Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hus vs. leilighet

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-11, 11:50   #21
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Det er ikke bare det å dele rom når de skal sove, det går kanskje greit. Men hvor skal de være når de skal leke, ha besøk av venner, eller syttenåringen bare vil være for seg selv?

Det er litt pes å reie opp på stua, det vet jeg selv siden planen min var å sove der. Og hva hvis mor vil ha sengebesøk? Man vet aldri...

Jeg ville gjort alt for å klare å finne en bolig med tre soverom.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 11:53   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Sove i stua?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 12:01   #23
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Hvis du har romslighet til det økonomisk ville jeg gått for en 4-roms ja.

En ting er at man skal ha plass til menneskene som bor i huset, liksom - både til soving og til fritidsaktiviteter og leking og besøk og til å sitte lenge oppe om kvelden og hva det nå måtte være.
Så skal man gjerne ha plass til å ha noen til å overnatte (og det lar seg alltids gjøre med en madrass på gulvet, uansett). Men man skal også ha bodplass til litt ymse. Og med 2+ barn trenger man litt lagringsplass og steder å gjøre av ting. Og sånn sett er ikke 67kvm med 2 soverom veldig stort. Spesielt ikke siden du kommer fra et såpass mye større hus med god lagringsplass.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 12:15   #24
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Ville også sett etter en fireroms.

Men ut fra den leiligheten der tenker jeg at funksjonelle alternativer er:
-Gutta deler rom annen hver uke.
-Du sover i sovesofa på stua annen hver uke.
-Du får bygd et ekstra soverom og ofrer spiseplassen på kjøkkenet, men får da både litt kummerlig spiseplass og dårlig belyst kjøkken. Hjelper dog mye om du river veggen mellom kjøkken og stue, og flytter den delen av kjøkkenet som henger der over på den nye soveromsveggen.
-Du får bygd et ekstra soverom der sofaen nå står, med de tre borterste vinduene, men da blir stue/kjøkkendelen trang.
-Du får bygd en sovealkoveløsning med stor skyvedør bak der sofaen står på stuebildene og camper der annen hver uke.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 12:34   #25
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Jeg har også to gutter, og kun to soverom. Men som du vet så er jo guttene mye nærmere i alder og kan fint dele, og i tillegg har jeg loftstue og disponible rom og boder til alle ting og tang (utrolig hvor mye ting man har, selv om man deler et bo i to).
Jeg så jo også på leiligheter i den størrelsen du viser her, og var sjeleglad da jeg fant den jeg har nå, med egen loftstue og flere kvadratmeter. Jeg ville nok prøvd så godt jeg kan med å finne noe større ja. Veldig kjekt å ha litt god plass.

Og jeg synes helt klart at det høres smartere ut å finne noe annet enn å flytte inn til en relativt fersk kjæreste. Da kan du heller tenke på at det du flytter til kan være greit å leie ut dersom du etterhvert finner ut at du vil flytte til ham. Da har du ditt eget som bare du eier, og som kan være greit å flytte tilbake til dersom det skulle skjære seg.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:14   #26
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Om du har råd til 3 soverom, eller større leilighet som kan deles av, ville jeg gått for det. Levd på 91 kvm primærrom (3 små soverom) med ett barn og hund, syns det var lite nok. Men så er det dette med utvalg da. Noe som passer til hund pluss katt og nærme faren og skolen, er kanskje vanskelig å oppdrive. 17-åringen har vel behov for tv på rommet sitt, litt privatliv? Orker du da bo i stuen? Hva med klesskap, er det nok av det der?

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:24   #27
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Jeg ville hatt litt is i magen og sett om jeg fant noe med 3 soverom. Hva med rekkehus? Ser det ligger noen mellom oss med 3 soverom til omtrent samme prisen. Da må lillebror bytte skole da.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:45   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Sove i stua?

