Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Ikke bruke brukt madrass til nyfødt

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-07, 20:28   #21
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikke bruke brukt madrass til nyfødt

Det står en del i denne tråden fra SM.

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 12-12-07 kl 21:40.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 21:25   #22
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke bruke brukt madrass til nyfødt

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg var klar for en tråd der man fyller krybben med høy eller noe.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 21:31   #23
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke bruke brukt madrass til nyfødt

Men om man med sikkerhet vet at det ikke har vært urin eller gulp i kontakt med madrassen pga overmadrass så er det OK å bruke da?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 01:34   #24
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke bruke brukt madrass til nyfødt

Jeg har brukt madrassen etter storebror om igjen til lillebror, dette fordi han ikke har hatt et eneste uhell i madrassen og han har aldri spydd i sengen. Litt gulp på sengetøyet, men det har ikke gått igjennom til madrassen. Men en 10 år gammel madrass som flere barn har ligget i og kanskje med rester av urin og spy osv, det hadde jeg ikke brukt.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 04:03   #25
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke bruke brukt madrass til nyfødt

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men om man med sikkerhet vet at det ikke har vært urin eller gulp i kontakt med madrassen pga overmadrass så er det OK å bruke da?

Ja. Og det er skumgummimadrasser som er det farlige.
Ducronfibermadrasser (eller hvordan det nå skrives) skal være det beste visstnok.

I tillegg til dette med gasser etc., så vil jo gamle madrasser bli nedsunkne, og det kan ikke være særlig kjekt å være bitteliten baby og havne på magen i en grop av en madrass og ikke komme seg rundt igjen.

Scarlet; Man får jo vasket lammeskinn også da, om enn ikke på 60 grader. Dessuten skal vel lanolinet i skinnet være bra?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 08:04   #26
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke bruke brukt madrass til nyfødt

Vi har en madrass som minner litt om tykk platevatt - med trekk altså. Den kan vaskes og er angiveligvis allergisikker og greier. Iom at den faktisk KAN vaskes, så trodde jeg at den sikkert kan brukes til nestemann og jeg....stemmer det eller?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 08:15   #27
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke bruke brukt madrass til nydfødt

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Dyner kan vaskes på 60, så det er greit. Bilstol ligger man ikke så lenge i (håper jeg!). Men saueskinn lurer jeg på også. Jeg kjøpte nytt til Snorkfrøken, men det kommer jo gulp på det også, og dessuten synes jeg selv at jeg får tett nese når jeg lukter lenge på det. Noen som vet noe om saueskinn og krybbedød?


Jeg vasker saueskinnet relativt ofte. Hiver det på ullvask. Det er like godt enda. Vet ikke noe om saueskinn og krybbedød-

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:37   #28
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke bruke brukt madrass til nyfødt

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi har en madrass som minner litt om tykk platevatt - med trekk altså. Den kan vaskes og er angiveligvis allergisikker og greier. Iom at den faktisk KAN vaskes, så trodde jeg at den sikkert kan brukes til nestemann og jeg....stemmer det eller?

Jeg hadde noe ullgreier med trekk utenpå som jeg tok ekstra trekk utenpå der igjen. Likevel har jeg kastet de etter bruk til ett barn. Jeg ser ingen grunn til å ikke ta meg råd til 6-700 kr til ny madrass.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:43   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke bruke brukt madrass til nydfødt

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Grunnen til at det anbefales å kjøpe ny madrass til babyen, fikk jeg høre var pga urin og bakterier. Gammel urin, avføring og oppkast. Jeg hadde ikke villet ligge i det, selv om det ikke er fare for krybbedød for meg.

Nå trenger det jo ikke nødvendigvis være urin, avføring og oppkast i en brukt madrass, det går jo an å ha overmadrass eller diverse beskyttelser som holder selve madrassen ren. En madrass full av alle disse tingene ville jeg jo ikke hatt, selv om det var bare en og samme baby som hadde brukt den.

Til to av guttene mine hadde jeg ullfylt vaskbar madrass, den brukte jeg omigjen siden den kunne vaskes. Dette var før det med at brukte madrasser ikke var bra kom opp, men jeg tror uansett det var greit siden den var vaskbar.

Har man en madrass som har vært godt beskyttet og er ren, kan jeg ikke tro det er noe problem at den har vært brukt før? Og når det gjelder det med at de blir nedsunkne, så har jeg aldri sett en nedsunken madrass etter bruk av en liten lett baby.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:45   #30
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke bruke brukt madrass til nyfødt

Vi har forresten skiftet ut madrasser etterhvert som storesøster har spydd de ut. Nå unngår vi det med at vi har en voksendyne oppå madrassen. :lur:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 10:02   #31
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke bruke brukt madrass til nyfødt

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg hadde noe ullgreier med trekk utenpå som jeg tok ekstra trekk utenpå der igjen. Likevel har jeg kastet de etter bruk til ett barn. Jeg ser ingen grunn til å ikke ta meg råd til 6-700 kr til ny madrass.

Godt poeng det altså!
*slår fast at madrassen nok blir godt mottatt i buret til bikkja*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 10:06   #32
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke bruke brukt madrass til nyfødt

Hehe, må bare si at jeg må ha vært blind på begge øya da jeg leste: Ikke brukt mascara til nyfødte

Vi tenker forresten også at vi bytter før nestemann kommer dersom madrassen blir helt utspydd eller tissa ut. Hittill har vi vært veldig heldige og har ikke hatt uhell. Har i tillegg overmadrass og frottelaken med plast mellom overmadrassen og madrassen. Har heller ikke skumgummimadrass, men springfjærmadrass.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 11:08   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke bruke brukt madrass til nyfødt

Jeg tenker også at dette er en billig forsikring, og relativt godt dokumentert sammenlignet med mye annet jeg gjør fordi jeg tror det er best for barnet.

Jeg kjører skinnet i maskinen, jeg - det blir aldri så silkemykt igjen som da det var nytt, men nå har jeg ikke helt kjøpt denne ull + urin = -tanken.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 12:00   #34
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke bruke brukt madrass til nyfødt

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Likevel har jeg kastet de etter bruk til ett barn. Jeg ser ingen grunn til å ikke ta meg råd til 6-700 kr til ny madrass.

Sånn tenker vi også. Nå skal forøvrig også madrass byttes hos søsken også. Det blir noen små uhell i årenes løp.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg kjører skinnet i maskinen, jeg - det blir aldri så silkemykt igjen som da det var nytt, men nå har jeg ikke helt kjøpt denne ull + urin = -tanken.

Jeg også. Blir faktisk ganske mykt i tørketrommelen da.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no