Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-22, 22:17   #121
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Blir ikke produktene litt gamle, når det er fjorårets kalender?

Nei det tenker jeg ikke, bruker fortsatt produkter fra fjorårets kalender, fungerer helt fint.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 06:58   #122
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor?

Blant annet her.

Men så er det presisert at det er produkter "til han og henne" i kalenderen, hvilket vel betyr at det er enda flere "til han-produkter" i den enn det har vært før, og jeg foretrekker produkter kun til henne (mannen og sønnen min liker ikke produktene fra Rituals så godt).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 08:02   #123
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor?

https://www.rituals.com/no-no/the-ri...2-1114275.html

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 08:02   #124
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Det ligger liste på innhold av hver av dem. Helt enig i at herre-produkter klart trekker ned verdien av kalenderen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 09:04   #125
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Kjøpt 6 gaver til til kalenderen, så da er jeg halvveis

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 15:47   #126
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

herreprodukter gjør den jo relativt lite aktuell å gi til en tenåringsjente f.eks.

eller meg for den del, skal jeg ha en egokalender, så skal den være til meg. MEG!

(Jeg kommer trolig til å ende med å si at jeg velger mannens "et sjokoladehjerte i hver pose"-kalender i år. Han mener det så inderlig godt, og jeg hr prøvd diverse feridg kjøpte de siste årene, jevtn over, joda, essie sin likte jeg, men jeg har nok neglelakk nå... og de andre, nja, jo, joda, men det er så mye jeg ikke bruker, og jeg har fått nok nå" så, spise-kalender er nok tingen for meg

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 16:04   #127
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Etter å ha vært lite fornøyd med ulike kjøpte sjokoladekalendere de siste årene kommer jeg til å gjenta suksessen fra i fjor hvor jeg kjøpte 24 biter håndlaget belgisk konfekt fra en spesialforretning og fordelte dem i en kalender jeg har fra før. Da visste jeg at det ville bli skikkelig god sjokolade hver dag.

Barna får hjemmelaget kalender som vanlig. I fjor ønsket guttene seg bare spiselige ting (veldig greit for meg, småstæsj til store gutter er vanskelig) mens lillesøster ville ha en blanding av spiselige ting og annet (neglelakk, hårpynt, badebomber, julepysjamas o.l.). Ting til kalenderne er sånt jeg ofte plukker med meg når jeg ser noe de vil like så jeg pleier alltid å være ferdig med den i god tid.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 16:07   #128
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

jeg har begynt å plukke med meg småting til kalendren for mine unger også. Mine er fortsatt der at alle tre vil ha en pakk lego fordelt over ca halve kalenderen da, også en del tradisjonelle ting/aktiviteter de får hvert år, også fyller jeg opp med godteri.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 16:24   #129
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har planer om å lage en juleeske og sende til ungdommen på folkehøgskole i slutten av November. Kanskje en adventskalender, kakaoposer, en boks pepperkaker og litt pynt til rommet.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 16:33   #130
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Vi reiser til Spania i jula. Jeg og ungene har ikke vært der siden juli 2019, eller Storebror var en tur nå i august da.
Men det er siste sjanse for å få med oss Samboeren, før han begynner med dialyse. Da blir det så mye styr at det ikke er verdt det.

Jeg både gruer og gleder meg, verste er jo at hunden må på hundepensjonat.

Men det betyr også at jul blir veldig nedtonet her hjemme i år, da vi reiser 11 desember. Og kommer hjem i mellomjula.
Og jeg skal levere semesteroppgave og ha eksamen mens vi er i Spania, men det ordner seg.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 11:59   #131
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Her er oversikten over årets kalendere fra Nettavisen.

https://www.nettavisen.no/shoppingti...-95-3424304346

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-22, 21:00   #132
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg er ferdig med adventskalenderen til jentene så nær som en flax-adventskalender som ikke er kommet i salg enda, tror jeg.
-Og i dag kjøpte jeg julegave til mannen. Bestilte billetter til Chess på nyåret.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 15:44   #133
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Litt småsyk dag på hjemmekontor og jeg trengte en oppmuntring. Så nå har jeg begynt å høre på Julestemning med Live Nelvik og Ronny Brede Aase fra i fjor. Deilig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 16:14   #134
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

Mannen er livredd for stearinlys, så i dag har jeg smeltet om et stort duftlys med julelukt til wax melts. Har en sånn elektrisk lampe til å smelte dem på, så det syns han er ok. Men nå lukter hele huset jul.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 18:29   #135
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Vi reiser til Spania i jula. Jeg og ungene har ikke vært der siden juli 2019, eller Storebror var en tur nå i august da.
Men det er siste sjanse for å få med oss Samboeren, før han begynner med dialyse. Da blir det så mye styr at det ikke er verdt det.

Jeg både gruer og gleder meg, verste er jo at hunden må på hundepensjonat.

Men det betyr også at jul blir veldig nedtonet her hjemme i år, da vi reiser 11 desember. Og kommer hjem i mellomjula.
Og jeg skal levere semesteroppgave og ha eksamen mens vi er i Spania, men det ordner seg.

Bare et lite tips; leste i fjor tror jeg at de skulle etableres ulike dialysesentre flere steder i DK blant annet for at folk på ferie kunne gå dialyse. Kanskje verdt å sjekke ut?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-22, 18:43   #136
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har hørt på julemusikk idag for det har vært en tung dag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-22, 18:44   #137
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Julemusikk.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 01:59   #138
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har pleid å bestille sjokoladekalender fra Lindt, men nå sender de ikke til utlandet lenger. Krise!

Jeg finn reklame på Facebook i dag om Lindt sin norske nettbutikk. https://www.lindt.no/no/

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 08:55   #139
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Bare et lite tips; leste i fjor tror jeg at de skulle etableres ulike dialysesentre flere steder i DK blant annet for at folk på ferie kunne gå dialyse. Kanskje verdt å sjekke ut?

Ja, det er mulig i utlandet. Men ganske mye styr. Men godt mulig at når vi er vant til det, så går det greit. Akkurat nå er det bare overveldende, hehe.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 09:35   #140
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg finn reklame på Facebook i dag om Lindt sin norske nettbutikk. https://www.lindt.no/no/

Takk skal du ha.

Jeg vet om den og der er utvalget dessverre veldig begrenset, men jeg skal følge med for å se om det dukker opp noen mer julete utover høsten. Jeg ser de har den ene kalenderen, som vi pleier å betale 15 Euro for, og den koster her 475 kroner!

Mannen skal nok ha en Sveitstur i høst, det spørs om ikke vi betaler for billetten hans med det vi sparer på sjokoladekalendere når han kan ta dem med i kofferten.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no