Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tipsing

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-23, 20:09   #21
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tipsing

Jeg er helt på linje med Hyacinth her.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 20:28   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tipsing

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Er det noe i at tipsen blir skattlagt så hardt at det nesten ikke blir noe igjen av det?

Utifra min sønns reaksjoner når han får god tips på sin restaurant-jobb så tror jeg ikke det. Dette er en bi-inntekt til studiene, men det virker som om alle andre, også de som jobber fast, blir veldig takknemlige når de får litt ekstra.

Vi bestiller aldri mat med levering, men hadde vi gjort det så hadde jeg ikke tipset for vi har ikke kontanter.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 20:49   #23
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tipsing

Jeg tipser ikke i Norge med mindre det er eksepsjonelt god service, da gjør jeg det gjerne. Å tipse pizzabud o.l. har jeg ikke engang tenkt på, men jeg har jo aldri kontanter heller.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 22:58   #24
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tipsing

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Tipser dere pizzabud eller andre som kommer med matleveranser?

Nei, aldri.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tipser aldri i Norge. Tipsing er en uting som er med på å ødelegge arbeidet for tariffavtaler.

Helt enig! Likevel ender jeg med å runde opp til nærmeste hundrelapp når jeg er ute og spiser. Opplever ofte at når vi er flere, så regner de andre med at man legger på minst en femtilapp pr hode, så da gjør jeg det. Orker ikke ta diskusjonen. Men jeg liker det ikke.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-23, 13:01   #25
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tipsing

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Her skiller jeg nok litt på store kjeder og små lokalbutikker. Jeg gir ofte 5% på en lokal liten kaffebar hvor jeg kjøper takeaway, men gjør ikke det samme på Espresso House nei.

Hvordan gjør du det i praksis? Hvis kaffen koster 35 kroner så er det jo det beløpet de slår inn på kassa?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no