Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Håndheving av reglementet til fotokonken

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-08, 21:50   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Eller så har man bare et ekstra stort konkurranseinstinkt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:54   #2
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Eller så har man bare et ekstra stort konkurranseinstinkt.


Kanskje. Men jeg har i alle fall for min del lagt ut bilder i konken der jeg har hatt bedre (synes jeg selv), men jeg deltar fordi det er gøy... ikke for å vinne (for å vinne er ikke veldig gøy her inne).

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 22:01   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Jeg synes heller ikke det er rart å delta i en konkurranse man selv har bestemt tema på. En ting jeg synes er snodig er det å velge på eget bidrag. Selv om man kanskje synes at man har det fineste bidraget.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 09:40   #4
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Jeg ville ikke vært komfortabel med å stemme på meg selv, så det ville jeg nok ikke gjort. Men jeg synes ikke det er rart å delta i konkurranser man selv har funnet på tema. Her er det jo som andre også har påpekt bare arbeid og koselige kommentarer som følger med seieren, så det er jo ikke SÅ fryktelig attraktivt. Noe annet hadde det vært om det var premier inne i bildet. Jeg ser disse fotokonkurransene mest som en anleding til å vise fram egne og se andres bilder. Og noen ganger gir det også en anspore til å jobbe med temaet og ikke bare lete i arkivet :blunk: Det viktigste er at så mange som mulig hiver seg frempå, slik at vi får se mange gode bilder! Det er i hvert fall slik jeg ser det

Så inntil noen klarer å overbevise meg om noe annet, legger jeg ut bilder i konkurranser der jeg selv har funnet på tema....

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 10:26   #5
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Mens vi er inne på fotokonk og regler og sånn:
Var det ikke slik at bildet måtte være nytt, og tatt spesielt til konkurransen?

Jeg holdt på å legge inn noen nydelige bilder av lillegutt i fjor en gang, da temaet var "Lys", men ombestemte meg, fordi bildene var ett år gamle og jeg hadde lest i reglene at formålet for konkurransen var å inspirere til fotografering, og derfor måtte bildene være nye.

Men nå ser jeg stadig oftere bilder fra "sommerferien i fjor" etc likevel.
Er den regelen fjernet?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 10:52   #6
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Mens vi er inne på fotokonk og regler og sånn:
Var det ikke slik at bildet måtte være nytt, og tatt spesielt til konkurransen?

Jeg holdt på å legge inn noen nydelige bilder av lillegutt i fjor en gang, da temaet var "Lys", men ombestemte meg, fordi bildene var ett år gamle og jeg hadde lest i reglene at formålet for konkurransen var å inspirere til fotografering, og derfor måtte bildene være nye.

Men nå ser jeg stadig oftere bilder fra "sommerferien i fjor" etc likevel.
Er den regelen fjernet?

Den regelen har jeg aldri fått med meg i hvert fall ....

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 11:18   #7
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Jeg husker det var sagt en gang ja, at det skulle være "nytt", men så ble det også videre presisert slik at ett år gamle bilder kunne brukes fordi "nytt" kunne tolkes på mange måter...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 10:34   #8
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Om reglene noen gang har vært slik at bildet må være helt nytt, så har jeg aldri fått det med meg. I hvert fall har jeg aldri lagt merke til det i reglementet de gangene jeg har vært med i disse konkurransene.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 12:31   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Når det gjelder å stemme på seg selv, så synes jeg det blir litt feil. Vet ikke om de fleste mener det, eller ikke. Det går jo an å offentliggjøre hva hver enkelt svarer, så unngaår man at folk stemmer på seg sjøl.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 12:37   #10
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Når det gjelder å stemme på seg selv, så synes jeg det blir litt feil. Vet ikke om de fleste mener det, eller ikke. Det går jo an å offentliggjøre hva hver enkelt svarer, så unngaår man at folk stemmer på seg sjøl.

Vel, det var i en slik sammenheng at jeg la merke til stemme på eget bidrag. (Husker ikke nick eller noe altså, jeg bare la merke til det en gang.) Jeg husker ikke konkurranseteksten, men hvis det ikke står der at man ikke skal stemme på seg selv så har vel ikke de som evt. har stemt på eget bidrag gjort noe galt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 07:25   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Hjelp! Dette hadde jeg helt glemt. Bildet mitt er jo selvsagt ikke tatt av meg selv.. jeg trekker meg jeg da. Beklager det altså.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 23:17   #12
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Minner på regelen om at bildet skal være tatt av en selv.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no