Hva er så sjokkerende med det? Jeg er vokst opp i strøk hvor det er relativt vanlig at enslige foreldre sover på sovesofa i stua, både da jeg var barn selv, og nå blant Hiawatas venner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:50   #29
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Her må gutta dele soverom, selv om det er 8 år mellom det, og eldstemann så absolutt hadde hatt godt av et eget rom. I en ideell verden hadde begge gutta hatt vært sitt rom, og jeg hadde hatt kontor, treningsrom og gjesterom, men sånn er nå ikke engang min virkelighet. Jeg hadde heller latt barna dele rom enn å sove på stua. Jeg hadde ikke likt å måttet rydde vekk en sovesofa og sånt hver dag.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 15:16   #30
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Jeg ville ventet på at en 4-roms leilighet hadde dukket opp. Med såpass stor aldersforskjell på guttene dine blir det ikke spesielt kult å dele rom, samt at du vil nok ønske å huse jentene når de kommer på besøk også. Du har store barn, det er ikke urealistisk å tenke på neste generasjon også, at det ville vært fint å ha plass til barnebarn også. Jeg vet ikke helt hvor lenge du ser for deg en midlertidig bosituasjon?

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 15:18   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg hadde ikke likt å måttet rydde vekk en sovesofa og sånt hver dag.

Det er det som hadde stoppet meg og. Det blir for mye unntaktstilstand hele tiden, til at jeg hadde kunne trives.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 15:19   #32
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Jeg personlig hadde ikke brukt penger på bolig som er større enn nødvendig i påvente av barnebarn, altså. Men nå vet ikke jeg hvilke økonomiske rammer Angelique må holde seg innenfor.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 17:22   #33
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg hadde ikke likt å måttet rydde vekk en sovesofa og sånt hver dag.

Det er akkurat det som stoppet hos meg. Samt at jeg liker å ha det litt kaldere enn stuetemperatur når jeg sover.
Og så ville jeg tenkt på at syttenåringen som etterhvert blir atten og tjue, han vil kanskje sitte oppe lenger enn meg om kveldene. Kjipt at han må gå på rommet sitt fordi mor skal sove.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 17:31   #34
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Det perfekte ville helt klart vært en fire-roms.
Særlig ifht 17-åringen.

Antagelig kommer jeg ut av hussalget i null pga saker og ting min X har gjort økonomisk. Vi har i dag vært hos advokat og laget utkast til gjeldsbrev på penger han skylder meg.
Det er 697.900,- penger og fryktelig mye penger som jeg kunne lagt i bolig istedet for ufrivillig være bank.
Når det er sagt så har jeg antagelig en lønn alene som er det samme som et par normalt tjener samlet. Så jeg har greit med penger å bruk epå bolig.

Jeg kan fint lage et rom til storebror, og et sammen til minsten og meg. Så kan minsten sove på storebrors rom annenhver uke. Da har storebror et rom å ha kamerater på. Han er litt datanerd, og trives med å sitte sammen med pcene sine. Lillebror er en "leker" og mye ute og holder på med kamerater. Skal nok klare å finne plass til hele gjengen når det er behov for det. Der det er hjerterom er det husrom tenker jeg. Eller noe slikt.

Bare jeg får meg noe som er mitt.
Kunderådgiver i banken til megleren min ringte i dag, men pga mine møter og hennes møter, fikk vi ikke pratet mye sammen. Tar det mandag.

Det dukker forhåpentligvis opp mer også etterhvert.

Tusen takk for alle råd og meninger!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 17:41   #35
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hus vs leilighet

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Den var veldig fin da.
Men jeg ville kanskje ha prøvd å få 3 soverom.

Signerer denne.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 17:55   #36
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Jeg ville definitivt gitt rommet til den som bor hos deg fast, altså 8-åringen.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 22:19   #37
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Jeg syns definitivt en tre roms er for liten i ditt tilfelle. Ut ifra det du skriver om inntekt og det faktum at du har fire barn, bør du ha tre soverom.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 22:28   #38
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Kunne det være en mulighet å sette opp en lettvegg i stua og lage et ekstra, lite soverom?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no