Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Korpsfolk - hva er din favorittmarsj?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-20, 12:15   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Korpsfolk - hva er din favorittmarsj?

I "Hvordan har du det nå"-tråden har jeg et innlegg som jeg la inn etter å ha funnet et flott marsj-album på Spotify. Jeg ble så glad og smack! der satt 17. mai-stemninga!

Jeg elsker marsjer når sola skinner og bladene på trærne er nye og lysegrønne. Jeg har tusen gode minner fra tida i skolekorpset. Finnes det flere enn meg som liker marsjer? Hva er din favorittmarsj? Jeg har i allefall 3:

Hands across the sea
Mighty Mite
Valdresmars


Sist redigert av banana : 17-04-20 kl 12:42.
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 12:24   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korspfolk - hva er din favorittmarsj?

Jeg er jo egentlig hverken korpsmenneske eller marsjmenneske, altså i den forstand at jeg ikke har spilt noe relevant instrument selv og aldri vært i en drilltropp, men jeg elsker, elsker, elsker 17.mai, sa favoritter har jeg!

Valdresmarsjen! Den er så vakker. Jeg blir rørt bare ved tanken.

Holmenkollmarsjen minner meg om skilooping (sic!) fra studentdagene, ett av årets store høydepunkt! Så den blir jeg så alldeles lykkelig av!

Gammel jegermarsj ER 17. mai.

Den norske løve marsj er også veldig 17. mai.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 12:50   #3
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korspfolk - hva er din favorittmarsj?

Jeg er litt lei av Den norske løve og Gammel jegermarsj, selv om de får frem 17. mai-stemninga. Men hvis jeg velger så velger jeg tunge marsjer i moll - da blir jeg glad!

Også liker jeg en norsk ikke så veldig kjent marsj; SS Norway, som ble laget til dåpen av cruise-skipet, tror jeg. Jeg fant denne utgaven:


(Kilde: youtube.com)


Det er en sånn sommer-marsj, hvis det finnes en slik sjanger.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 13:00   #4
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.755
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korspfolk - hva er din favorittmarsj?

Elsker Kampeguttas melodi, og syns flere korps burde ha en sånn.

https://youtu.be/liECAJyYQPU

H. C. Lumbye var Tivolis komponist og har skrevet mye morsom og fin musikk, bla. Champagnegaloppen. Tror mange ikke vet at den er dansk, vet ihvertfall utdannete musikkfolk som var overbevist om at det var Strauss eller noe sånt.


(Kilde: youtube.com)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 13:09   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korspfolk - hva er din favorittmarsj?

Det er en haug med fine marsjer, men jeg kommer selvfølgelig ikke på en som skiller seg spesielt ut.
Bojarenes inntogsmarsj
Kronprins Olavs Honnørmarsj
Army of the Nile
The Footlifter

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 14:47   #6
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korspfolk - hva er din favorittmarsj?

Mange fine her i tråden.
I tillegg liker jeg Bandology


(Kilde: youtube.com)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 14:55   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korspfolk - hva er din favorittmarsj?

Jeg kan vel ikke kalle meg korpsfolk egentlig, siden verken jeg, mannen eller ungene er med i korps, men jeg er mer eller mindre oppvokst i korps, siden faren min var dirigent og jeg selv spilte i korps i flere år av oppveksten. Og så elsker jeg korpsmusikk, særlig på 17.mai.

Marsjene som er "mest 17.mai" for meg er typiske greatest hits, som:

-Defilermarsj
-Den Norske Løve
-Festmarsj
-Holmenkollmarsjen
-Stars and stripes (som selvsagt også er veldig UKA og "Strindens"-halloi i tillegg)

Ellers har jeg noen favoritter fra min egen tid i korps, som jeg ikke har sjans om å huske navnet på, så de spilles bare av inne i mitt hode.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 17-04-20 kl 15:03.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 15:12   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korspfolk - hva er din favorittmarsj?

Mange flotte forslag her, er enig i mye. I tillegg blir jeg i godt humør av Under blågul fana. Som en kompis sa: «Den marsjen har alt!» Den er riktignok kanskje ikke den rette å spille på 17. mai?

(Har ikke spilt i korps selv, men har korpsbarn.)

