Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Da damene dro" på tv2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-09, 22:23   #161
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Tro meg, jeg har prøvd i 11 år. Tok meg 6 år for å få han til å henge opp våte håndklær etter dusjen. Han henger dem opp nå da, heldigvis.

Han er flink på mange andre områder, så jeg er fornøyd. Jeg lar gutta hjelpe meg hjemme ja, og skal ikke la dem bli late. De må jobbe for ukelønn og premier. Jeg får skylde på svigers som sydde digre puter under armene på han.

Hvis du lot ham kaste våte håndklær på golvet på badet i seks år, så tror jeg kanskje du må ta et snev av medansvar for putesyinga.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 22:30   #162
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg ryddet opp etter han.............:hihi:

Jeg klarer ikke rot eller klær liggende overalt, jeg rydder nesten hele dagen. Er litt ryddefreak. Klarer ikke å vente i 2 uker på at han kanskje vil begynne å støvsuge. Jeg gjør det jo så fort selv. Jeg liker å rydde, ordne og styre jeg. Er ikke flink med mat da, så der kunne han bidratt litt mer. Jeg er en elendig kokk, men prøver så godt jeg kan.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 22:37   #163
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.505
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Tro meg, jeg har prøvd i 11 år. Tok meg 6 år for å få han til å henge opp våte håndklær etter dusjen. Han henger dem opp nå da, heldigvis.

Hadde han bodd ilag med meg, så hadde han sannsynligvis vært litt mere lettlært. F.eks. når haugen på badegulvet ble for stor å skreve over, eller når det var fritt for håndklær. Hadde tatt atskillig kortere tid enn seks år, kanskje bare seks dager....

Men vel, jeg kjenner typen. Er du gift med broren min?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 22:37   #164
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Så "sinte" alle er på stakkars kråka??
Alle vet at menn er menn og damer er damer...vi blir ALDRI like! Vi har hull og dem har snabel..iallfall 1 forskjell vi aldri får gjordt noe med!!
Jeg er da enda glad vi er forskjellige jeg da...og at alle liker forskjellige ting... Noen menn bidrer mye hjemme, noen ikke, noen damer bidrar mye i hjemmet andre ikke.... Sånn er det med alt....
Lister meg ut av forumet i fred..

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 22:39   #165
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Det blir fort diskusjon på et diskusjonsforum, og fordommer baser på kjønn er vel en av de sikreste måtene å få en lang tråd på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 22:39   #166
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Hvem er sint?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 22:40   #167
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men vel, jeg kjenner typen. Er du gift med broren min?

Han har bare brødre, så tror ikke det. Mulig 6 år er lenge, men jeg ryddet alltid opp etter han. Skulle være snill og hjelpsom vet du. LOVE gjør litt blind vet du.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 22:40   #168
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Så "sinte" alle er på stakkars kråka??

En påstand? Et spørsmål? En insinuasjon?

Ingen er sinte på Kråka, vi diskuterer. Jeg tror for øvrig ikke hull&snabel er essensen i hvorvidt vi skal fortsette å kjempe for tradisjonelle kjønnsrollemønstre eller ei.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 22:43   #169
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvem er sint?

"sint"...... I annførsle..
Bruker kanskje ikke sånt her....gjør det i et annet forum jeg bruker...
Då får liksom ikke ordet sin fulle menig...om du skjønner?

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 22:43   #170
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Så "sinte" alle er på stakkars kråka??
Alle vet at menn er menn og damer er damer...vi blir ALDRI like! Vi har hull og dem har snabel..iallfall 1 forskjell vi aldri får gjordt noe med!!
Jeg er da enda glad vi er forskjellige jeg da...og at alle liker forskjellige ting... Noen menn bidrer mye hjemme, noen ikke, noen damer bidrar mye i hjemmet andre ikke.... Sånn er det med alt....
Lister meg ut av forumet i fred..

Så dermed er det greit at menn hiver håndklet på gulvet i seks år uten å plukke det opp? Fordi det er menn og vi er forskjellige? Du skriver at du er glad vi er forskjellige, mener du virkelig at det er greit når arbeidsfordelingen i hjemmet er veldig skjev? "Sånn er det med alt. ", verden går ikke akkurat videre med en slik holdning.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 22:53   #171
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

En påstand? Et spørsmål? En insinuasjon?

Ingen er sinte på Kråka, vi diskuterer. Jeg tror for øvrig ikke hull&snabel er essensen i hvorvidt vi skal fortsette å kjempe for tradisjonelle kjønnsrollemønstre eller ei.

