Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Xperia - mini eller mini pro?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-10, 20:20   #21
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Det skal sies at jeg ikke har helt kontroll på verken hyppighet eller lengde, jeg bare registrerer at den sier i fra. Får den lade hele natta, blir den jo full - men det kan like godt være at den bare ligger en times tid før jeg må avgårde (eller fem minutter). Så jeg lader ikke fullt hver gang, og det kan nok noen ganger gå mer eller mindre enn tre dager.

Men ti dager - det er nok utopisk. Nye telefoner har langt flere oppdrag som trekker strøm, enten du bruker dem eller ei. I tillegg (har jeg hørt, det kan være en myte) er batteriene laget slik at de ikke skal vare evig, både fordi de måtte byttes med mindre miljøskadelige varianter, og fordi produsentene da tjener penger på hyppigere bytter.

Jeg tror ikke jeg har hørt om en telefon som ikke må lades minst en gang hver tredje-fjerde dag.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 20:38   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.581
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Smart-telefoner er noe VELDIG annet enn sånne gamle, det sier seg selv at de må lades oftere. Tror heller ikke det finnes smart-telefoner som kan lades sjeldnere enn hver tredje-fjerde dag, da er de i så fall grisedyre.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 21:09   #23
Trollet
Aktiv
 
Trollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 266
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Da kan jo jeg fortelle at jeg er veldig fornøyd med min mini. Jeg har ikke noe proplem med tastene og liker veldig godt å skrive meldinger med denne som har sånn tre bokstaver pr tast -opplegg.

jeg også lader den ca hver hver 3. dag. I begynnelsen kunne det være 1-2 ganger om dagen, men nå er batteri-kapasiteten blitt absolutt godkjent. Men jeg hører lite på musikk og er flink til å slå av at den søker etter trådløst nettverk - det suger strøm!

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 21:18   #24
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg har mini, og er kjempefornøyd med den. Jeg så på proen, men slo den fra meg da jeg syntes tastene var for små, og så virket den veldig løs og slarkete i skyvedelen. Kjenner et par som har pro, og dette med skyvedelen er et problem.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:13   #25
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Å lade hver 3 dag er jo utopisk, jeg må som sagt ofte lade min 2 ganger per dag. Og jeg snakker om minimalt bruk, virkelig.
Men noen her sier at batteriet kommer seg etterhvert? Dvs det er meningen det skal bli bedre? Jeg vet at den ikke skal ligges til lading for lenge, når den lades til 100% så begynner den å bruke av batteriet så den skal f.eks ikke ligge til lading over natten.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:16   #26
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Dere som sliter med batteriet, har dere den nyeste softwaren? Det hjalp betraktelig på min å oppdatere.

I tillegg så kan dere innstallere en task-killer. Den stenger ned evt programmer som ligger og kjører i bakgrunnen.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:25   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.572
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Ti dager forventer jeg ikke av en ny nei, men daglig er for dårlig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:28   #28
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg er forvirra. Og stakkars mannen min er sikkert svimmel, jeg har forandra ønske ca tjue ganger allerede i dag.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:37   #29
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.289
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Pingis: føler med deg. Jeg tror jeg endelig har bestemt meg for mini. Men skal jeg ha sort eller hvit, tro?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 23:28   #30
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Dere som sliter med batteriet, har dere den nyeste softwaren? Det hjalp betraktelig på min å oppdatere.

I tillegg så kan dere innstallere en task-killer. Den stenger ned evt programmer som ligger og kjører i bakgrunnen.

Ja jeg har nyeste software ... Men takk for påminnelse om task killer. Den var gratis før men nå må jeg betale ser jeg men helt sikkert verdt det!

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 07:19   #31
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Rød. Og Task killer er smart ja. Jeg lader ikke min hver dag.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 07:28   #32
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.000
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg måtte lade morgen og kveld i begynnelsen, men nå varer batteriet et par-tre dager ved moderat bruk og to dager ved mer bruk. Helt greit, syns jeg!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 13:46   #33
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Ah! Mini!

Jeg har ikkeno' problemer med å bruke skjermtastaturet (QWERTY), men så skriver jeg ikke fort på vanlig tastatur heller.
Batteriet lader seg på et par timer tror jeg (har ikke sjekket systematisk) og med min bruk holder det å lade et par ganger i uka. (Jeg måtte lade min HTC Desire nesten like ofte.)
Hvis du kjøper hvit, følger det også med limegrønt deksel. (Sølv sammen med det svarte alternativet.)

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 13:49   #34
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.289
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Ah! Mini!

Jeg har ikkeno' problemer med å bruke skjermtastaturet (QWERTY), men så skriver jeg ikke fort på vanlig tastatur heller.
Batteriet lader seg på et par timer tror jeg (har ikke sjekket systematisk) og med min bruk holder det å lade et par ganger i uka. (Jeg måtte lade min HTC Desire nesten like ofte.)
Hvis du kjøper hvit, følger det også med limegrønt deksel. (Sølv sammen med det svarte alternativet.)

Er det sant? Gjelder det i absolutt alle pakker? Kun et sted har jeg lest det er med lime deksel med den hvite telefonen. Det er ikke noe limited-greier eller noe?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 13:55   #35
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg leste det i en mobiltest før jeg handlet at "Salgspakkene i Norge vil leveres med et ekstra deksel" og det stemte i hvert fall for den jeg kjøpte.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 14:07   #36
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.289
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Wohoo!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 14:11   #37
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Godt noen blir lykkelige av denne tråden.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 14:19   #38
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.289
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 16:24   #39
Oslo_fan
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 10
Oslo_fan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Jeg har ønsket å kjøpe en telefon med en ekte tastatur. Experia pro var på min ønskeliste. Hvis du er ute etter en telefon med et tastatur på skjermen, vil jeg foreslå Samsung 5230. Billig og gjør jobben ... men jeg liker ikke disse smartphones

Oslo_fan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 20:19   #40
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Xperia - mini eller mini pro?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Å lade hver 3 dag er jo utopisk, jeg må som sagt ofte lade min 2 ganger per dag. Og jeg snakker om minimalt bruk, virkelig.
Men noen her sier at batteriet kommer seg etterhvert? Dvs det er meningen det skal bli bedre? Jeg vet at den ikke skal ligges til lading for lenge, når den lades til 100% så begynner den å bruke av batteriet så den skal f.eks ikke ligge til lading over natten.

Batteriet på min er i allefall blitt bedre. I begynnelsen måtte jeg nesten lade hver dag, nå lader jeg vel sånn ca hver 3. dag tenker jeg. (alt etter hvor mye Angry Birds jeg spiller. Jeg greide å lure meg selv til å sjekke ut hva dette spillet var. ). Dessuten er vel batteriet fulladet på ca 1 time eller så, så da synes jeg det er helt ok.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no