Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Forkultivering] Anbefal en vekstlampe og annet utstyr

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-13, 22:41   #21
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Forkultivering] Anbefal en vekstlampe og annet utstyr

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Man bør sjekke hvilke frekvenser lyset er på, det er forskjell på hva som egner seg for planter. Uten at jeg er noen ekspert, men det var det jeg leste da jeg skulle kjøpe og da fant jeg ut at jeg likegodt kunne legge i litt mer penger for å få et som helt sikkert passet til plantene.

De har armaturer for både T5 og T8, og rør med riktig frekvens (6500K). Jeg har ikke sjekket hvilket armatur som passer til den dimensjonen de har på riktig frekvens siden jeg har lampe selv, det bør man selvsagt sjekke før man kjøper. Men det var kanskje ikke det du siktet til? På hvilken måte blir det bedre? Og blir det så mye bedre at det kan forsvare merkostnaden mener du?

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 22:42   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Forkultivering] Anbefal en vekstlampe og annet utstyr

Ja, men de med litt peiling, sånn på et sånn der hageforum jeg har lest en del, sier at hobbyfolk som ikke har tenkt å drive i stor skala har mer enn nok med vanlige lysrør, for egentlig er disse helt kurante. Det finnes spesiallys, men det er ikke nødvendig for et planterom, sies det.

Så min plan er biltema, som praktisk nok ligger på andre siden av veien fra der jeg jobber

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 22:43   #23
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Forkultivering] Anbefal en vekstlampe og annet utstyr

Helt vanlige lysstoffrør med riktig frekvens fungerer bra nok for meg som hobbygartner i mørketidsland ihvertfall. Men jeg driver ikke storskala på noen måte. :BM 400 kvm tomt:

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no