skjorte og vest sånn i reserve.

Lillebror vet jeg ikke helt. Om bunaden passer blir det det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 10:19   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.888
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Mine elsker å pynte seg, så her går det i dress. Faktisk så kunne eldste hatt på seg dress hver dag, og synes det er urettferdig at voksne kan ha det på hver dag.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 10:20   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.767
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Litt pen bukse og skjorte foretrekker min gutt. Jeg synes det er viktigere at han er komfortabel enn at han fyller en uskreven dresskode. Olabukse i den sammenhengen har han ikke spurt etter enda, men det ville da isåfall blitt nyinnkjøpt for anledningen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 10:24   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Litt pen bukse og skjorte foretrekker min gutt. Jeg synes det er viktigere at han er komfortabel enn at han fyller en uskreven dresskode. Olabukse i den sammenhengen har han ikke spurt etter enda, men det ville da isåfall blitt nyinnkjøpt for anledningen.

Det er det vi har brukt også. Hvor pleier du å kjøpe? Jeg har ikke hatt anledning til å ta den helt store runden i butikkene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 10:26   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.767
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Han har en lys sak nå, innkjøpt på Cubus i fjor. Den har vi brukt til penbukse i vinter. Jeg synes bukser generelt sett er en mare å finne nå siden han må ha 146 i høyden, men nærmest kunen brukt 104 i livet. Olabukser har jeg ofte kjøpt på HM, de har en smal modell som passer hans fasong.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 10:31   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

finne nå siden han må ha 146 i høyden, men nærmest kunen brukt 104 i livet.

Vi har samme problemet. Jeg har funnet mye med god passform fra Mexx.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 11:09   #9
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

En pen men casual bukse, f.eks chinos...en skjorte og vest. Det er vel både komfortabelt og pent ...og klær man får brukt om igjen.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 11:10   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Jeg hadde liksom håpet at noen kunne vise meg bilder og tipse meg om butikker i denne tråden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 11:12   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Jeg har bestilt dette på zara:




Jeg ønsker meg egentlig mer utvalg av blazere til store gutter, jeg synes dress blir så innmari formelt og kunne godt tenke meg litt røffere blazere som kan brukes til jeans og andre bukser.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 11:50   #12
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.024
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Finere bukse, skjorte og en vest ser ofte veldig fint ut, og er ikke like formelt som dress.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 11:58   #13
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Jeg pleier å kjøpe pentøy til Storebror på Benetton. Buksene der er fine i passformen til en lang, smal gutt, og skjortene er pene.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 14:19   #14
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Jeg syns merket Poppy Rose har endel fint til gutter til 17. mai.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 14:25   #15
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Eg synes ei litt finare bukse, vest og skjorte er fint uansett alder.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 14:48   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?


Fra virrevapp

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 14:50   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Den ble litt for dress. Men det fra Zara kan funke. Men kanskje en litt annen jakke. Den bør ha litt større bruksområde enn akkurat 17 mai, og det kommer ikke en dressfasongjakke til å ha hos oss. Jeg husker da jeg var liten hadde alle gutta sånn catalinajakke. Var det ikke det det het?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 14:52   #18
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Jeg vil ha bunad, de vil ha joggebukse. Vi ender nok et sted midt imellom. (Altså, jeg har jo bunad, men jeg vil at ungene også skal ha. :forklarer: )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 15:00   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Tøff skjorte over t-skjorte er ganske populært nå og kan være både fint og tøft. Som dette fra ellos, men jeg ville nok valgt både en annen skjorte og t-skjorte.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 15:13   #20
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutt, som ikke er festdrakt, bunad eller dress?

Min eldste skal ha denne buksa, den cardigan og en hvit langarmet t-skjorte inni. Nye Geoxsko. Super tøff og enkelt. Fra Pomp De Lux.



Mellombror skal ha samme buksen men denne skjorten og han også hvit langarmet t-skjorte + ny Geox:


De liker ikke pynte seg, så bunadstiden er forbi. Dessverre. Da kjører vi stilen, ny, tøff, fin og praktisk, samtidig.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no