Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-23, 09:10   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du anbefale et kjøkkengulv?

På kjøkkenet har vi et parkettgulv jeg hater intenst. Det er i rustikk eik, med ganske dype furer både i selve treverket, og ikke minst i fasen mellom plankene. Helt idiotisk på et kjøkkengulv som blir utsatt for søl. Alt setter seg nedi og er vanskelig å vaske bort.

Så, hva har du? Jeg vil ha noe som er lekkert, godt å stå på, og som tåler en støyt. Jeg vil ikke ha laminat. Vinylgulv har vi hatt, og det var for mykt så det funker heller ikke.

Har tenkt på flis, men litt kronglete å legge, jeg vil helst slippe å rive ut hele kjøkkenet.

Har tenkt på linoleumsfliser ala marmoleum, det syns jeg er ganske fint! Og siden leiligheten er fra førtitallet kan det være ganske tidsriktig også. Erfaringer?

Kork liker jeg også godt, men syns det virker å være stor forskjell på kvalitet, og hvor plæstic det føles. Erfaringer?

Har også sett på gummugulv, sånn med knotter, men er redd for at det samler seg mye rundt knottene.

Annet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 09:17   #2
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Har parkett på kjøkkenet, siden vi har åpen løsning og ville ha like gulv overalt. Men ser at parkett ikke er velegnet for kjøkken, har blitt hakkete og misfarget. Vi la et ganske hardt vinylgulv på vaskerom/bad i fjor, fra Forbo, vi har et grønt gulv med terrazzo-look, og er utrolig fornøyd med det, det kommer i mange ulike farger/design https://www.forbo.com/flooring/no-no...ergetic/bs01os

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 10:27   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Korkgulv kan kanskje være noe? Det er godt å gå på og lett å rengjøre og blir ikke stygt om du mister kniver og redskaper på gulvet.

Åh, det hadde du på lista alt ja.

Vi hadde kork på kjøkkenet der jeg vokste opp og hvis vi ikke hadde hatt parkett hos oss ville jeg hatt kork. Jeg vurderer egentlig å bytte med tid og stunder for parketten blir så fort stygg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 10:27   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Jeg har gummigulv i gangen, og man må huske på å bone det regelmessig. Knottene er kroniske oppsamlere av flekker som må skrubbes vekk for hånd om man glemmer å bone. Jeg tror ikke jeg ville hatt det ved oppvasken pga dette. Ellers elsker jeg mitt gummigulv fordi det er deilig og varmt og passe mykt å gå på.

Jeg syns forslaget om marmoleum gulv var smart. Lett å rengjøre pluss mykt å gå på.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 11:43   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Jeg tror det er vinylvi har. Det kom på rull. En type man skal kunne legge i offentlige arealer. Det sa de i alle fall. Det har fått et par hakk. Ellers er jeg vedlig fornøyd. Det er ikke så pent, men det handler mer om at vi var litt raske da vi valgte.

Flis og parkett var helt uaktuelt. Flis fordi det er hardt og vi mister ting på gulvet hele tiden. Parkett fordi det blir stygt, vi søler også.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 11:59   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Vi kikket på og researchet alle alternativene på lista di da vi skiftet for tre år siden. Endte likevel med laminat siden det er så slitesterkt og siden ingen av de andre alternativene fremsto som noe penere/kulere/mer elegant. Enstavs laminat i en veldig nøytral farge mot kjøkken i eik - jeg har ikke angret. Kan sende bilder hvis du vil.

Spent på utfallet av denne tråden.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 12:05   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Vi har403 år gammel slitt parkett som burde vært slipt ned og lakket om igjen, minimum, det tåler ikke fukt, og et utsettes jo for det... det er STYGT og trolig reelt sett ødelagt. Henger i tråden for noe som tåler... vel, VANN er en god start på et kjøkken synes jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 12:24   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Imponerende med 403 år gammel parkett, Malama!

Enn så lenge heller jeg mot marmoleumfliser i hvit-ish og svart-ish, litt melert. Jeg tror det er lettere å legge klikkfliser enn rull, siden vi har en kjøkkenøy og massevis av skap man må lure gulvet innunder.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 11-01-23 kl 12:30.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 17:27   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Savner Marmoleum-golvet som jeg hadde i forrige leilighet. Jeg hadde mellom-mørk-grå klikkfliser med sorte fliser "tilfeldig" her og der, på kjøkkenet.
I huset før der igjen hadde vi limte lino-fliser (på støpt golv), så jeg er helt klart en som anbefaler Marmoleum.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 17:34   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Vi hadde gummigulv i det forrige huset, etter mitt valg. Det var stilig å se på, men helt umulig å holde rent, og helst burde det nok skrubbes med tannbørste. Regelmessig boning hjalp litt, men ikke nok, og jeg vet ikke om jeg hadde valgt det om igjen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 17:40   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Det hadde vært imponerende ja, det er desverre bare 43

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 20:20   #12
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Vi har marmoleum, veldig fornøyd! Superlett å holde rent. Og så er det stilig - passer veldig godt med kjøkkenet vårt som har overskap fra førtitallet.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 23:25   #13
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Jeg hadde styrt unna knotter, vanskelig å holde rent rundt de knottene som du sier. Og jeg synes det ble fort stygt.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 07:11   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Den ikke 403 år gamle parketten vår med sprukken lakk er nå også i et område godt innsatt med olje etter at en unge som var alene hjemme snoket i skapene så noe raste ut og veltet oljedispenseren på benken som knuste på gulvet.

Kunne han ikke bare tatt godteri fra den store boksen på gulvet med alt vi ikke spiste til jul??

Men gulv som tåler både vann og matolje og kan vaskes rent igjen står på lista en gang de neste årene. Gulvet henger egentlig sammen med stua da, vi har ikke kjøkkendør ,det er åpen bue, men jeg tenker at det bør kunne være en list i overgangen i den buen. Men klart. Vi har 43 år gammel slitt parkett i hele stua også. Det er bare et svært stort prosjekt...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 09:07   #15
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Går fint å ha to ulike gulv når det er døråpning imellom. Jeg har det her, med en (tynn) metall-list over skjøten.
Men all sympati for nyoljet kjøkkengulv da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 09:25   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Gjør oljet gulv forran vasken det hakket mer vann-vennlig, tro ?

Får se hva vi får gjort, men gulvet bør byttes på sikt uansett

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 10:14   #17
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale et kjøkkengulv?

Vi hadde et nydelig korkgulv, lakkert, på kjøkkenet før, men jeg synes det tålte lite (jeg var redd for vannsøl, det ble fort ripet osv). Men det var aldeles nydelig å stå/gå på, lunt og "mykt", og så veldig lekkert ut. Vi har den samme korken på soverommet, der er den helt perfekt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no