Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-23, 09:29   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Jeg har vagt fått med meg at FrP ikke er helt fornøyd med samarbeidet med byrådet i Oslo, noe som har medført at det per nå ikke er flertall for neste års budsjett.

Hva skjer da? Kan man håpe på at FrP blir skjøvet helt ut, og MDG tas inn? Kan det være jeg får en skikkelig stor julegave i år likevel? Eller får FrP gjennomslag for at det skal bli mer asfalt og bedre å kjøre bil i sentrum?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-23, 13:08   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Ingen vet. De må jo finne noen å avtale med, eller gå av?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-23, 23:37   #3
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ingen vet. De må jo finne noen å avtale med, eller gå av?

Gå av for å etablere et nytt bystyre med MDG, ja? Da kan man jo kaste ut KRF også, hvis jeg ikke tar helt feil.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-23, 00:27   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Det er nok mer sannsynlig at FrP får gjennomslag enn at MDG tas inn. Særlig H har vært veldig avvisende til det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-23, 12:21   #5
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er nok mer sannsynlig at FrP får gjennomslag enn at MDG tas inn.

Som fast seer av Snøfall 2, så har jeg fått med meg at noe av det viktigste man har, er håp. Så jeg håper. Og håper. Og krysser fingrene.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-23, 16:17   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Som MDG-medlem er jeg ikke så keen på det, må jeg innrømme.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-23, 16:33   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Da valget var avgjort så leste jeg et sted at Lae sa at det skal merkes at MDG er ute av byrådet. Og så sier FRP nå at de synes budsjettet inneholder for mye MDGpolitikk.
Så vi får nå se da, hva det kommer ut av dette.
Har ikke sett noe mer oppdatering.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-23, 18:08   #8
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Kan nok bli en del budsjettkaos i flere kommuner etter årets kommunevalg. Mange rare konstellasjoner rundt omkring i kommune-Norge. Hjelper jo ikke at også kommunene merker godt de tøffe økonomiske tidene. Og siden det tok lang tid å danne byråd i både Oslo og Bergen, så er det jo ingen bombe at det blir budsjettkaos.

Jeg tror også at de i Oslo må gå en ny runde med FrP og at det neppe blir bra for miljøet.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-23, 18:34   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Som MDG-medlem er jeg ikke så keen på det, må jeg innrømme.

Dette her forstår jeg ikke helt. Kan du forklare hvordan du tenker?

I valget mellom at FrP setter sitt preg på Oslo vs at MDG setter sitt preg, så vet jeg helt klart hva jeg ville valgt. Jeg er svært bekymret for at FrP skal få gjennomslag for mer asfalt og mer bilkjøring i sentrum.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-23, 15:04   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Det ser ut til at byrådet eller deler av det, går for å fjerne rabattordningen på kollektiv enkeltreiser, så da blir det vel mer bilkjøring vil jeg tro.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-23, 15:39   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dette her forstår jeg ikke helt. Kan du forklare hvordan du tenker?

I valget mellom at FrP setter sitt preg på Oslo vs at MDG setter sitt preg, så vet jeg helt klart hva jeg ville valgt. Jeg er svært bekymret for at FrP skal få gjennomslag for mer asfalt og mer bilkjøring i sentrum.

Det handler en del om at dersom de samarbeider med "feil side" (for min del), må de jo også svelge noen kameler. H var veldig tydelig på at det skal merkes at MDG er ute av byrådet, og derfor blir nok de kamelene som i tilfelle må svelges, vanskelige å svelge for meg. Jeg var veldig fornøyd med det forrige byrådet, og har veldig sterk identitet som sosialist. Det er allerede en identitetskrise for meg å være medlem i MDG, men jeg er det fordi jeg mener det ikke finnes noen viktigere sak enn miljø, og at god miljøpolitikk er helt avgjørende for sosialismen. Så det handler nok mye om at jeg ikke vil at MDG skal dras i retning av høyresiden, jeg ønsker heller at de flytter seg mer mot venstresiden.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-23, 16:05   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det ser ut til at byrådet eller deler av det, går for å fjerne rabattordningen på kollektiv enkeltreiser, så da blir det vel mer bilkjøring vil jeg tro.

Det skal til gjengjeld gjøres et kraftig løft på månedsprisene (hvis ikke FrP klarer å torpedere det), så forhåpentligvis ikke.


Ellers er det krevende med så stort spenn i feltet, det er det jo alltid. Og i motsetning til regjeringen og SV, der det også er stort spenn, så finnes det ingen hemmelig sparekonto vi kan blåse av på å øke de faste utgiftene for neste år, for så å håpe på julenissen for 2025. Så alt må løses innen rammene.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-23, 16:26   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Den skjønte jeg ikke Polyanna. Hva mener du med løft på månedsbilletten? Betyr løft opp eller ned i pris?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-23, 16:31   #14
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det skal til gjengjeld gjøres et kraftig løft på månedsprisene (hvis ikke FrP klarer å torpedere det), så forhåpentligvis ikke.

Det hjelper lite for alle pendlerne i ruterområdet som nå har hjemmekontor to dager i uka og ikke har brukt månedskort siden pre-pandemi.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-23, 16:32   #15
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Den skjønte jeg ikke Polyanna. Hva mener du med løft på månedsbilletten? Betyr løft opp eller ned i pris?

Jeg regner med det betyr en reduksjon.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-23, 16:33   #16
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg var veldig fornøyd med det forrige byrådet, og har veldig sterk identitet som sosialist. Det er allerede en identitetskrise for meg å være medlem i MDG, men jeg er det fordi jeg mener det ikke finnes noen viktigere sak enn miljø

Dette over her kunne jeg skrevet selv (bortsett fra at jeg fremdeles ikke har meldt meg inn i MDG). Men nettopp derfor er det miljø som er fokus for meg.

Det sagt, så gikk jo MDG ned med mer enn 5 prosentpoeng, så om man tenker at dagens byråd skal få lov til å steke i sitt eget fett i fire år, i håp om å komme tilbake da, så er det selvsagt en mulighet.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-23, 16:34   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det hjelper lite for alle pendlerne i ruterområdet som nå har hjemmekontor to dager i uka og ikke har brukt månedskort siden pre-pandemi.


Eller alle oss som bor sentralt, sykler mye og tar buss i ny og ne. Månedskortet er skrekkelig dyrt også, så jeg håpet egentlig på begge deler.

Også håper jeg virkelig ikke FrP får gjennomslag for kulturkuttene de ønsker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-23, 16:35   #18
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og i motsetning til regjeringen og SV, der det også er stort spenn, så finnes det ingen hemmelig sparekonto vi kan blåse av på å øke de faste utgiftene for neste år, for så å håpe på julenissen for 2025. Så alt må løses innen rammene.

Går ikke dette byrådet inn for å fjerne eiendomsskatt? Heldigvis har jo H vært tydelig i forkant på at de bare skal effektivisere litt mer, så det kommer jo til å gå helt fint, det!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-23, 16:36   #19
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Hvis jeg ikke husker feil, så viser undersøkelser at det å redusere prisen på månedskort har liten innvirkning på hvor mye folk tar offentlig kommunikasjon. Det er i større grad et sosialt tiltak, og da et tiltak som ikke treffer spesielt godt.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-23, 16:38   #20
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er i større grad et sosialt tiltak

Viktig å treffe nye folk på bussen.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no