Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

17.-maiklær for 7-åringen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-12, 10:59   #21
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.maiklær for 7-åringen

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det er bukse som er utfordriniga ja. Til bursdager får han gå i pene jeans og skjorte, men ikke til jul og 17.mai, tenker jeg.

Selv hadde jeg på meg pene hverdagsklær til 17.mai jeg altså. *humrer over 17.maibildet hvor jeg utgrått står på bildet med E.T - genser som min mor har satt strikk i øverst i halsen fordi den var for vid i følge henne.

Propellen går også sånn i bursdager.
Jeg er vokst opp med at på 17 mai skal vi være fine og ikke komfortable...
Vel, sånn har jeg blitt og, men etter tog og leker på skolen skal han få skifte om han vil.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 13:14   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.maiklær for 7-åringen

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg er vokst opp med at på 17 mai skal vi være fine og ikke komfortable...

For en tullete regel. Det går fint an å være både fin og komfortabel. Om man vil være ukomfy selv er så sin sak, men å skulle plage ungene sine med det? Fysj.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 13:19   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.maiklær for 7-åringen

Denne tråden har vi da hatt før? Knis.

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Pompen har fått ny festdrakt i år. Han har aldri hatt noe annet på 17.mai, og føler seg veldig fin i det. Han liker også å være tøff, men han liker veldig godt å pynte seg med festdrakten også. Da er han skikkelig pyntet sier han. Og det er han jo. Med sølje og det hele. Jeg vet ikke helt når jeg synes de blir for store for det? Blir guttene noen gang det? Og hvorfor er det isåfall forskjell på gutter og jenter på det punktet? Jentene kan jo bruke festdrakt helt til de evt får bunad til konfirmasjonen. Så hvorfor gjelder ikke det samme guttene? Eller gjør det det?

Min vokste ut av sin bunad i sjette, så i sjuende klasse brukte han dress. Hadde det vært opp til han hadde han fortsatt med bunad.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 16:11   #24
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.836
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17.maiklær for 7-åringen

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg vet ikke helt når jeg synes de blir for store for det? Blir guttene noen gang det? Og hvorfor er det isåfall forskjell på gutter og jenter på det punktet? Jentene kan jo bruke festdrakt helt til de evt får bunad til konfirmasjonen. Så hvorfor gjelder ikke det samme guttene? Eller gjør det det?


Jeg tenker det at det er få som investerer i skikkelig bunad til konfirmantguttene fordi de er langt i fra ferdig utvokst. Guttene vokser jo i noen år lenger enn jentene.
Det er forøvrig kjempeflott med menn i bunad. Her har pappaen bunad, og vi kommer til å kjøpe bunad til sønnen vår når han er voksen hvis han vil ha.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 17:10   #25
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: 17.maiklær for 7-åringen

7-åringen elsker å gå i bunad/festdrakt, han føler seg fin, så jeg har kjøpt ny til han i år.

Vi skal i dåp seinere i år, og han har flere fettere som arver, så klærne blir godt brukt for pengene.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 17:37   #26
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17.maiklær for 7-åringen

Snart åtteåringen er en enkel sak, han kler seg i det jeg sier han skal ha på seg. Han som snart fyller 6 år derimot. *svett* Det skal være kult, ellers nekter han plent å bli med å gå i tog.

Tenker jeg går for nye svarte relativt pene bukser til begge. Så får vi se hva lillebror eventuellt krangler seg frem til. Storebror får seg nok en ny skjorte og kanskje en vest.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 18:28   #27
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: 17.-maiklær for 7-åringen

Mellomste hadde festdrakt i første klasse. Husker ikke om han hadde den i andre klasse også, men tror kanskje det. I fjor var det vel dressbukse og blazer tror jeg. I år skal han ha lyseblå skjorte og enten en Jean Paul dress etter storebror, eller dressbukse. Bør vel kanskje finne ut det, for han har ingen jakke som passer nå tror jeg.
Tolvåringen ønsker seg ny dress, jeg tenker han kan bruke dressen fra Lindex.... Han har ikke brukt festdrakt på mange år, men ønsker seg ordentlig bunad til konfirmasjon.
Synes det er SÅ kjedelig og trist med de som kommer i olabukse og vanlig genser i toget....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 18:45   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.maiklær for 7-åringen

Tiåringen skal gå i lysebrun dress med vest, etter eget ønske. Han ønsket seg dress som pappa og storebrødre, og følte seg veldig fin med den i fjor på 17. mai.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 18:48   #29
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.857
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.-maiklær for 7-åringen

Snart 6-åringen skal ha på seg festdrakt eller chinos og skjorte. Må ut å finne en jakke han kan ha på.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 19:14   #30
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: 17.-maiklær for 7-åringen

Åtteåringen skal ha penbukse og matchende vest, skjorte og nye Converse. Han nektet festdrakt allerede i fjor.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no