Washington Post har jeg forresten stadig på hjernen. Plagsomt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 15:55   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korspfolk - hva er din favorittmarsj?

Den norske Løve har jeg aldri spilt i alle fall, ei heller hørt tror jeg?

Jeg likte best å spille Dixieland Strut. Det var starten på min korpskarriere.

Ellers hadde min datters korps et samarbeid med et annet korps her i byen og spilte Farvel til en slavisk kvinne. Noe helt annet enn vanlige marsjer, men nydelig.


(Kilde: youtube.com)


Gammel Jegermarsj har jeg aldri likt, særlig ikke å spille.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 15:59   #10
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Korspfolk - hva er din favorittmarsj?

Gammel Jegermarsj er min favoritt. Elsker trombonene. Ellers husker jeg vi spilte Den Norske Løve og Drums and buggles for 30 år siden da jeg spilte i skolekorps. Holmenkollmarsjen er også veldig fin og lett å kjenne igjen.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 16:05   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korspfolk - hva er din favorittmarsj?

Jeg elsker King Size! Den er vanvittig kul med all grovmessingen.


(Kilde: youtube.com)


Stars and Stripes er jo klassisk marching band-materiale - men kanskje ikke helt det nivået noen skolekorps ligger på? Siden jeg har en fløytist i hus, legger jeg ut denne snutten.


(Kilde: youtube.com)

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 16:09   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korspfolk - hva er din favorittmarsj?

Kronprinsparets bryllupsmarsj er en av mine favoritter. Har ikke spilt den i gata, men på konserter.

I gata blir jeg helt varm om hjertet og nesten på gråten når vi nærmer oss rådhusplassen og spiller bysangen vår. Finnes neppe på spotify.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 16:11   #13
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korspfolk - hva er din favorittmarsj?

Farvel til en slavisk kvinne har jeg også spilt på diverse konserter.

Pink Panther og Just A gigolo/Ain't got nobody husker jeg som veldig kjekke å marsjere etter i min ungdom i daværende korps. Om det var så fint, det kan vel diskuteres.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 16:15   #14
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korspfolk - hva er din favorittmarsj?

Jeg elsker korps og 17.mai.

Noen av mine favoritter og har i eget marsjhefte er:
Farvel til en slavisk kvinne
Den norske løve
Kronprins Olavs hønnørmarsj
Gammel jegermarsj - den er et helvete å spille da, men veldig 17.mai.

Skolekorpset vårt spiller Dixieland Strut og den syns jeg det litt svung over. Vi har den ikke dessverre. Har korpset en flink trombonist er den skikkelig tøff.

Er ikke så veldig glad i Gamle Halden for eksempel.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 16:16   #15
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korspfolk - hva er din favorittmarsj?

Kom på en marsj til, Jegermarsj I.R. 18


(Kilde: youtube.com)

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)

Sist redigert av Fersken : 18-04-20 kl 00:09.
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 16:28   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korspfolk - hva er din favorittmarsj?

Pøblis: Takk for King Size! Den hadde jeg glemt at vi spilte i mine yngre dager. Den er jo så fin!

Har også spilt El Capitan av Sousa i et av korpsene jeg spilte i, men det var nok med voksenkorpset. Den er sånn passe synes jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 16:34   #17
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korpsfolk - hva er din favorittmarsj?

Gammel jegermarsj - det er 17. mai og et av mine beste minner fra ungdomstiden i korps.
Vi marsjerte igjennom Ibsentunellen ned mot Youngstorget anført av Garden. Fader som det smalt der inne når de satte i gang.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 16:53   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpsfolk - hva er din favorittmarsj?

Her har vi en gammel korpsdame som avskyr 17. mai og marsjering. Jeg svarer Florentinermarsj.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 16:55   #19
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korpsfolk - hva er din favorittmarsj?

åh ja- Florentinermarsj er fin!

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Her har vi en gammel korpsdame som avskyr 17. mai og marsjering. Jeg svarer Florentinermarsj.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 17:00   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpsfolk - hva er din favorittmarsj?

Husker ellers at vi hadde et marsjarrangement på Beatles-låta «Can’t Buy Me Love». Det var litt kult. Og så var «Hey, Look Me Over» kjenningsmelodien vår, med spesialskrevet sang.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no