Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Sms fra TeleNor. Humbug, eller?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-11, 11:37   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sms fra TeleNor. Humbug, eller?

På tirsdag fikk jeg en sms fra TeleNor om at det fra 31.03 ikke lenger er mulig å bruke mobilkonto for mobilhandel grunnet overgang til ny løsning, men at jeg fortsatt kunne bruke mobilkonto for lading av kontantkort.

Jeg bruker verken mobilhandel, mobilkonto eller kontantkort, så jeg overså hele meldinga.

På onsdag fikk jeg problemer med simkortet mitt ifbm en slalåmtur. Jeg fikk orden på det senere på dagen (tok ut og satt inn kortet), og da tikket det inn en ny sms.
"Hei, du har penger på din mobilkonto. Dette må brukes til lading av kontantkort eller utbetales innen 31.03. Sjekk saldo ved å sende SALDO til 2500. For utbetaling send UTBETAL BANK BELØP {kontonr]
Se også telenor.no/mobilhandel"

Hva i alle dager er dette?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 11:38   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sms fra TeleNor. Humbug, eller?

Det er jeg ganske sikker på at det tullball og lureri.



Ikke skriver de TeleNor, men Telenor og så er vel nummeret til Telenormobil 09000.

De eneste meldingene jeg får fra Telenor, kommer fra 19923 og gjelder oppdatering av SIM-kortet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 11:45   #3
PeggyO
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 58
PeggyO har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sms fra TeleNor. Humbug, eller?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det er jeg ganske sikker på at det tullball og lureri.



Ikke skriver de TeleNor, men Telenor og så er vel nummeret til Telenormobil 09000.

De eneste meldingene jeg får fra Telenor, kommer fra 19923 og gjelder oppdatering av SIM-kortet.

Neida, dette er ikke tull. Telenor hadde MobilHandel tidligere.
http://www.telenor.no/privat/kundese...ndel/index.jsp

Imidlertid skal det avsluttes, og du må få overført det du har innestående enten til konto eller til å kjøpe ringetid.

Fra 31.03 er det ikke lenger mulig å bruke mobilkonto med MobilHandel. Du kan bruke MobilHandel til lading av kontantkort som vanlig
Resterende beløp på din mobilkonto må enten brukes til lading av kontantkort eller utbetales til din bankkonto. Ønsker du det resterende beløpet overført til din bankkonto, send UTBETAL BANK <beløp> <kontonummer> (kontonummer for utbetaling, 11 siffer) til 2500. Er du usikker på hvor mye det resterende beløpet er på, send SMS med SALDO til 2500.

PeggyO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 11:45   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sms fra TeleNor. Humbug, eller?

Oppgi kontonummer på SMS?!
Er Telenor HELT på styr?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 11:50   #5
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sms fra TeleNor. Humbug, eller?

Telenor, mener jeg. Ivrig med capsen her. Ingen detaljer på nummervisning, kun Telenor.

Jeg har ikke hatt kontantkort på mange år! Fortsatt skeptisk.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 11:51   #6
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Sms fra TeleNor. Humbug, eller?

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Jeg har ikke hatt kontantkort på mange år! Fortsatt skeptisk.

Det er jo bare å sjekke saldoen. Er den 0, er det jo ikke mer å lure på...

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 11:52   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sms fra TeleNor. Humbug, eller?

Da sender du dem en e-post. Og spør om de ikke synes det er litt tåpelig å sende ut slike meldinger i en tid der det er så mange advarsler om å oppgi kontonummer etc. pga. angrep mot nettbankene.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:50   #8
Elisa
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1
Elisa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sms fra TeleNor. Humbug, eller?

Hei!
Beklager hvis du har fått uklar informasjon.

Ref. http://www.telenor.no/privat/kundese...p/mobilhandel/
"Fra 31.03.11 er det ikke lenger mulig å bruke Mobilkonto med MobilHandel. Du kan bruke MobilHandel til lading av kontantkort som vanlig. Har du utestående beløp på din Mobilkonto, kontakt kundeservice på nummer 09000".

Du har sannsynligvis penger utestående på Mobilkonto hos Telenor. Kontakt kundeservice og få pengene utbetalt. Hilsen Elisa (ansatt i Telenor)

Elisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:56   #9
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sms fra TeleNor. Humbug, eller?

Jøss, hvordan finner dere disse foruminnleggene? Har dere en varsellampe inne på Fornebu som begynner å blinke når noen skriver t-e-l-e-n-o-r, eller sitter det noen og googler konstant?

Kan du, Elisa, hjelpe meg med å få gjort om på det utrolig lite gunstige djuice-abonnementet jeg fikk prakket på meg for et par uker siden også?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:02   #10
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sms fra TeleNor. Humbug, eller?

Og jeg skulle gjerne hatt en ny iPhone 4, med forsikring og billigere abbonement takk.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:32   #11
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sms fra TeleNor. Humbug, eller?

Jeg sitter fortsatt på Cafe Barbera og venter på den øllen...

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no