Jeg synes bare dette med kjønnsrollemønster er så ...ja...vet ikke en gang hvilket ord jeg skal bruke... Men sånn i forhold til hjemmet, så synes jeg liksom det er litt opp til hvert par og avgjøre hva som er rett og riktig, hva som fungerer best...
I samfunnet i forholdt til jobb så mener jeg at vi alle klare det samme og det vi vil...der er ingen bedre enn noen...men i 2009 så er vel menn og damer ganske likestilt....?! (ganske...)
Jeg skal innrømme at jeg er ikke sånn veldig opptatt av dette kjønnsrollemønstret, for jeg gjør det jeg vil i forhold til jobb og hjemme så er det jeg som styrer husholdet, sånn har det blitt og jeg kan vel si at jeg liker det!!
Min sambo bidrer der det er nødvendig der og da, og vi er begge fornøyd!!

Og selvfølgelig skjønner jeg at detter er en diskusjon og mange folk og mange meniger..og det er jo det som er moro med forumet!!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 22:58   #172
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Ja det er utrolig at man ikke kan skrive eller si at man gjør mest av det praktiske hjemme uten å få pes for det. Jeg liker best at det skal se ordentlig ut her og da blir det meg som gjør det. Jeg liker jo å shine, pynte, ordne osv. Det kjekkeste jeg vet er å pynte til jul eller påske. Sambo har ikke den interessen. Skal jeg tvinge han til å være med å pynte huset da, mener dere? Er jo jeg som vet hvor alt skal stå.
Selv om vi lever i 2009, så må menn få lov til å si at de ikke vil vaske. Hvis damene ikke liker det heller, ja så skaff vaskehjelp. Verre er det ikke.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 23:00   #173
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Så dermed er det greit at menn hiver håndklet på gulvet i seks år uten å plukke det opp? Fordi det er menn og vi er forskjellige? Du skriver at du er glad vi er forskjellige, mener du virkelig at det er greit når arbeidsfordelingen i hjemmet er veldig skjev? "Sånn er det med alt. ", verden går ikke akkurat videre med en slik holdning.

Jeg synes det er greit at det er sånn om det er slik kråka vil ha det...!
Hos meg bruker vi skittentøyskurv.....
I forhold der mannen eller dame er under den ene så er det ikke greit at det er sånn( i forhod med store problemer)....men i et forhold med respekt for hverandre så synes jeg det er opp til hvert par å bli enige om hvordan man vil ha det....
Det finnes jo ingen fasit på husarbeidoppgavefordelingen.....

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 23:07   #174
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Ja det er utrolig at man ikke kan skrive eller si at man gjør mest av det praktiske hjemme uten å få pes for det. Jeg liker best at det skal se ordentlig ut her og da blir det meg som gjør det. Jeg liker jo å shine, pynte, ordne osv. Det kjekkeste jeg vet er å pynte til jul eller påske. Sambo har ikke den interessen. Skal jeg tvinge han til å være med å pynte huset da, mener dere? Er jo jeg som vet hvor alt skal stå.
Selv om vi lever i 2009, så må menn få lov til å si at de ikke vil vaske. Hvis damene ikke liker det heller, ja så skaff vaskehjelp. Verre er det ikke.

Og det er mitt poeng også...
Er jo ikke noe galt i at man liker å stelle hjemme?? Og handler ikke om en halv feit mann som sitter i god stolen sin, drikker cola og komanderer meg rundt...han gjør noe han liker og kan og som også kommer fam tilgode..
Han er feks akkurat ferdig med å bygge 2etg garasje...noe jeg aldri hadde klart..eller giddi... Synes ikke jeg kan be han etter en full dags jobb, lek med ungene, etter å ha lagt ene sønnen, vært ute å snekkret et par timer og så bedt han vaske en maskin med klær når han kom inn....
Nei, som oftest blir det slik man vil selv...iallfall har jeg fått det som jeg vil...

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 23:07   #175
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Vi har skittentøy korg vi og, men jeg vil håndklærne skal tørke før de kastes opp i, ellers er de ekle å vaske.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 23:11   #176
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Vi har skittentøy korg vi og, men jeg vil håndklærne skal tørke før de kastes opp i, ellers er de ekle å vaske.

Her henges dem også opp altså, men han legger ikke på gulvet..iallfall ikke nå lengre..
Tror ikke han har lagt akkurta det på gulvet..men kan sikkert nevne andre ting...

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 23:31   #177
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Det er så vakkert når likesinnede finner hverandre på nettet.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 23:32   #178
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Poenget her nå er vel ikke hvem som gjør hva i huset i hverdagen, det er jo snakk om når damene drar, at mennene burde klare å passe huset og barna uten at det ser ut som ensvinesti når en kommer hjem igjen. Jeg vet at E hadde klart å være hjemme uten problemer og jeg hadde sluppet å måtte skrubbe huset når jeg kom hjem igjen. Jeg syns det blir å sy gullputer under armene på mennene om de ikke engang klarer å legge klær i skittentøyet, men det er nå min mening og slik jeg vil ha det med den jeg er sammen med.


Sist redigert av Lita : 06-02-09 kl 23:32. Årsak: La til et ord.
  Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 23:32   #179
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

  Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 23:34   #180
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Akkurat nå er jeg så glad for at jeg er singel. Hvem pokker'n gidder å rydde opp andres rot i mange år?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no