Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvitevarer kjøkken - anbefalinger?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-15, 12:36   #1
Anna2
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2015
Innlegg: 7
Anna2 har et hav av muligheter foran seg
Smil

Hvitevarer kjøkken - anbefalinger?

Jeg skal ha nytt kjøkken, og nye hvitevarer (alle hvitevarer integrert)
Har undersøkt litt, men synes det er vanskelig å få oversikten.
For meg er det viktig å ha gode produkter, som gjør jobben,lager lite støy og ser bra ut.

Foreløpig plan:

Platetopp:
Witt induksjonstopp (WIF597FSKS)
- Fire kvadratiske kokesoner med dobbel booster, bro-funksjon og berøringskontroll.
- Den ser fin ut, og har ingen synlig logo/merke, dvs kan kombineres med andre merker.
- Ukjent merke for meg, men skal i følge butikken jeg var i, være Witt som produserer platetoppene for Miele.

Stekeovn:
Siemens (HB73G4540S eller HB73G4541S)
- Stekeovn i rustfritt stål med stort ovnsrom (63L) og pyrolyse.
- Ble anbefalt meg både på Expert og Elkjøp
- Steker denne jevnt og fint? (kaker og gjærbakst)

Vifte:
- slim-modell 60cm
- god avsug
- mest mulig nøytral

Kjøleskap:
Electrolux kompiskap
- foretrekker dette ut fra hvordan det ser ut inne i skapet

Oppvaskmaskin:
Siemens (SN65M042EU) med Zeolite tørketeknologi eller Hotpoint (LTF11H121EU)
- Siemens maskinen tørker plastproduktene godt, men kun plass til stett-glass på den ene siden oppe.
- Liker bedre innredningen til Hotpoint-maskinen, den har plass til mer, og den skal være mer stillehående.

Noen som har noen bemerkninger til noen av disse produktene, ev. om det er noen andre produkter jeg bør ta en titt på?

Anna2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 23:41   #2
Anna2
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2015
Innlegg: 7
Anna2 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvitevarer kjøkken - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Asko XXL oppvaskmaskin sluker det mest utrolige. Bortsett fra den har vi kun Siemens (Plus-produkter som kun selges hos kjøkkenforhandlere) Fornøyd med både Siemens toppmodeller og Asko XXL.

Har hørt mange som blir missfornøyd etter at de har fått ny stekeovn. Gjelder hovedsaklig folk som er glad i å bake kaker (noe jeg også liker).

Ved vanlig over og undervarme, blir det en jevn og fin stekeflate i Siemensovnen?

Anna2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 20:11   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvitevarer kjøkken - anbefalinger?

Jeg er iboende skeptisk til et hvitevaremerke jeg aldri har hørt om. Så jeg har sjekket med min venn som jobber i kjøkkenbransjen og kjenner til det meste som rører seg der. Han har aldri hørt om de og jeg har derfor tenkt å stå over witt koketopp.

Når det gjelder resten er det jo smak og behag og lommeboken som bestemmer. Siemens har hatt ganske mye reklamasjoner, kanskje er de bedre nå ? Jeg tviler mellom dyr Miele løsning eller 'rimelig' elektrolux løsning til min stekeovn og platetopp som jeg forsøker å få kjøpt nå.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-15, 22:52   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvitevarer kjøkken - anbefalinger?

Så er den nye koketoppen og stekeovnen fra Miele installert. Første middag er laget og boller ble stekt til kvelds :-) vi er strålende fornøyd, og det er så deilig å få direktestyrt koketopp igjen.

Vi kjøpte stekeovnen H6160 BP og platetoppen KM 6328-1.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 15:04   #5
Anna2
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2015
Innlegg: 7
Anna2 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvitevarer kjøkken - anbefalinger?

Takk for gode råd.

Anna2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøleskap, oppvaskmaskin, platetopp, stekeovn, vifte


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no