Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hus vs. leilighet

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-11, 08:59   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Hus vs. leilighet

Huset er lagt ut for salg, som flere vet.
Jeg vil d agå fra et hus på 241 kvm til en leilighet.
Størrelse på denne vet jeg ikke ennå, da jeg hverken har solgt eller kjøpt.

Uansett.
Var på visning i går, på denne
Her er det bare to soverom, men leiligheten er kjempefin. Og praktisk.
Jeg har to gutter på hhv 17 og 8 år.
17-åringen vil jo etterhvert flytte ut, og da er leiligheten perfekt for meg og minsten. Trenger ikke mer, og ihvertfall ikke større hage.
Bodene er for små til at man kan sette inn seng, og å sove i stuen er vel ikke beste løsningen?

Synspunkter på hvordan jeg best kan løse dette med begge gutta i hus?
Eldste er hos meg annenhver uke.

Denne leiligheten ligger rett ved skolen minsten går på, det er flust med lekekamerater i gaten og faren bor maks fem minutter å gå fra leiligehten.
Det er også lov med hund og katt. Som jeg har.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:01   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus vs leilighet

Må også nevne at jeg har mulighet for å flytte til kjæresten som har stort hus, men det er noe i meg som stritter imot. Og ihvertfall nå så tidlig. Selv om vi er voksne. Det hadde klart vært det mest enkle, men inni meg sier alt nei til det.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:02   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs leilighet

Jeg ville valgt en leilighet med "gjesterom". Det er greit å ha plass til eldstesønnen mens han fremdeles bor hjemme og jentene når de kommer på besøk. Moren min har i hvert fall savnet det gjesterommet noe veldig da hun flyttet til leilighet uten (og når har hun flyttet igjen ... blant annet på grunn av det).

Jeg bor i leilighet og stortrives vanligvis med det (selv om jeg for øyeblikket holder liv i en tråd som peker litt på ulempene ved å bo tett på folk).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:04   #4
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hus vs leilighet

Kanskje du kan dele seng med 8-åringen annenhver uke? Vet ikke hvordan din gutt er, men mine to på 7 og 9 hadde likt det veldig godt. Så får du bare låne rommet til 17-åringen når han ikke er hjemme. Kanskje innrede det litt nøytralt.
Hvis det bare er for en periode, så hadde jeg glatt ofret "eget" soverom siden alt det andre som følger med leiligheten høres perfekt ut.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:06   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs leilighet

Hvis du økonomisk har mulighet, ville jeg forsøkt å få til 3 soverom. En 17-åring er jo ikke SÅ gammel, og det er noe med å "droppe" rommet hans. Han vil vel også senere kanskje være hjemme i ferier og slikt. Jeg hadde blitt ganske lei meg hvis jeg som 17-åring plutselig ikke hadde noe rom hos mamma lenger.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:09   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs leilighet

Jeg ville også hatt 3 soverom, hvis det er mulig. 17-åringen kan fint bo hjemme mange år enda, eller han skal være hos deg i jula f.eks. Greit med 3 soverom da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:29   #7
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs leilighet

Evt. to soverom og en kjeller/loftstue.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:33   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus vs leilighet

Takk for svar.
Virkelig vanskelig dette. Kunne jo også kjøpt en sovesofa, en to-seter som passer til tre-seteren min, og hatt i stuen.
Men, tenker også som dere. To soverom med en dobbeltseng i hver, og begge nøytralt innredet. Har ganske lyst på leiligheten, den ligger så sentralt.
Samt, det er ikke mange med tre soverom til salgs her.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:48   #9
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus vs leilighet

Den var veldig fin da.
Men jeg ville kanskje ha prøvd å få 3 soverom.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:49   #10
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus vs leilighet

Er det evt plass til en ekstra seng inne på ditt rom så minsten kan sove der når han er hos deg?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:01   #11
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hus vs leilighet

Forstår du har lyst på den leiligheten, så fin og praktisk ut. Men jeg ville helt klart lett etter noe med 3 soverom, selv om det ene soverommet vil bli "til overs" når 17-åringen din flytter ut, du trenger et gjesterom til barn som kommer hjem til jul! Med kjæreste. Og kofferter. Og hund. Og barnevogn. Det er skikkelig lenge til det siste, selvsagt (har 17-åring selv og ble litt svett nå, gitt!).

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:03   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Go for it, den så veldig fin ut;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:08   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Jeg ville også hatt tre soverom. Det kan jo gå en del år før 17-åringen flytter ut for godt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:16   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Jeg tror også jeg ville foretrukket tre soverom, men hvis det er vanskelig å få tak i så går det sikkert fint med to også. Fin leilighet!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:24   #15
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Ha en gammel sengebrisk/ skuvseng med masse puter i i stua. Her kan du reie opp til deg selv de ukene du har storebror hjemme.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:26   #16
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Jeg ville nok også prioritert en leilighet med 3 soverom. Selv om 17 åringen kanskje flytter ut for å studere om ikke så lenge, vil han vel komme hjem i helger/ferier av og til?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:27   #17
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Jeg tror ikke at jeg hadde hatt behov for noe soverom hvis jeg ikke hadde hatt mann. Jeg sover jo uansett bare på soverommet.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:28   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Det går jo fint med bare to soverom - men det kan jo være at storebror blir boende hos deg i ganske mange år ennå - Noen av mine venner har bodde hjemme til de er 25 iallefall. (men jeg bor i studieby, det skal sies)
Med åpen løsning mellom kjøkken og stue, soveplass på stua OG en ungdom i hus, så ser jeg for meg at det vil bli mer stresss en kos. En ting om man kunne lukket døra inn til stua slik at man får følelse av å ha et eget rom.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:55   #19
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Vanskelig det der, skjønner deg godt.
Jeg vet med meg selv at jeg flytter ikke fra der jeg bor og kjøper noe annet med bare 2 soverom. Neste bosted skal ha 3 soverom. Når mamma og pappa er på besøk så deler jeg seng med en av gutta. Evt gutta deler seng og jeg tar den andre. Så får de senga mi.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 11:28   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus vs. leilighet

Jeg ville heller latt gutta dele rom enn å sove på stua. Det kan jo være hyggelig for dem begge, det?

Jeg kjenner at jeg nesten er litt sjokkert av at så mange foreslår at mor skal ligge i stua, heller enn at brødre skal dele rom annenhver uke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no