Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-12, 09:14   #141
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Tea C her. Hvis man har behov for å skrive lærer på engelsk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 09:16   #142
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Hva betyr Y mot sky?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 09:16   #143
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva betyr Y mot sky?

Sorry, koordinatsystemet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 10:39   #144
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Mulig jeg har tungt for det, men hva er forskjell på "Øl og vin" og "vin og øl"?

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 10:41   #145
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

Mulig jeg har tungt for det, men hva er forskjell på "Øl og vin" og "vin og øl"?

Det er vel noe med rekkefølgen man drikker det i. Jeg husker ikke, men en av de blir man mer dårlig av enn den andre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 10:43   #146
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Rekkefølgen det inntas i, Veritas.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 10:44   #147
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Er det vitenskapelig bevist?

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 11:45   #148
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

Er det vitenskapelig bevist?

Vitenskapelig er det vel ikke - men det stemmer for min del. Det har kanskje mye mer å gjøre emd at når jeg først går for vin og øl .- går jeg gjerne på sprit og da spesielt tequilla i tillegg

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 11:49   #149
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

Er det vitenskapelig bevist?

Nei, men det er behørig bespydd.
Bare tull, mener nå jeg, men velkjent utsagn.

Full oversikt:
Øl og vin blir fin.
Vin og øl blir krøll.
Øl, øl, øl, øl, øl, øl, øl, øl, øl og vin blir fin.
Vin, vin, vin, vin, vin og øl, øl og vin blir fin.
Øl, vin og shot blir flott.
Øl, vin, sprit, heroin blir fin.
Øl, vin, sprit og drinker med paraply blir spy.
Øl, vin, sprit, heroin, kokain og amfetamin blir litt hyper, men stort sett fin.
Øl, vin sprit og hetvin, stygg dame blir grise-fin.
Øl, vin, sprit, heroin og dispril blir homofil

Spesielt for kvinner:
Øl og vin blir grin.
Vin og øl blir grin og krøll.
Øl, vin, sprit, heroin, kokain blir rimelig hysterisk men fin.
Øl, vin og globoid blir gravid.

En advarsel fra forsøkspersonen bak lista:
En måned med øl, vin, sprit, heroin, kokain, amfetamin og konjakk blir blakk.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 13:45   #150
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

Er det vitenskapelig bevist?

Hehe, har de ikke tatt dette i mythbusters, tro?

Nei, det generelle er vel at det går dårlig hvis man går "nedover" i alkoholprosent utover kvelden, og at man bør drikke det svakeste først og det sterkeste etter hvert.

For min del er det forskjellig fra gang til gang. Noen ganger funker det finfint å ta en shot hot'n'sweet for hver flaske smirnoff ice jeg drikker, andre ganger ender det relativt dårlig. For mannen min gjelder det alltid at det ikke fungerer å blande ulike typer drikke, så han må velge tidlig på kvelden, om han skal gå for vin eller øl.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 20:38   #151
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Eg lærte Gamle Damer Aper Etter Herrer Fy (s)Cam... manglar ikkje du ein D?

Jo! Gå Du Aldri Etter Henne Fissker Cissilie.

Skjønner ikke hvordan den datt ut, for denne kan jeg i oppned i blinde.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 20:59   #152
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Ser månen ut som et komma, så kommer'n (altså blir stor, høhø).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 21:04   #153
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

metulla oblangata, its a worry free philosophy ...

Med d og o. Medulla oblongata, den forlengede marg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 00:19   #154
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ellers har jeg fått mye bruk for disse reglene, musikknerden som jeg er:
Gå Aldri Etter Henne Fissker Cissilie
og
Fader Bevare Esspen Asspen, Dessuten Gesspen og Cesspen.

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Eg lærte Gamle Damer Aper Etter Herrer Fy (s)Cam...

Jeg bidrar med mine tilsvarende:

Gå Du Aldri Etter Hans Fisskestang, Cissilie!

og

Far Banket Esspen Asskeladd Dessuten Gesspen, Cesspen.



Ang. månen: Når månen ser ut som et komma - da kommer'n (=nymåne).

Edit: der så jeg at kokos hadde kommet meg i forkjøpet... Lese hele tråden, ja.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 12:17   #155
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Min huskeregel for maanen er at den begynner med slutt-parantes: altsaa )
og slutter med begynner-parantes: altsaa (

Forövrig melder jeg meg i foreningen for dem som ikke kan höyre og venstre. Det er ekstra irriterende paa yogakurs naar man skal bli instruert inn i en eller annen stilling. Da er det ikke alltid jeg kan skrive i luften for aa sjekke hva som er höyre og venstre, mener jeg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 12:53   #156
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Forövrig melder jeg meg i foreningen for dem som ikke kan höyre og venstre. Det er ekstra irriterende paa yogakurs naar man skal bli instruert inn i en eller annen stilling. Da er det ikke alltid jeg kan skrive i luften for aa sjekke hva som er höyre og venstre, mener jeg.

Hahahaha... Ser for meg at du står i en avansert yoga-stilling (med hodet ned og føttene i lotusstilling i været og støtter deg med lillefingeren mens du skriver i lufta med den andre handa.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 13:29   #157
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Her var det flere kjente og ukjente regler.

Jeg lærte denne i matte på ungdomsskolen, tror den sto i matteboka til og med!

Mannen i månen kan smile og le,
ringen rundt hodet er pi gange d,
Men vil du finne fjeset til mannen
Bruker du formelen pi r i annen.

Pi x d(iameteren)= omkretsen av en sirkel
Pi x r(adius)^2=arealet av en sirkel

Denne har jeg hatt bruk for seinere.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 13:41   #158
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Har nokon nevnt korleis ein finn ut kor mange dagar det er i kvar månad ved å telle på knokane? (dette er ikkje det samme som dei som finn ut kva dato den og den dagen er på). Altså.

Ein knytter ein neve, og tel januar på bakerste knoke, februar i mellomrommet, mars, på neste knoke, etc. Ved juli er ein på toppen av siste knoke, og startar så bak igjen på første knoken med august.

Tingen er da at månader oppå knokar har 31 dagar, medan månader nedi mellomromma har 30 dagar. Ikkje så fryktelig ofte ein treng dette da, men det har hendt!

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 20:30   #159
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Har nokon nevnt korleis ein finn ut kor mange dagar det er i kvar månad ved å telle på knokane?

Jepp, men jeg tror jeg har greid å omtale knokene som knoklene når jeg tenker meg om. Eller, jeg skrev ikke hvordan man finner det ut da.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 20:34   #160
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Åh, det er knoker det heter. Tror jeg også skrev knokler.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no